Lifestyle / Tehnologija
Facebook uvodi drastične promene
Eksperiment na Facebooku, čiji je deo bila i Srbija poslednjih meseci uspeo je i ovu društvenu mrežu očekuju globalne promene. Osnivač Facebooka Mark Zuckerberg najavio je velike promene u algoritmu za News Feed, pa će tako od sada prioritet biti na "smislenim društvenim interakcijama" nad "relevantnim sadržajem", čime će se osigurati da je vreme provedeno na Facebooku "dobro provedeno",
Konkretno, to znači da će Facebook davati manji značaj i dobačaj postovima, fotografijama i video klipovima koje dele mediji i poslovne organizacije. Prioritet više neće biti na "javnom sadržaju", nego na sadržaju koji su proizveli naši prijatelji i članovi familije.
"Ravnoteža na News Feedu se prebacila s najvažnije stvari koju Facebook možeda učini - a to je da nas međusobno povezuje. Osećamo odgovornost da naše usluge nisu samo zabavne za korišćenje, nego da budu i na dobrobit ljudi", napisao je Zuckerberg.
Ova promena će najznačajniji učinak imati na medije koji proizvode vesti, budući da su posednjih godina mnogi od njih svoj sadržaj koji promovišu na Facebooku prilagodili još uvek važećem algoritmu News Feeda. Zuckerberg je priznao da će ove promene verovatno rezultirati smanjenjem vremena koji korisnici provode na Facebooku, što bi moglo imati i negativne posledice za kompaniju, makar kratkoročno.
Facebook je u jesenas izazvao brojne kritike izdavača iz šest zemalja kada je uklonio sav javni sadržaj iz News Feeda u izdvojeni 'Explore Tab'. U objavi na blogu koja prati Zuckerbergovu objavu, Facebookov voditelj News Feeda Adam Mosseri izjavio je kako nove promene neće biti ekstremne poput tih testova, te da će se neki javni sadržaj i dalje pojavljivati u feedu korisnika. No, Mosseri je naglasio i da "kako budemo uvodili ove promene, stranice će doživeti da im pada broj poseta i pregleda videa. Učinak će varirati od stranice do stranice, ovisno o faktorima kao što su tip sadržaja koji stvaraju i kako ljudi reaguju na njega."