...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Web

Čime ćemo zameniti Fejs?

02.07.2018.

Uzevši u obzir Fejsbukov manevar, preuzimanje vlasništva nad konkurentskim aplikacijama poput Instagrama i WhatsApp-a, postalo je upitno da li je uopšte moguće zameniti Fejsbuk i na koji način. Ne toliko davno, dvehiljaditih godina, baš taj Fejsbuk uspeo je da svrgne tadašnju najuticajniju društvenu mrežu My Space sa prestola.

.

Delovalo je smisleno, da se društvene mreže takmiče i jedna drugu prevazilaze. Međutim, u slučaju Fejsbuk, to se nikad nije desilo, jer baš ta društvena mreža grčevito se drži broja jedan zbog svog zavidnog ekonomskog statusa.

Fejsbukove metode su jednostavne – ako ne možeš da prevaziđeš, kupi. To se ispostavilo kao pametna poslovna politika, s obzirom na to da i dalje vodeća društvena mreža, sa najvećim brojem aktivnih korisnika. Iako su mnogi korisnici nerado dočekali Mesindžer storije ili lajvove preko Fejsbuka, tokom vremena postalo je logično i prirodno da se time i Fejs služi.

IT Konsultant Sebastian Novak kaže da u skorije vreme ne vidi propast Fejsbuka, dokle god se u njegovim rukama nalazi monopol.

"Morala bi da se desi neka teška ekonomska kriza Fejsbuku, da nemaju dovoljno novca da preuzimaju bilo kakvu konkurenciju i potencijalnu buduću konkurenciju", rekao nam je Novak. 

Ovakvo mišljenje može biti još jedan pokazatelj da je novac jedan od najvećih i neoborivih Fejsbukovih prednosti.

social network2 png

Iako se i Instagram nalazi u vlasništvu Fejsbuka, mnogobrojni korisnici to ne znaju i svakako ih upoređuju. Sveopšte mišljenje mladih jeste da je Instagram idealan za fotografije i promociju, kao i za samopromociju sebe. Naša sagovornica Lazarela Pešalj smatra da je putem Instagrama mnogo lakše plasirati novu ideju, fotografiju ili jednostavno, sebe.

"Uvek sam više volela da se slikam nego da gledam neke random stvari na Fejsbuku. Otkad je kolega počeo da se bavi profesionalno fotografijom, poslužila sam mu kao model. Instagram je popularniji od Fejsa, logično je da ćemo tamo imati veći odziv, pogotovo ako stavimo hešteg", ispričala nam je Lazarela.

Poslednjih par meseci ni Snepčetu baš nije lako. S obzirom na to da ga je Rijana optužila da ismeva žrtve fizičkog zloostavljanja zbog glasanja Da li bi radije ošamarili Rijanu ili udarili Kris Brauna?  cena kompanije je značajno opala.

Snepčetova sreća leži u tome što ima verne korisnike, koje ne interesuje ništa dublje od njegovih filtera. Korisnicima se najviše dopada opcija "prava na zaborav", tačnije, mogućnosti da sadržaj koji pošalju, bilo da je fotografija, video ili poruka, posle izlaska iz četa momentalno nestane, što je kvalitet koji druge društvene mreže nemaju.

social network5 png

Snepčeterka Olja Kotlaja posebno izdvaja raznovrsnost filtera i mogućnost da se video snimci, kao i fotografije čuvaju u samoj aplikaciji, ne zauzimajući memoriju kartice ili telefona.

Tokom godina, pojavio se veći broj aplikacija koje su pokušale da zamene Fejsbuk, ukazujući na njegove nedostatke. Najstarija bi bila Ilo, koja je veoma brzo pokazala da neće uspeti u svojoj nameri, a najskorija Vero koja se vodi motom "najiskrenije društvene mreže" često brišući pojam "društvena mreža" iz svog naziva. Otkad se pojavio, u medijima su se vodile spekulacije o tome da će Vero biti baš ta aplikacija koja će zameniti Fejsbuk, međutim vrlo brzo su se pokazale neistinitim.

Pored jednostavnog dizajna, Vero nije nudio ništa novo – mogućnost da se dele fotografije, video snimci, preporuče knjige, filmovi... Korisnici su isticali nedostatke poput bagovanja aplikacije ili nemogućnosti pronalaska prijatelja putem, ali i nemaštovitost, s obzirom na to da se očekivalo mnogo. Jedna od korisnica ove aplikacije, Aleksandra Pejić kaže da joj je posle objavljivanja par fotografija aplikacija već dosadila.

"Generalno, niko nije bio zainteresovan da je instalira. Tako da definitivno mislim da ne može da zameni Fejsbuk, a niti Instagram", smatra Aleksandra.

social network4 png

Vero je pokušao, ali deluje da je imao samo pompeznu najavu, koja nije propraćena njegovim delovanjem. Njegova struktura je veoma jednostavna i glavna razlika u odnosu na Fejsbuk je sadržaj bez reklama.

Razgovarajući sa mladima u Novom Sadu, ustanovili smo da oni na različit način percipiraju društvene mreže. Nije im toliko važno ko je čiji vlasnik, već društvene mreže kategorizuju prema sadržaju. Fejsbuk je za dopisivanje, Instagram za fotografije, a Snepčet za filtere.

Iako imaju omiljene aplikacije, generalno koriste sve. U zavisnosti od onoga šta je popularno u svetu, tačnije trendova kojima su mladi najviše okruženi, napraviće se preraspodela društvenih mreža. Međutim, ako su trendovi ono što presuđuje kod njihove popularnosti, onda je Fejsbuk sasvim sigurno stacioniran na prvom mestu, je ako nešto zna – to jeste kako da vešto upravlja trendovima.

Tonski prilog preslušajte u plejeru ispod:

Đina Nedović

Možda te još zanima:

.

Florida zabranjuje pristup društvenim mrežama

Guverner Floride Ron DeSantis potpisao je zakon kojim se deci mlađoj od 14 godina zabranjuje pristup društvenim mrežama. Takođe, za…

.

Smanjuje se upotreba TikToka

TikTok je prošle godine bio na prvom mestu kada je u pitanju broj preuzimanja, ali nije bio prva i po…

.

48.000 kompanija dalo Facebooku podatke o jednoj osobi

Facebook dobija podatke o korisnicima od velikog broja različitih kompanija, a nova studija koju je sproveo Consumer Reports daje bolji…

.

Uvode se ograničenja za Facebook i Instagram

Kompanija Meta najavila je primenu novih ograničenja pristupa određenim sadržajima za adolescente na Facebooku i Instagramu, kako bi promovisala "bezbednu…

.

Ove aplikacije su najgora noćna mora za bateriju telefona

Aplikacije društvenih mreža, striming aplikcije i određene mobilne igre poznate su po tome što prazne baterije pametnih telefona.

.

Ovo su najpopularnije aplikacije za dopisivanje u 2023. godini

Spisak najpopularnijih globalnih mobilnih aplikacija za slanje poruka, zasnovan na broju mesečno aktivnih korisnika, ažuriran je za 2023. godinu.

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:10 Pesma dana

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo