...
TRENUTNO14:00 - 15:00Vaš DJ sat

Društvo / Obrazovanje

Rodna ravnopravnost ne zna za godine

25.08.2022.

Dve trećine devojaka je doživelo neki vid rodno zasnovanog nasilja. Oko 40 odsto mladih imalo  je potrebu za psihološkom podrškom zbog problema povezanih s nasiljem, pokazuju rezultati Istraživanja stavova mladih o rodno zasnovanom nasilju Krovne organizacije mladih Srbije (2021). 

.

Na ovogodišnjem Mediamocracy kampu koji se održava treći put, tema je upravo rodna ravnopravnost, a kamp je okupio više od pedesetoro mladih iz Srbije i regiona. Oni zajedno sa trenerima iz KOMS-a, Dojče vele akademije, Lokal Presa i Asocijacije medija rade na medijskoj pismenosti, edukaciji i produkciji medijskih sadržaja o rodnoj ravnopravnosti.

Srednjoškolac Vladimir Radivojević (17) kaže da mediji imaju veliku ulogu kada je reč o rodnoj ravnopravnosti.

"Oni utiču na kreiranje mišljenja i narativa javnog mnjenja. To važi za sve teme, ne samo za rodnu ravnopravnost. Bitno je da postoje sadržaji koji ne manipulišu i diskriminišu. Što se tiče rodne ravnopravnosti u medijima, treba raditi na svemu. Slika koja se trenutno šalje je puna mržnja, podela i straha od drugog pola i to je definitivno nešto što nije dobro", ističe Vladimir. 

Srednjoškolka Jovana Pongračić (17) tvrdi da su mladi ključ u ispravljanju i popravljanju stvari u društvu.

"Rodna ravnopravnost bi trebalo da je zastupljena svuda, i kod starijih i kod mlađih. Ona ne zna za godine. Mladi su oni koji mogu da naprave neke korenite promene, da stvarno u društvu dođe do toga da svuda prihvatamo muškarce i žene jednako. Samo je važno da mladi ne žmure, ne ćute i da se ohrabre da pričaju o ovim temama. Neformalno obrazovanje smatram neophodnim, ali i formalno naravno. Kada bi se to spojilo, bilo bi najbolje. Ulažem nade da će se jednom neformalno obrazovanje ubaciti u formalno", ističe Jovana.

medimocracy1 png

Studentkinja Mila Čengić (20) se tokom kampa prvi put profesionalno bavila temom rodne ravnopravnosti.

"U životu se trudim da ovu temu potenciram i da kada dođe do takvih diskusija da ne ćutim u toj diskusiji. Ovo mi je ipak, prvi put da ovoj temi pristupim sa medijske i analitičke strane. Baš danas dok smo pripremaloi neki materijal, došli smo do jedne rečenice koja mi se mnogo svidela, a to je da žena sme, može i treba sve što ona želi. To je poruka koju treba da zapamtimo, a ne da ženi nešto namećemo".

Ciljevi kampa su umrežavanje, edukacija i podsticanje kreativnosti i aktivizma mladih kroz medijsko informacionu pismenost. Osim obaveznih radionica, učesnici su mogli da idu i na izborne radionice na kojima su slušali o medijskoj etici, seksualnom nasilju, diskriminaciji, fotografiji i upotrebi društvenih mreža. 

J. Božić

Foto: Koms

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Mladi danas više senzibilisani za prepoznavanje seksualnog uznemiravanja

Istraživanja, kao i iskustvo organizacija koje rade sa mladima, pokazuju da su mladi danas više senzibilisani da prepoznaju različite oblike…

.

Ventilatorom protiv komaraca

Početak leta doneo je velike količina padavina i visoke vodostaje reka. U kombinaciji sa visokim temeraturama to je dovelo do…

.

Budi pokretač pozitivnih promena

Od decembra do aprila u Beogradu će biti održana "Škola parlamentarizma" u organizaciji Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA).…

.

Panel diskusija "To (ni)je za devojčice"

Polaznici i polaznice IRIDIUM-a, koje žuljaju rodni stereotipi u odabiranju profesije, održaće  panel diskusiju u Beogradu pod nazivom "To (ni)je za devojčice",…

.

Bez sistemskih promena ravnopravnost žena je samo šminka

U Srbiji su ove godine usvojeni Zakon o rodnoj ravnopravnosti, kao i izmene i dopune Zakona o zabrani diskiminacije. Između…

.

Mladi danas više senzibilisani za prepoznavanje seksualnog uznemiravanja

Istraživanja, kao i iskustvo organizacija koje rade sa mladima, pokazuju da su mladi danas više senzibilisani da prepoznaju različite oblike…

  • 13:30 Tehnologija
  • 13:50 Leto na O radiju
  • 14:00 Vaš DJ sat
  • 15:00 Leto na O radiju
  • 15:10 Pesma dana

Anketa

Koliko verujete veštačkoj inteligenciji?

 
Oradio logo