Lifestyle / Zanimljivosti
Tajne uspešnog mima
Mimovi su danas sve – fotografije sa šaljivim tekstovima, GIF-ovi, pa i kraći video snimci. Nepresušna su baza viralne inspiracije i kreativnosti korisnika, a u svojoj komunikaciji ih najviše koriste mladi.
Samu reč mim prvi put je upotrebio Ričard Dokins u svojoj knjizi "The Selfish Gene", sada već davne 1976. godine. Smatra se da je prvi priznati mim pod nazivom "Godvinov zakon" nastao 1990. godine, a njegov autor bio je Majk Godvin. Milioni mladih danas svoju komunikaciju na internetu baziraju upravo na mimovima, a zašto su oni toliko popularni pitali smo jednog od admina mim stranice "Tvoj čkode".
"Čitao sam negde da ljudi imaju pažnju od nekih 10 sekundi i onda su mimovi savršen oblik da preneseš neku vest ili informaciju. Potrebno ti je nekoliko sekundi da pročitaš nešto i pre ćeš sigurno pogledati neki mim, nego što ćeš uzeti da čitaš neki članak u novinama. Mislim da je to jedan od faktora, a drugi je to što može svako da ih pravi. To je sigurno jedna od stvari koja nas je privukla da kačimo mimove", kaže admin stranice "Tvoj čkode".
Kako su mladi ti koji svokodnevno najviše gledaju i koriste mimove, pitali smo ih koje mim stranice najviše vole i zašto.
"Pratim neke mim stranice na Instagramu kao što su 'Balkan memes', 'Midnight memes' i slično."
"Za mene su mimovi odlična stvar zato što, osim što mogu da nas nasmeju, možemo da ih delimo sa drugima i da na taj način postignemo jednu vrstu bliskosti. Neke od mim stranica koje pratim su 'Memezar', 'Jokezar', 'Wildest memes' i slično."
"Pratim dosta mim stranica. Ne mogu sad da se setim baš svih, ali izdvojio bih 'NS ukrivo', 'Tvoj čkode', 'Bogoljuba Karića' i 'Svemirski rakun'."
Ponekad pronalaženje inspiracije za mimove ide teže. Administrator stranice "Tvoj čkode", kaže da veoma često dešavanja iz svog života ili ljudi u okolini pretvori u mim, ali i da ima i druge izvore inspiracije.
"Često se desi da vidimo da je neka druga stranica iskoristila neki šablon, pa onda želimo kroz naš humor i za našu publiku da ga iskoristimo. Nekad su u pitanju neke političke situacije ili nešto generalno što nam je palo na pamet da pretvorimo u mim".
Administratorka mim stranice "Ja sam ustvari zeka" kaže da su za uspeh nekog mima neophodni humor, jednostavnost, razumljivost, originalnost i da bude takav da se mnogi mogu poistovetiti sa njim.
"Što više ljudi ga razume, ceni i poistovećuje se, to će mim biti uspešniji. Ljudi će ga deliti na društvenim mrežama, a on će se proširiti poput požara", ističe administratorka stranice "Ja sam ustvari zeka".
Mimovi danas dopuštaju totalnu slobodu izražavanja na društvenim mrežama. Počeli su da se koriste i u marketingu, a njihovo korišćenje u budućnosti prvenstveno će zavisiti od razvoja digitalne komunikacije i interneta.
J. Matić