...
TRENUTNO06:00 - 11:00Music Mix by Bea

Društvo / Aktivizam

Kroz javne akcije do rešenja problema alkoholizma među mladima

17.03.2022.

Alkoholozam među maloletnicima je problem koji već godinama muči naše društvo. Potpuno je normalno da osoba mlađa od 18 godina u prodavnici bez problema kupi pivo ili neko žestoko piće. Kampanja "Zdravlje mladih ispred profita" koju sprovodi novosadski Centar za omladinski rad, a koju je podržala Radio-televizija Vojvodine, uspela je da podigne svest u javnosti o ovoj temi

.

Kako pokazuju istraživanja Centra za omladinski rad, dvostruko više mladih konzumira alkohol prvi put pre 13. nego posle 18. godine. Skoro 94 odsto mladih smatra da je alkohol lako dostupan u svakom trenutku, što je dokaz važnosti akcija poput ove.

Jedan od glavnih ciljeva kampanje bilo je podizanje svesti o štetnom uticaju alkohola na mlade, što ne bi bilo moguće relizovati bez pomoći medija, kaže menadžerka novosadskog Centra za omladinski rad Marija Marić.

"Dosadašnji tok kampanje je prošao iznad svih naših očekivanja. Prvenstveno zbog podrške Radio-televizije Vojvodine da se kampanja emituje na svih sedam platformi ove kuće, tako da su njom pokriveni i mladi i njihovi roditelji", kaže Marija.

Centar za omladinski rad će nastaviti da se bavi ovom temom, kroz novu kampanju u čijem fokusu će biti isključivo roditelji. Problem konzumiranja alkohola među mladima nije karakterističan samo za našu zemlju, pa se zato slični projekti realiziju u brojnim državama Evrope, podseća konsultant švedske organizacije IOGT NTO Olaf Nunjez.

"Iskustva se razlikuju od zemlje do zemlje i zavise od istorije. Problem alkohola je ukorenjen u svakoj zemlji. Stalno se ponavlja, nemoguće ga je rešiti jer stalno dolaze nove generacije, pa trud mora biti kontinuiran“, podseća Nunjez.

zdravljemladihispredprofita jpg

Marija Marić i Olaf Nunjez

Radio-televizija Vojvodine ima i zadovoljstvo i dužnost da se bavi društveno odgovornim kampanjama, navodi rukovodilac Sektora integrisanih komunikacija RTV Aleksandar Timofejev.

"Ova kampanja je bila specifična jer se obraćala mladima. Bavimo se tim temama, nismo se sklanjali. Proizvodimo ih i sami, ali i u saradnji sa različitim organizacijama koje predlože nešto što mi procenimo da je korisno i od šireg značaja", navodi Timofejev.

M. L.

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Biznis mladih i nove ideje imaju budućnost

Ostanak mladih u Srbiji, ili čak povratak onih koji su krenuli u potragu za boljim životom van granica naše zemlje,…

.

Izlaz iz zavisnosti je moguć

Novembar se obeležava kao mesec borbe protiv bolesti zavisnosti. U toku ovog meseca vode se posebne kampanje u cilju podizanja…

.

JAZAS u borbi protiv alkoholizma kod mladih

Omladina JAZAS-a obeležiće Svetski dan borbe protiv alkoholizma, tako što će na šaljiv i edukativan način mladima u Novom Sadu…

.

Balkalar: Etno zvuk s modernim pečatom

Na 11. izdanju MENT showcase festivala, jedan od bendova koji je posebno privukao pažnju bio je hrvatski etno sastav Balkalar.…

.

Nauka je ženskog roda, ali su žene u njoj dugo bile nevidljive

Koliko imena poznatih naučnica biste mogli da navedete bez pomoći Google-a? Da li ste znali da je prvi programer zapravo…

.

Midhat Kapetanović: Jedini resurs koji imamo jeste nada i razumevanje

Mali beli zec postao je virtuelni simbol Novog Sada i Novosađana, zahvaljujući skoro svakodnevnim ilustracijama Sarajlije Midhata Kapetanovića Mide. Od…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Y2K
  • 12:00 Akademac

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo