Kultura / Film
Neodrasli muškarci protiv zahuktalog života
Skot je tipičan primerak čoveka u zadržanom razvoju, još još od kad mu je umro otac vatrogasac, kada mu je bilo sedam godina. Sada, kada se obreo u poznim dvadesetim godinama, on juri karijeru tatoo majstora, puši gandžu, živi sa večito umornom majkom, medicinskom sestrom i druži se sa tri tipična raspada: Oskarom, Igorom i Ričijem.
To je ukratko potka nove komedije Džada Apatova "King of the Staten island" koji se nakratko pojavio na torentima, iako još čeka svoju distribuciju na striming servisima, a u kome dominira sada već prilično popularan i u isto vreme omražen komičar nove generacije Pit Dejvidson.
Priča nadalje kaže da Skotova majka počinje da se zabavlja sa vatrogascem po imenu Rej, što je trenutak od kojeg počinju da se rolaju događaji koji Skota primoraju da se uhvati u koštac sa hroničnom tugom i preduzme svoje prve korake ka napretku u sopstvenom životu.
Možda nije najbolji, ali je svakako najozbiljniji film koji je Džad Apatov ikada režirao. Ovog darovitog režisera znamo po hitovima "Knocked up", "This is 40", "Funny people" i to su sve rasne komedije sa pomalo alternativnim pogledima na život
"The King of Staten island" je prvi koji je pisan po meri svoje zvezde, jer glumac Pit Dejavidson glumi lika sa kojim deli puno istog životnog prtljaga. Naime Dejvidsonov otac, vatrogasac, izgubio je život u napadu na Kule bliznakinje 11. septembra, dok je njegov lik ovde takođe izgubio oca u službi. Dejvidson je poznat kao istaknuti poštovalac marihuane u rekreativne svrhe, baš kao i njegov lik Skot, obojica su tatoo frikovi i obojica imaju granični poremećaj pažnje.
Apatov je, dakle, sve vreme imao Dejvidsona u vidu kada je stvarao glavnog lika za svoj novi film i to se na kraju ozbiljno isplatilo, jer je Skot veoma uverljiv karakter u ovoj priči.
Ovaj antijunak je sve vreme filma na ivici incidenta, čini se da su demoni sa kojima mora da se suoči daleko veći od njega i da će ga progutati, čak i kada su ti problemi trivijalni do koske. Ova komedija sve vreme, a traje preko dva sata, vuče gorko-slatki utisak kod gledalaca. Skotova nesnađenost u sopstvenom životu nas tera na smeh, ali nas i navodi na to da sa njime saosećamo, jer se Apatov odlučio za mnogo više dramskih elemenata nego ranije. Ozbiljnost kojom je ovaj režiser prišao tematici neodraslih muškaraca zaslužuje svaku pohvalu.
Zapaženu ulogu ostvario je i Bil Bur koji glumi vatrogasca Reja Bišopa i koji film započinje kao antagoniosta, da bi u drugom delu postao lik koji se ubrzano povezuje sa Skotom i njihov odnos ovde postaje središte priče.
Sličnog nesnađenog, nikada odraslog, čoveka Pit Dejvidson je glumio i u filmu "Big time adolescence". U ovoj zapaženoj komediji, Pit je bivši momak sestre glavnog lika, dečaka po imenu Monro. Uprkos ozbiljnoj razlici u godinama, njih dvojica su najbolji drugari i Monro svog prijatelja, zarobljenog u srednjoškolskoj fazi razvoja, idolizuje do te mere, da će za njegov račun postati i diler marihuane.
Iako, negde u korenu, Pit u oba filma igra momke koji nikada ne odrastaju, činjenica je da je Apatov uspeo da ga podigne na viši nivo. Oba ova filma ići će na živce brojnim hejterima lika i dela Pita Dejvidsona, oba imaju pomalo nedorečen kraj, nekonzistentnu radnju, ali je pošteno reći da su kvalitetom daleko iznad konkurencije u nezavisnoj produkciji.
"King of Staton Island“ nije savršen film, ali nudi dovoljnu dozu zabave i ozbiljnosti da mu predviđam pristojnu sezonu nagrada.
Petar Klaić