Društvo / Obrazovanje
Rodna ravnopravnost ne zna za godine
Dve trećine devojaka je doživelo neki vid rodno zasnovanog nasilja. Oko 40 odsto mladih imalo je potrebu za psihološkom podrškom zbog problema povezanih s nasiljem, pokazuju rezultati Istraživanja stavova mladih o rodno zasnovanom nasilju Krovne organizacije mladih Srbije (2021).
Na ovogodišnjem Mediamocracy kampu koji se održava treći put, tema je upravo rodna ravnopravnost, a kamp je okupio više od pedesetoro mladih iz Srbije i regiona. Oni zajedno sa trenerima iz KOMS-a, Dojče vele akademije, Lokal Presa i Asocijacije medija rade na medijskoj pismenosti, edukaciji i produkciji medijskih sadržaja o rodnoj ravnopravnosti.
Srednjoškolac Vladimir Radivojević (17) kaže da mediji imaju veliku ulogu kada je reč o rodnoj ravnopravnosti.
"Oni utiču na kreiranje mišljenja i narativa javnog mnjenja. To važi za sve teme, ne samo za rodnu ravnopravnost. Bitno je da postoje sadržaji koji ne manipulišu i diskriminišu. Što se tiče rodne ravnopravnosti u medijima, treba raditi na svemu. Slika koja se trenutno šalje je puna mržnja, podela i straha od drugog pola i to je definitivno nešto što nije dobro", ističe Vladimir.
OBRATI PAŽNJU
Srednjoškolka Jovana Pongračić (17) tvrdi da su mladi ključ u ispravljanju i popravljanju stvari u društvu.
"Rodna ravnopravnost bi trebalo da je zastupljena svuda, i kod starijih i kod mlađih. Ona ne zna za godine. Mladi su oni koji mogu da naprave neke korenite promene, da stvarno u društvu dođe do toga da svuda prihvatamo muškarce i žene jednako. Samo je važno da mladi ne žmure, ne ćute i da se ohrabre da pričaju o ovim temama. Neformalno obrazovanje smatram neophodnim, ali i formalno naravno. Kada bi se to spojilo, bilo bi najbolje. Ulažem nade da će se jednom neformalno obrazovanje ubaciti u formalno", ističe Jovana.
Studentkinja Mila Čengić (20) se tokom kampa prvi put profesionalno bavila temom rodne ravnopravnosti.
"U životu se trudim da ovu temu potenciram i da kada dođe do takvih diskusija da ne ćutim u toj diskusiji. Ovo mi je ipak, prvi put da ovoj temi pristupim sa medijske i analitičke strane. Baš danas dok smo pripremaloi neki materijal, došli smo do jedne rečenice koja mi se mnogo svidela, a to je da žena sme, može i treba sve što ona želi. To je poruka koju treba da zapamtimo, a ne da ženi nešto namećemo".
Ciljevi kampa su umrežavanje, edukacija i podsticanje kreativnosti i aktivizma mladih kroz medijsko informacionu pismenost. Osim obaveznih radionica, učesnici su mogli da idu i na izborne radionice na kojima su slušali o medijskoj etici, seksualnom nasilju, diskriminaciji, fotografiji i upotrebi društvenih mreža.
J. Božić
Foto: Koms