...
TRENUTNO00:00 - 06:00Music mix by Anja

Društvo / Aktivizam

Predizborna kampanja ne nudi rešenja za mlade

14.12.2023.

Poruke koje su političke partije i koalicije u predizbornoj kampanji uputile mladima uglavnom su deklarativne, ali ne nude se konkretna rešenja i preporuke koje bi pokazale kako partije planiraju da poboljšaju živote i položaj mladih.

.

Foto: Medija centar/Studenti protiv nasilja FB

To je jedan od zaključaka rezultata monitoringa predizbornih aktivnosti političkih stranaka koje su upućene ka mladima. Monitoring je radila Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS).

Poruke koje su mladi dobijali uglavnom su se mogle videti na društvenim mrežama. Milica Borjanić iz KOMS-a kaže da su posmatrali i koliko su partije novca potrošile na društvenim mrežama u porukama za mlade.

"Na društvenim mrežama najviše je na oglašavanje potrošila SNS, koja je opredelila oko 70.000 evra, dok su druge potrošile daleko manje. Oni su za poruke mladima usmerili oko 20 odsto tog novca. Narodna stranka je potrošila oko pet hiljada evra, a više od 35 odsto otišlo je ka mladima“, kaže Milica.

koms

Zeleno-levi front je uložio oko 7.000 evra, ali je tek oko 1.200 evra otišlo u poruke upućene mladima. Svi ostali imali su manja ulaganja.

Prema njenim rečima, poruke su bile opšte, radio se o pozivima da glasaju, da se uključe, ali bez konkretnih mera koje bi im koristile.

"Mladi nisu osetili da neko targetuje njihove probleme. Ja to, kao mlada, nisam osetila. Naša istraživanja su pokazala da mlade najviše zanima kako da reše svoje stambeno pitanje, kako da pronađu dobro plaćen posao. Niko od aktera u izborima nije se osvrtao na to", kaže Milica.

KOMS je saopštio da se odnos prema mladima vidi i po njihovoj zastupljenostiti na izbornim listama.

"Najviše mladih ima na listi Čedomira Jovanovića, 39 mladih kandidata za narodne poslanike. Koalicija Nacionalno okupljanje ima 38, a Savez vojvođanskih Mađara 37 mladih kandidata za narodne poslanike“, kaže Milica.

Gordana Adamov iz KOMS-a kaže da se ta organizacija trudi da adresira probleme mladih partijama i da se donekle vidi uspeh te misije, jer su neki čuli i primetili prave probleme.

"Sa druge strane, narativ je bio opšti. Izostale su konkretne mere kako naši problemi da se reše. Navikli smo da su partijama puna usta mladih pred izbore, ali ove godine čak ni to nije bio slučaj“, kaže Gordana.

Ona je istakla da partije mlade vide kao sadašnjost, a ne budućnost i to mora da se unapredi.

"Mora se pružiti prilika mladima da direktno utiču na odluke. Pozivam mlade da glasaju. Oni nemaju poverenja u institucije, ne veruju im i misle da glas ne menja ništa. Zato im poručujem da veruju u promenu“ kaže Gordana.

Kompletno istraživanje KOMS-a i rezultate možete čuti u našoj emisiji „Za i protiv“.

P. K.

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Mladi u kulturi: potreba za jačom međusektorskom saradnjom

U beogradskom Domu kulture Silosi u četvrtak od 18 časova biće održan okrugli sto pod nazivom "ARTikulacija – Gde su…

.

Joker Out i Black Eyed Peas obeležili petak na Exitu

Druge večeri EXIT-a najviše pažnje privuklo je dvoje hedlajnera - pre svega bend Black Eyed Peas čiji je nastup publika…

.

Nulti dan EXIT-a u znaku Evrovizije

U sredu je na Petrovaradinskoj tvrđavi otvoren EXIT festival koji je, kao i svake godine, okupio veliki broj domaćih i…

.

Kako do jeftinijeg letovanja: first minute, paradajz turizam i autobus umesto aviona

Bez obzira da li svoj godišnji odmor planirate u first minute ili last minute režimu, ono što je sigurno je…

.

Nove generacije stari problemi

Poslednju epizodu emisije "U kakvoj zemlji želim da živim?", u ovoj sezoni, posvetili smo razgovoru sa četvoro mladih sa Zapadnog…

.

Mladi Borani pod pritiskom: Kako opstati u rudarskoj koloniji

Jedna od prvih stvari koje se primete pri ulasku u Bor jeste vozni park. Voze se skupi automobili, džipovi, limuzine.…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 12:00 Leto na O radiju

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo