Kultura / Film
The Office: Poslednji veliki sitkom?
Američka zabit, jedna mala firma, atipičan šef i galerija zanimljivih likova u njoj, dovoljni su sastojci za jedan od najgledanijih sitkoma 21. veka - The Office! Kada je 2001. godine na britanskom BBC-u počelo emitovanje serije The Office, niko nije ni mogao da nasluti da će komedija o odnosu šefova i zaposlenih u jednoj maloj firmi postati globalni fenomen.
Foto: Peacock
Originalna verzija, koju je napisao Riki Džervejs, potrajala je samo 14 epizoda. To je, ipak, bilo dovoljno da američki producenti vide potencijal i prenesu seriju "preko bare". Kako objašnjava filmski kritičar Marko Apostolović, na treba da čudi to što je upravo američka verzija osvojila publiku.
"Američki The Office je mnogo duži i mnogo je lakše povezati se sa karakterima i zavoleti ih. Britanske serije, sa druge strane, imaju kratke sezone. U američkoj verziji je posle prve sezone izmenjen lik Majkla Skota, koji je pristupačniji gledaocima u odnosu na originalnog. Američki humor je, jednostavno, rasprostanjeniji i mnogo rašireniji“, priča naš sagovornik.
OBRATI PAŽNJU
Prema njegovom mišljenju, tome je doprineo i način na koji je serija snimana.
"Ovo je jedan od prvih sitkoma koji su fokus prebacili sa porodice na radno mesto. Izbačen je taj pozadinski smeh, koji više nije zanimljiv, ali se još uvek koristi u nekim serijama. To daje više prostora za razgovor i humor u seriji“, kaže Marko.
Za uspešnu adaptaciju priče zadužen je Greg Danijels, koji je pre toga radio na Simpsonovima i SNL-u. U firmu koja se bavi prodajom papira, Greg je smestio sve moguće tipove ličnosti koje možete smisliti - od usamljenog šefa, entuzijastičnih ali i nezainteresovanih službenika, pa sve do čoveka iz kadrovske koga niko ne može da podnese. Upravo su ti likovi privukli pažnju našoj sagovornici Ivi.
"Likovi su nam zanimljivi je prenaglašavaju karakteristike i osobine ljudi sa kojima i inače radimo u kancelarijama, pa se sami poistovećujemo sa likovima ili se pronalazimo. Bez obzira na to što je u pitanju prenaglašavanje i karikiranje, ipak nas podseća na stvarni život. Lakše je ismejati se uz seriju, nego razmišljati o problemima“, kaže Iva.
Seriju je dobrim delom izneo Stiv Karel, koji se maestralno snašao u ulozi šefa Majkla Skota. U trenutku kada je napustio seriju, na kraju osme sezone, mnogi su mislili da je to kraj. Scenaristi su ovu priliku vešto iskoristili da daju više prostora drugim likovima, kaže Milica.
"Omiljeni su mi Dvajt i Džim jer mi se sviđa kako se razvijao njihov odnos tokom serije. Od sporednih likova, obožavam Majklovu devojku Džen, ona je bila genijalna. Pogotovu u epizodi kada su ona i Majkl pravili večeru. Epizoda 'Beach games' mi se dopala, jer se tu Pem promenila i postala opasna. Odlaskom Majkla, ostao je taj odnos Pem i Džim i Dvajta i serija je zato ostala dobra“, kaže Milica.
Za popularnost serije kod mlađih gledalaca, koji su propustili premijerno emitovanje, sigurno je zaslužan Netfliks. Serija je godinama bila među gledanijima na ovom servisu, što se videlo onog trenutka kada je "preneta" na konkurentski Peacock, makar u Americi. Mnogi su tog trenutka otvorili nalog na ovom servisu, upravo zbog ove serije.
Šejla je za seriju saznala preko mimova na mrežama, što ni ne treba da čudi jer The Office plodno tlo za ovaj vid internet umetnosti.
"Mimovi uvek više popularizuju stvari. Tako sam i ja saznala za seriju i zanimlalo me o čemu se radi. Zvuči pretenciozno reći da je to poslednji dobar sitkom, ali posle toga nisam videla ništa što se može porediti sa serijom The Office. Niko nema hraborsti da se šali na taj račun, a da to ne bude uvredljivo. Postali smo senzitivni na bilo šta, a ne shvatamo da nas stavri vređaju jer sami to želimo“, kaže ona.
Upravo je Kreg Danijels zalužen za nekoliko najpopularnih sitkoma koji su nastali u protekloj deceniji, poput Parks and Recreation i Brooklyn 99, ali sudeći po popularnosti na mrežama, The Office je ostao nenadmašan.
Prilog o seriji "The Office" poslušaj u novom izdanju emisije Pop up:
M. L.