Lifestyle / Web
Ključ online biznisa - autentičnost
Online biznis predstavlja vođenje posla isključivo putem interneta. Razlika između običnog modela poslovanja i online je u načinu komunikacije. Iako su ljudi prilično skeptični kada je reč o online poslovanju, praksa u Srbiji pokazuje da se ovakav način poslovanja i te kako isplati.
Ukoliko napravite veb prodavnicu ona će raditi 365 dana, 24 sata u godini, a troškovi su znatno manji s obzirom na to da prodavnica radi sama, pa nemate troškove radnika i lokala. Pronalaženje prodavnice na dobroj lokaciji se zapravo svodi na izbor Internet domena.
Pre izrade veb sajta ili veb prodavnice, potrebno je da uradite analizu prisutnosti i aktivnosti konkurencije. Potreban vam je plan marketing nastupa. Zakon o internet prodaji/kupovini kaže da usled trgovine na malo, posredstvom pošte ili interneta osoba nije obavezna da zaradu koju napravi evidentira putem fiskalne kase.
Internet konsultant, Dragan Varagić vas savetuje da u svemu što radite budete autentični. Kako on kaže online biznis možete da pokrenete potpuno besplatno uz samo malo truda i puno kreativnosti.
"Posao se radi, nemojte očekivati da će sve samo od sebe krenuti. Ljudi se fokusiraju na pogrešne stvari. Danas da biste promovisali stvari ne treba vam više od nekoliko dana da napravite sajt i košta veoma malo."
Varagić kaže kako ljudi treba da se fokusiraju na sadržaj, odnosno da li vaš proizvod realno pomaže pri rešavanju problema kupca.
"Najveći problem za ljude koji ne kupuju nešto preko neta jeste što ne mogu da opipaju proizvod. Nemaju poverenja, to je priča o neobrazovanju. Što manje znate to se više plašite", kaže Varagić i dodaje da je mnogo kupaca do sada ipak savladalo taj strah, zato što su uvideli da mogu mnogo jeftinije da kupuju na internetu.
Primer odličnog online biznisa definitvno je linija odeće Zerotwentyone, mladog novosadskog dizajnera Uroša Štrboje. Kako kaže, počeo je sa majicama i onda je nakon prešao na proizvodnju celokupne linije odeće. Prodaju obavlja isključivo putem interneta i kako kaže sasvim je zadovoljan tim modelom poslovanja.
"Odeću prodajem preko sajta, odnosno preko fejsbuka, pošto je sajt komplikovano napraviti a za sada izbacujem limitiran broj prozivoda, odnosno od svakog napravim po 15 primeraka. Ljudi naručuju, ja šaljem i to je to", rekao je Štrboja, dodajući da uglavnom robu šalje unutar Srbije, a za BiH i Hrvatsku se uglavnom snalazi, jer post net i dalje ne funkcioniše.
U razgovoru za O radio, Uroš je odlučio da otkrije tajnu uspeha, a to je po njegovom mišljenju definitivno show room iliti prilika da kupci dođu i "opipaju" proizvod. Osim toga Uroš vas savetuje da dobro razmislite na koji način ćete promovisati svoj proizvod, jer je marketing ključ uspeha.
L.K.