...
TRENUTNO18:00 - 18:45Popodne na O radiju

Društvo / Obrazovanje

Građani Srbije svetski šampioni u izbegavanju vesti

15.06.2023.

Ljudi sve manje žele da prate vesti. Trend je toliko uznapredovao da je namerno izbegavanje vesti postalo kategorija u istraživanjima medijskih navika. Nakon što je "Rojtersov institut za proučavanje novinarstva" izneo rezultate istraživanja koje je pokazalo da ispitanici selektivno izbegavaju vesti o pandemiji i politici, jer te teme negativno utiču na njihovo raspoloženje, dobili smo i istraživanje navika ljudi u Srbiji.

.

Ispostavilo se da naši sugrađani u mnogo većem procentu izbegavaju vesti nego bilo ko na svetu.  

Centar za medije i medijska istraživanja sproveo je istraživanje pod nazivom “Informisanje u digitalnom okruženju u Srbiji”. Ono je pokazalo da više od 65 odsto ispitanika namerno izbegava vesti i informisanje, što je za 10 odsto više nego bilo gde u svetu.

Igor Išpanović sa Instituta za filozofiju bio je deo istraživačkog tima koji je objavio ovo istraživanje, i za “Oradio” kaže da Srbija ozbiljno odskače od svih država u kojima je Rojters istraživao.

vesti2 jpg

“Kad kažem da ljudi izbegavaju vesti mislim da oni to rade svesno i s namerom. Merili smo javno mnjenje tako da taj podatak bude nedvosmislen. Ljudi to čine kao nešto o čemu su dobro razmislili”, kaže Išpanović.

Pitali su ljude i da označe razloge.

“Najviše se izdvojilo to da vesti negativno utiču na njihovo raspoloženje. Takođe, neke teme i ljudi su im previše u etru. Neki ljudi su rekli da ih umara količina vesti tokom dana”, objašnjava Igor.

Srbija je, dakle, na prvom mestu u svetu po izbegavanju vesti. Išpanović kaže da je Hrvatska ispod srpskog priseka i ima 51 odsto onih koji izbegavaju vesti.

“Bugarska je na 58, Turska na 56, a Brazil na 54 odsto. Sa druge strane, postoje države u kojima su ti procenti znatno niži i uglavnom se radi o skandinavskim zemljama. U tim  zemljama su javni medijski servisi mnogo jači nego u Srbiji. U Finskoj, recimo, svega 20 odsto ljudi izbegava vesti. Tu je negde i Danska. Veliki jaz postoji”, kaže Igor.

Milja Zdravković iz KOMS-a kaže da istraživanja koja je sprovela ova organizacija pokazuje da mladi sve manje prate vesti preko medijskih aplikacija.

“Veliki procenat mladih se informiše preko portala ređe od jednom nedeljno. Razloge u odbijanju da se informišu vidim u tome da mediji mlade ne predstavljaju dobro. Ili su deo crne hronike ili deo hvalospeva zbog postignuća. Nema ničega između.”, kaže Milja.

Ona napominje da je poverenje mladih u medije sve manje kako godine prolaze i da tu treba tražiti razloge za njihovo odbijanje da prate vesti.

Celu emisiju “Za i protiv” o ovoj temi poslušajte na našem podcastu.

P.K.

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Facebook News dostupan u SAD

S obzirom na to da sve veći broj ljudi tvrdi kako se primarno informiše preko Facebooka, ova društvena mreža je…

.

Štampa i televizija sve manje zanimaju mlade

Mladi se najviše informišu surfujući na telefonima, preko web portala i društvenih mreža, pre svega Fejsbuka i Instagrama, pokazalo je…

.

Besplatna obuka za mlade u oblasti informisanja

Udruženje Remiks pozvalo je sve zainteresovane da se prijave za učešće u projektu "Dobra vest vidiljivost znači 2", koji će…

.

Besplatna obuka o informisanju

Udruženje Remiks iz Novog Sada raspisalo je poziv namenjen udruženjima mladih i udruženja za mlade sa teritorije Novog Sada, za učešće…

.

Poziv za inovativne projekte mladih i medija civilnog društva

Beogradska otvorena škola (BOŠ) raspisala je Poziv za podnošenje projektnih ideja (concept note) u okviru programa finansijske podrške partnerstvima između medija…

.

O budućnosti medija, novinarstva i trendova

Predavanje "Budućnost medija – trendovi u SAD" koje će održati svetski poznata autorka prof. dr Niki Ašer sa Univerziteta u…

  • 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Oradio arhiva
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:45 Lampica
  • 19:00 Popodne na O radiju

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo