...
TRENUTNO00:00 - 06:00Music mix by Anja

Lifestyle / Zanimljivosti

Mreže vrede ako imate sadržaj

19.02.2019.

Fejsbuk i Instagram ne služe samo za skupljanje lajkova, a Jutjub nije samo za slušanje muzike. Činjenica je da ih velika većina korisnika upotrebljava upravo za to, ali ako ove platforme posmatrate iz samo malo drugačijeg ugla, one vrlo lako mogu da postanu odlično sredstvo za reklamiranje stvari koje vas zanimaju ili stvari koje kreirate sami. Sve to zahvaljujući novinama koje se konstantno događaju.

.

Kako se tehnologija konstantno razvija i napreduje, ne postoji baš mnogo opcija osim da se te promene prate. Što ih više pratimo, veće su šanse da mogu biti od pomoći, naročito onima koji mreže koriste za reklamiranje sopstvenih proizvoda.

Kako je za Oradio objasnila savetnica za društvene mreže EU info centra Marija Stevuljević, koja je nedavno u EU Info pointu vodila radionicu "Top trendovi na društvenim mrežama u 2019. godini", u ovoj godini očekuje nas interakcija na mrežama. Međutim, ono što je prvo i najbitnije jeste informisanje o sopstvenoj ciljnoj grupi.

"Svako ko radi u nekoj organizaciji, mediju, prodaje neki proizvod ili uslugu, a koristi društvene mreže kao alatku, treba da misli na svoju ciljnu publiku, odnosno, šta je to što može da im pruži kao dodatnu vrednost, to jest, šta je to što on ima, a drugi nemaju. Ukoliko dodatna vrednost ne postoji, ako ne postoji savet ili besplatno znanje, ljudi će se okrenuti nekome ko može da im reši taj problem", objašnjava Marija.

naslovna jpg

Prema njenim rečima, 2019. je godina engagementa, odnosno, društevene mreže žele da se vrate svojoj prvobitnoj svrsi, a to je da ljudi budu društvena bića, da prestanu samo da skroluju i da se aktivno uključe u razgovore. Ova pojava rezultiraće povećanim brojem lajkova, komentara i šerovanja, ali ne po svaku cenu. Uslov za dobar odziv na mrežama pre svega jeste kvalitet plasiranog sadržaja.

"Davno je prošlo to vreme kada je bio bitan broj pratilaca, umesto sama suština i sadržaj. Bolje je imati jednu malu grupu ljudi koji veruju u ono što radite, nego imati hiljade i hiljade pratilaca koji u suštini nemaju pojma čime se vi bavite, niti ih to interesuje", tvrdi Marija.

Postoje i oni koji su mreže preokrenuli u svoju korist, za promociju i reklamu svog rada. Situacija je prilično jasna: pronađete nešto u čemu ste dobri, (u)radite to kvalitetno i ponudite ljudima. Sve je više profila na ovim plaformama koji služe za prodaju, na primer, unikatnog nakita ili originalnih planera, bez obzira na to da li kreatori pored ovih platformi imaju i svoj veb sajt ili ne. Način reklamiranja skoro da je isti, a u ovim situacijama društvene mreže mogu biti više nego korisne.

Instagram profil za prodaju otmenih i slatkih planera Uređeni haos upravo je jedan od takvih. Petar i Marija koji ovaj profil vode, kažu da je instagram kao platforma izuzetno značajan kada se sa biznisom tek počinje. 

"U našem slučaju instagram je mnogo pomogao, jer ako niste u prilici da imate ili da otvorite sopstvenu prodavnicu, na primer, on može biti odličan način da se predstavite na tržištu i ponudite uslugu. Ono od čega prodaja najviše zavisi jeste kvalitet i vaša usluga, što se više posvetite svom poslu, više uspeha ćete imati", kaže Petar.

uredjenihaos jpg

foto: uređeni haos

Nije zanemarljiv ni broj ljudi koji svoje lične profile prebacuju na "personal blog" kako bi ispratili analitiku. Kada prebacite svoj profil na lični blog, automatski dobijate informacije o tome koliki je reach imala neka vaša objava, koliko puta je vaša fotka sačuvana, na osnovu čega su ljudi došli na vaš profil, koliko puta vam je profil posećen u poslednjih nedelju dana… Pitali smo vršnjake koji sadržaj plasiraju na mrežama da li postoje neki trikovi kojima se služe. Ovo su odgovori koje smo dobili:

Imam dva profila na instagramu, jedan je moj privatni koji je zaključan i tu me prate samo prijatelji i tu ne koristim nikakve heštegove, jer mi nisu bitni lajkovi. Na drugom profilu postavljam fotografije slikane mojim mobilnim telefonom i to su uglavnom slike zgrada i arhitekture. Na tom profilu koristim heštegove kako bi veći broj ljudi mogao da vidi te slike. Taj profil je otključan, jer se tako lakše povezujem sa ljudima.

Koristim heštegove kako bi mi reach bio veći, u smislu da moju sliku mogu da vide i ljudi koji me ne prate. Imao sam privatan profil nekoliko meseci, ali odavno je otvoren.

Imam privatan profil na instagramu, koristim ga uglavnom za objavljivanje nekog storija i ličnih fotografija, sa drugaricama ili iz prirode. Heštegove koristim u storijima, ali kad želim da neka osoba vidi objavu, a ne da bih sakupila pratioce.

Što se tiče instagrama, ne koristim heštegove, a od sadržaja kačim svašta. Sebe, društvo, gradove u kojima sam. U suštini mi je javan profil. Jednom sam ga prebacila na personal blog, čisto iz radoznalosti da vidim oko čega je hajp i zašto svi prebacuju na tu verziju biznis profila, ali posle nekoliko uznemirujućih saznanja poput onih ko ti je lupio sejv na sliku da im ostane u skrivenom albumu, postala sam paranoična i onda sam istog momenta vratila na normalan profil i zaključala ga. U tom momentu sam shvatila da je neznanje moć.

Postoje još neka zlatna pravila da bi se posećenost povećala, koje zaljubljenici u mreže verovatno već i znaju. Na fejsbuku je to šerovanje slike ili videa direktno na mrežu, bez ostavljanja linka, dok se na instagramu koristi pravilo 11 ili više heštegova, tri lajka pa praćenje i sveto otprati dugme da što brže otpratite nekoga ko vas je zapratio, da biste imali više pratilaca nego ljudi koje vi pratite.

Ono što mnogi ipak ne znaju, jeste da ova priča pije vodu – pod jednim uslovom. Da je sadržaj koji nudite dovoljno kvalitetan da Ričarda iz Atlante posle tog jednog lajka zadrži na vašem profilu.

M. M.

Možda te još zanima:

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

.

Florida zabranjuje pristup društvenim mrežama

Guverner Floride Ron DeSantis potpisao je zakon kojim se deci mlađoj od 14 godina zabranjuje pristup društvenim mrežama. Takođe, za…

.

Druga strana društvenih mreža: edukativni sadržaji za mlade

U poslednje vreme sve više kreatora se odlučuje da na društvene mreže plasira edukativan sadržaj, koga, sada već poslovično manjka.…

.

Novi trendovi i stari patrijarhat na mrežama

Na društvenim mrežama su u poslednje vreme sve popularniji sadržaji koji u pozitivnom svetlu pričaju o tradicionalnim rodnim ulogama i…

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Y2K

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo