Lifestyle
Društvene igre - idealna kućna zabava
Među najprodavanijim artiklima na Amazonu u proteklih mesec dana dominiraju društvene igre i slagalice, objavio je nedavno američki CNBC. Ovo i ne treba da čudi, s obzirom na to da zbog korona virusa većinu svog vremena provodimo kod kuće. Društvene igre su upravo ono što okuplja celu porodicu i može da, makar na kratko, skrene pažnju sa vesti kojima smo izloženi svakog dana.
Prodavac društvenih igara Aleksadar Bogdak, kaže da se povećala prodaja duštvenih igara preko interneta.
"Ljudi su dosta povučeni, u stanovima su, ne kreću se, što bi značilo da se prodaja smanjuje. Međutim, prodaje se uglavnom preko interneta, tako da ljudi onda preko interneta kupuju. Poraslo je slanje, ali je pala prodaja na licu mesta, jer su ljudi bojažljivi, ne ulaze u radnje ako nemaju potrebe", kaže Aleksandar.
Uglavnom se kupuju igre koju mogu da okupe celu porodicu, one najmlađe ali i najstarije. Kako kaže, kupci najčešće odlučuju igre koje im on preporuči.
"Kod nas još uvek nije dovoljno razvijena publika društvenih igara, dosta ljudi uglavnom ne zna šta je to, tako da kupuju uglavnom po porudžbini i preporuci. Uvek postoje i oni koji uzimaju karte ili puzle. Kada vide veliki izbor, ljude zanima šta je to novo, šta bi mogli da probaju i onda pitaju za preporuku", navodi Aleksandar.
Sve je više novih igara, poput Ticket to Ride, koje se prodaju u milionima primeraka. Urednik sajta Pichwise, koji se bavi društvenim igrama, Željko Vuković smatra da igrači kod nas nisu dovoljno motivisani i zaintersovani za nove igre i više vole one koje su im već poznate.
"Koga god da pitate u Srbiji ili u okolnim zemljama, znaju za Čoveče ne ljuti se, Riziko, Monopol, Jamb i neku igru sa kartama koju su naučili u sednjoj školi ili su ih rodtelji naučili, poput tablića, lore ili rata... To su igre koje prosečan Balkanac zna, dalje od toga ne mrda, jer postoji strah od učenja novih pravila. Kada se prođe ta barijera, počinje zabava i više se ljudi nikada ne vraćaju na Monopol ili Riziko", smatra Željko.
Prema njegovim rečima, društvene igre trenutno doživljavaju renesansu.
"Ovo je hobi koji je eksplodirao u poslednjih deset godina, čemu je pomogao internet i socijalni mediji, od kojih paradoksalno, društvene igre beže. Oni su pomogli da se industrija razvije, izdavači i platforme za skupljanje novca, mnogo manjih izdavača sada može da izdaje igre", objašnjava Željko.
Pri odabiru idealne društvene igre obratite pažnju na to koliko je igrača potrebno i koliko igra traje. Aleksadar Bogdak nam je preporučio nekoliko aktuelnih, ali i jednostavnih igara.
"U poslednje vreme postoji igra koja se zove Pandemic u kojoj se borimo protiv pandemije. To je kooperativna igra u kojoj svi igramo protiv igre, tako da je to interesantno. Ovu igru mogu da igraju od dva do četiri igrača, svi zajedno. Mogu da preporučim i igru Alhambra, to je igra koja se lako uči i može odmah da se igra", kaže Aleksandar i dodaje da iz istih razloga često preporučuje i igre šahovskog tipa, kao što su Quoridor, Quarto ili Pylos.
Ukoliko nemate mogućnost da kupite neku novu društvenu igru, a one koje imate kod kuće su vam već dosadile, na internet servisima, poput Steama, možete preuziti i digitalne verzije nekih igra potpuno besplatano.
Foto: Pixabay
M. L.