...
TRENUTNO21:00 - 00:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Zanimljivosti

Tajne uspešnog mima

27.05.2022.

Mimovi su danas sve – fotografije sa šaljivim tekstovima, GIF-ovi, pa i kraći video snimci. Nepresušna su baza viralne inspiracije i kreativnosti korisnika, a u svojoj komunikaciji ih najviše koriste mladi.

.

Samu reč mim prvi put je upotrebio Ričard Dokins u svojoj knjizi "The Selfish Gene", sada već davne 1976. godine. Smatra se da je prvi priznati mim pod nazivom "Godvinov zakon" nastao 1990. godine, a njegov autor bio je Majk Godvin. Milioni mladih danas svoju komunikaciju na internetu baziraju upravo na mimovima, a zašto su oni toliko popularni pitali smo jednog od admina mim stranice "Tvoj čkode".

"Čitao sam negde da ljudi imaju pažnju od nekih 10 sekundi i onda su mimovi savršen oblik da preneseš neku vest ili informaciju. Potrebno ti je nekoliko sekundi da pročitaš nešto i pre ćeš sigurno pogledati neki mim, nego što ćeš uzeti da čitaš neki članak u novinama. Mislim da je to jedan od faktora, a drugi je to što može svako da ih pravi. To je sigurno jedna od stvari koja nas je privukla da kačimo mimove", kaže admin stranice "Tvoj čkode".

 

Kako su mladi ti koji svokodnevno najviše gledaju i koriste mimove, pitali smo ih koje mim stranice najviše vole i zašto.

"Pratim neke mim stranice na Instagramu kao što su 'Balkan memes', 'Midnight memes' i slično."

"Za mene su mimovi odlična stvar zato što, osim što mogu da nas nasmeju, možemo da ih delimo sa drugima i da na taj način postignemo jednu vrstu bliskosti. Neke od mim stranica koje pratim su 'Memezar', 'Jokezar', 'Wildest memes' i slično."

"Pratim dosta mim stranica. Ne mogu sad da se setim baš svih, ali izdvojio bih 'NS ukrivo', 'Tvoj čkode', 'Bogoljuba Karića' i 'Svemirski rakun'."

mem3 png

Ponekad pronalaženje inspiracije za mimove ide teže. Administrator stranice "Tvoj čkode", kaže da veoma često dešavanja iz svog života ili ljudi u okolini pretvori u mim, ali i da ima i druge izvore inspiracije.

"Često se desi da vidimo da je neka druga stranica iskoristila neki šablon, pa onda želimo kroz naš humor i za našu publiku da ga iskoristimo. Nekad su u pitanju neke političke situacije ili nešto generalno što nam je palo na pamet da pretvorimo u mim".

 Administratorka mim stranice "Ja sam ustvari zeka" kaže da su za uspeh nekog mima neophodni humor, jednostavnost, razumljivost, originalnost i da bude takav da se mnogi mogu poistovetiti sa njim.

"Što više ljudi ga razume, ceni i poistovećuje se, to će mim biti uspešniji. Ljudi će ga deliti na društvenim mrežama, a on će se proširiti poput požara", ističe administratorka stranice "Ja sam ustvari zeka".

Mimovi danas dopuštaju totalnu slobodu izražavanja na društvenim mrežama. Počeli su da se koriste i u marketingu, a njihovo korišćenje u budućnosti prvenstveno će zavisiti od razvoja digitalne komunikacije i interneta.

J. Matić

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Treba se smejati stvarima koje nas plaše

Kada ste se poslednji put nasmejali onako iskreno, do suza? Svetski dan smeha se od 1998. godine obeležava 10. januara,…

.

South Park: Uvek aktuelni, a traju više od dve decenije

Mali broj crtanih filmova može da se pohvali sa više od 300 epizoda i trajanjem više od dve decenije. Jedan…

.

Kruševac geto: Publika nas "hrani"

Nikola Trišić Triša i Nikola Milenković Čami čine humoristički duo Kruševac geto. Počeli su 2011. godine kao komedi rep grupa, a…

.

Ništa ne treba shvatati preozbiljno

Stefan i akustični gadovi je grupa od nekoliko umetnika koji su glumci, muzičari, stendap komičari i sve to u isto…

.

Humor u doba Korone

Osim vanrednih stanja, krize, panike i karantina, korona je donela i mnogo šala na njen račun. Što sarkastičnih, što ironičnih,…

.

Država ne ulaže u svest o internet prevarama

Milan Bunić je nedavno pokušao da kupi neke veoma jeftine artikle sa nepoznatog sajta na internetu. Njegov pokušaj da uštedi umalo…

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo