Lifestyle / Tehnologija
McDonald’s povukao AI božićnu reklamu nakon burnih reakcija publike
McDonald’s je uklonio svoju novu božićnu reklamu nakon što je naišla na snažnu osudu korisnika društvenih mreža, koji su je opisali kao "jezivu", "neljudsku“ i "najgorim primerom AI marketinga do sada". Reklama, kreirana pomoću generativne veštačke inteligencije, trebalo je da prikaže toplu prazničnu atmosferu, ali je umesto toga postala viralna zbog niza vizuelnih anomalija karakterističnih za AI alate.

foto: McDonald's
U videu su se pojavile deformisane ruke, nelogični predmeti, čudni pokreti i izrazito neprirodna lica, što je mnoge gledaoce podsetilo na "uncanny valley" efekat. Korisnici su masovno delili isečke uz podsmeh, a pojedini su isticali da reklama izgleda kao "noćna mora generisana u žurbi". Kritike su posebno bile usmerene na činjenicu da globalni brend poput McDonald’sa ima resurse da angažuje stvarne umetnike i produkcijske timove, umesto da se oslanja na generičke AI vizuale.
Negativne reakcije naterale su kompaniju da brzo ukloni reklamu sa svojih zvaničnih kanala, iako su kopije nastavile da kruže internetom. Paradoksalno, povlačenje je samo povećalo vidljivost spota, pretvarajući ga u viralni primer kako AI marketing može poći po zlu.
McDonald's has released an AI-generated Christmas ad The studio behind it says they 'hardly slept' for several weeks while writing AI prompts and refining the shots — 'AI didn't make this film. We did' Comments have been turned off on YouTube
— Culture Crave ???? (@culturecrave.co) December 8, 2025 at 8:19 PM
[image or embed]
Stručnjaci komentarišu da je slučaj McDonald’sa još jedan signal da publika postaje sve osetljivija na neautentičan sadržaj, posebno u prazničnim kampanjama koje tradicionalno počivaju na emociji i toplini.
izvor: gizmodo.com







