Lifestyle
Within Walls: Horor društvena igra u režiji dvojice Riječana
"Within Walls" prva je društvena igra InterHuman Gamesa koji čine Damir Debanić i Dorian Pavlović iz Rijeke. Karakteriše je horor priča, smeštena u 20. veku. U pitanju je hidden traitor igra, u kojoj se nalazite u ulozi agenta koji odlazi u sanatorijum i treba da otkrije šta se desilo sa nestalom osobom.
Umesto tri agenta, koliko je i trebalo tamo da ih bude, dolazi četiri, što znači da je jedan uljez koji pokušava da eliminiše svedoke, samim tim i vas iz igre. Potrebno je pronaći izdajicu kako biste ga sprečili da vas žrtvuje većem zlu.
"To je horor bez čudovišta, ubijanja i tih stvari, jer smo shvatili da ne želimo da se igra fokusira na to. Pisac HP Lovecraft je početna inspiracija, iako smo se poprilično odmakli od njega. Želeli smo da zadržimo tematiku nepoznanice. Tebi zapravo nad glavom sve vreme visi neki horor koji je veći od svih vas. Nema jednog čudovišta protiv kojeg se borite, nego svaka nova informacija u igri koju otkriješ slaže slagalicu strave. Sve je to samo pozadina da bismo naveli ljude da komuniciraju. Strah je vrlo dobra motivacija za ljude da razgovaraju. Cilj je bio da se ljudi čak i posvađaju za stolom. Ne da se bacaju stolovi i stolice, već da malo adrenalin i emocije skoče, što čini igru zabavnom", pričaju Damir i Dorian.
Dorian i Damir
Ono što "Within Walls" razlikuje od ostalih hidden traitor igara je, kako kažu autori, fokus na interakciji sa drugim ljudima i neizvesnost do samog kraja, jer nema figura i kockica, već ste osuđeni na karte koje su vam dodeljene. Pored toga, posebnost igre je u tome što su uspeli da je naprave za dva igrača.
"Verovatno smo prvi koji smo to funkcionalno napravili. Zahteva se mala promena u pravilima, naravno, ali zadržava se to da ne znaš ko je izdajica, iako vas je samo dvoje. Uspeli smo da napravimo da ti pasivni špilovi postanu kao veštačka inteligencija protiv koje igraš. Ona onda isto može biti ili kultista ili agent, pa nisi siguran šta se dešava, bez obzira na to što vas je dvoje za stolom", objašnjava duo InterHuman Gamesa.
OBRATI PAŽNJU
Da "Within Walls" nije bilo lako napraviti, govori i to što su Damir i Dorian za stvaranje igre izdvojili čak tri godine. Kako kažu, najviše su je menjali kada su počeli da rade playtestove.
"Kada smo krenuli da radimo sa ljudima, videli smo da nešto što u našoj glavi funkcioniše super, drugi možda ne razumeju ili dožive to drugačije. Onda smo dosta slušali o tome šta se ljudima sviđa ili ne. Damir je nedavno bio na Comic Conu u Abu Dabiju, gde je prestavljao igru i tamo je shvatio da neka pravila možemo još pojednostaviti i napraviti ih boljim", kaže Dorian, na šta Damir dodaje da im je taj Comic Con dosta pomogao, jer je veliki broj ljudi iz različitih kultura imao priliku da proba igru.
"Shvatili smo da je ceo jedan deo pravila nepotreban i da bez njega podjednako dobro funkcioniše, a lakše je shvatiti igru. Koliko god više pravila daje kompleksnosti i može biti zanimljivo, ne treba ići na štetu igre. Cilj je napraviti igru koja je igriva. Sednemo za sto, postavimo za deset minuta, odigramo za sat vremena i spremimo za deset minuta. Jer šest sati, koliko neke igre traju, poprilično je teško za odvojiti", kaže Damir.
Detalj sa Comic Cona u Abu Dabiju
Ukoliko volite društvene igre ili želite da probate "Within Walls", možete je potražiti na interhumangames.com.
Prilog o ovoj igri poslušajte u novom izdanju emisije Pop up:
S. Rudakijević
Foto: InterHuman Games