Kultura / Film
Vratila se Enola, prosečna do bola
Sećate li se radnje film Enola Holmes? Ako ga niste gledali u poslednjih nedelju dana, odgovor će teško biti pozitivan. E, pa, dok se naprežete da u budžacima memorije iskopate neki motiv iz prvog dela, Netfliks nam je isporučio nastavak. I, posle pažljivog gledanja, mora se priznati da će biti pamtljiv taman koliko i prethodni.
Netflix iz nekog razloga, od samog početka, ima tu smešnu tradiciju da na jedan sjajan film naštanca petnaestak prosečnih. Ova platforma ima zavidnu bazu filmskih uradaka čije ocene se kreću oko šestice, a toj kategoriji sada je dodata i Enola Holmes 2.
Nastavak filma o mlađoj sestri nadaleko poznatijeg Šerloka, u dramskom smislu donosi sličan kvalitet kao i prethodni. Ima zanimljiv zaplet, buket manje ili više uverljivih likova, prepun je "woke“ momenata i ne može da se odluči da li je komedija ili politička drama.
Priča ponovo prati Enolu koja neuspešno pokušava da ustanovi svoju detektivsku agenciju. Taman kad pomisli da će odustati, stiže joj devojčica koja traži svoju nestalu sestru. To Enolu uvodi u zapetljane odnose viktorijnskog industrijskog čađavog Londona.
Slede političke intrige oko fabrike šibica u kojoj rade isključivo žene u neljudskim uslovima. Imamo tu, dakle, borbu za prava radnica, kapitalističku pohlepu koja zgrće novac na njihovom zdravlju, pokvarene političare koji stoje uz još kvarnije tajkune. Imamo nekoliko ubistava i klasičnu misteriju i potragu za ubicom, kao milion puta do sada.
OBRATI PAŽNJU
Mili Bobi Braun je i dalje simpatična u svojoj ulozi. Henri Kavil je ulogu Šerloka Holmsa uspešno doveo na lestvicu na kojoj Henri Kavil igra Henrija Kavila zabrinutog zbog usporenog rasta muškatli na balkonu. Dejvid Tevlis, kao jedan od negativaca, održao je čaš glume kao kvarni detektiv.
Radnja ovog filma, poput ping pong loptice leti između komdije na ivici krindža i teške socijalne drame. Njegova dramska struktura građena je po formuli kakvu imaju Marvelovi filmovi. Red akcije, red komičnih predaha. I dok u superherojskom žanru, gde se pravednik dva i po sata tuče sa kvarnim vanzemaljcem, to radi, u drami koja želi da istakne užasne uslove u kojima su žene u viktorijansko doba živele i radile, to deluje prilično neozbiljno.
Tako je reditelj Heri Bredbir sastavio lepršav film o vrcavoj i dopadljivoj devojčici detektivki u otrovnom svetu viktorijnskog kapitalizma, koji ubija žene tretirajući ih kao robove.
U slučaju Enole Holms 2, kreveljenje je nadjačalo društvenu poruku. Tako je ispis na odjavnoj špici, u kojoj nam reditelj daje do znanja da je film posvećen hrabrim ženama koje su se borile za bolje sutra, ispao čist višak.
Možemo ovaj film posmatrati i kao čistu zabavu. U tom slučaju on je sličan vožnji u automobilu na sudaranje. Deluje zabavno samo dok smo u autiću.
Petar Klaić