...
TRENUTNO22:00 - 00:00DiskOradio

Lifestyle / Tehnologija

Da li Ilon Mask menja Tviter na bolje ili na gore?

16.11.2022.

Kontraverzni milijarder Ilon Mask nedavno je postao vlasnik Tvitera, društvene mreže za koju se tvrdi da najviše utiče na javno mnjenje, ili bar na one koji donose odluke. Odmah je najavio gomilu promena, od kojih su neke izazvale negativne reakcije kod tviteraša.

.

Sve počelo masovnim otpuštanjima - od ukupno 8.200 zaposlenih, na spiskovima za otpuštanje se našlo njih 3.700. Oni koji su ostali imaju zadatak da danonoćno rade kako bi implementirali svo što je Mask zamislio - od brojnih tehničkih novosti, do promena u politici moderacije, koje su i izazvale najviše pažnje.

"Ako društvena mreža ne preuzme korake koji će korisnicima omogućiti da se na njoj dobro osećaju, oni će otići. Naš cilj je da na Tviteru bude 80 odsto Amerike - i levica i desnica. Pitanje je kako ih naterati da izađu na taj onlajn trg, razmene mišljenje i saslušaju drugu stranu", rekao je nedavno novi vlasnik Tvitera.

Promene koje se najavljuju podrazumevaju popuštanje dosadašnjih stega koje su važile pri objavljivanju sadržaja. Opravdan je strah mnogih korisnika da će ovo omogućiti da Tviter postane platforma za širenje ekstremističkih stavova. U vreme kada društvene mreže sve više utiču na donošenje odluka, naročito političkih, ovakav strah je opravdan. Ipak, postoje i oni koji misle da je cela priča "preuveličana".

"Mislim da se digla prevlika vreva. To je više moralna panika nego realnost - on ne odlučuje sam i verovatno razmatra najbolji biznis model. Prošle nedelje je najavio nove stvari, od kojih će neke ostati. Mislim da će biti samo manjih tehnoloških promena", priča Đorđe.

Iz kompanije su najavili da će uvesti i opciju naplaćivanja verifikacije, koji bi sada trebalo da uključuje i pretplatu od osam dolara. Sada je potrebno samo popuniti jednostavan formular i pored vašeg korisničkog imena će se naći plava kvačica, kojom dokazujete svoj identitet. Neki korisnici ipak dele mišljenje Maska i misle da ograničenja ne treba da postoje.

"Sloboda govora je nešto najvažnije. Ako nešto treba da se kaže to na društvenim mrežama i treba da se kaže. Cenzura je besmislena, što možemo da vidimo i na drugim mrežama. Ono što se govori treba da zavisi od moralnog kompasa pojedinca, a ne od kompanije i zakona", kaže Sanja.

Ovakve najave su, ipak, izazvale najviše pažnje kod kompanija. Istog dana, 20 najvećih oglašivača na ovoj društvenoj mreži je poslalo otvoreno pismo u kom su upozorili Maska da će povući oglase ukoliko nastavi sa svojim planovima. S obzirom na bogastvo koje Mask poseduje, pitanje je da li ga ovi apeli pogađaju, kaže Stefan.

twitter jpg

"Žao mi je ljudi koji su dobili otkaze, ali mislim da je potrebno vreme da vidimo da li je ovo marketinški trik i da li će ispuniti ono što je obećao. Ako to uradi, mnogi oglašivači će se povući i pitanje je da li je to onda isplativo. Pošto je bilioner, pitanje je da li će mu to biti hobi ili će mu se posvetiti", priča on.

Ovih dana, sve veći broj tviteraša se okreće Mastodonu - društvenoj mreži koja je prisutna od 2017. godine, ali tek sada dobija veći broj korisnika. Za samo nekoliko dana dobili su 800 hiljada novih naloga, što ni treba da čudi jer je mreža praktično kopija Tvitera - ima sličan interfejs i koncepciju. Mask, ipak uverava korisnike da ne treba da se plaše nadolazećih promena.

"Politika moderacije na Tviteru se nije promenila. Nije u redu širiti govor mržnje ali smo imali organizovane napade kačenja takvog sadržaja i on je odmah izbrisan. Spam, botovi, trolovi i organizacije koje pokušavaju da oblikuju javno mnjenje su veliki problem Tvitera", rekao je nedavno Mask.

Od svega najavljenog do sada smo videli samo otpuštanja. Pitanje je na koje će se korake Mask na kraju odlučiti, jer je očigledno da će se dosta toga rešavati u hodu. Da je Tviter bitan, dokazao je i Bregzit i američki izbori 2016. godine, a da li će tako biti i u budućnosti zavisi samo od odluka novog vlasnika.

Prilog o ovoj temi poslušajte u novom izdanju emisije Pop up:


M. L.

Foto: Pixabay

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

.

Florida zabranjuje pristup društvenim mrežama

Guverner Floride Ron DeSantis potpisao je zakon kojim se deci mlađoj od 14 godina zabranjuje pristup društvenim mrežama. Takođe, za…

.

Druga strana društvenih mreža: edukativni sadržaji za mlade

U poslednje vreme sve više kreatora se odlučuje da na društvene mreže plasira edukativan sadržaj, koga, sada već poslovično manjka.…

.

Novi trendovi i stari patrijarhat na mrežama

Na društvenim mrežama su u poslednje vreme sve popularniji sadržaji koji u pozitivnom svetlu pričaju o tradicionalnim rodnim ulogama i…

.

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno…

.

Influenseri moraju biti svesni uticaja koji imaju na mlade

Gošća u prazničnom intervjuu Oradija bila je Ana-Marija Bagdal, na TikToku poznata kao Veseli Plamičak. Ana-Marija je pažnju privukla pre…

  • 15:00 Vaš DJ sat
  • 16:00 Music mix by Anja
  • 22:00 DiskOradio

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo