...
TRENUTNO15:00 - 16:00Vaš DJ sat

Lifestyle / Tehnologija

Važno je zaštititi najmlađe gejmere

09.04.2021.

Srpska asocijacija industrije video igara (SGA) i UNICEF u Srbiji potpisali su sporazum o saradnji sa ciljem da se deca i mladi, koji koriste igre i igračke platforme, osnaže i da na odgovoran i bezbedan način ostvare koristi od digitalizacije i igara.

.

UNICEF i SGA se rukovode činjenicom da kreatori digitalnih igara, koje privlače vreme i pažnju dece i mladih širom sveta, imaju ogroman potencijal i odgovornost da oblikuju svoje platforme na načine koji do maksimuma dovode pozitivne, a na minimum svode negativne uticaje na decu. COVID-19 je prouzrokovao eksploziju u onlajn gejmingu među svim starosnim grupama, ukazujući da je gejming postao centralni element zabave 21. veka kao jedna od najbrže rastućih industrija, ali i kultura u svetu.

"Gejming industrija je jedna od retkih (kreativnih) industrija koja ne samo da je pokazala svoju otpornost u susretu sa izazovima tekuće pandemije, već je zadržala i dodatno pojačala svoj kontinuirani rast. Naš poslednji izveštaj o srpskoj gejming industriji (za 2020. godinu) pokazuje rast prihoda, broja zaposlenih i broja novih igara koje se razvijaju u srpskim studijima. U kontekstu sazrevanja jednog ekosistema, ubeđeni smo da će teme kojima ćemo se tokom narednih meseci i godina baviti zajedno sa UNICEF-om doprineti tome da i domaći gejming ekosistem sazri i da se kreatori igara u Srbiji posvete temama kao što je zaštita najmlađih igrača. Naše pristupanje evropskim asocijacijama EGDF i ISFE, koje se ovim temama bave na nivou evropskih politika, takođe su neki od koraka u tom pravcu", izjavio je Relja Bobić, programski direktor SGA.

UNICEF je prošle godine sproveo prvo istraživanje u Srbiji o uticaju gejming industrije na decu i mlade putem U-Report platforme. U-Report predstavlja glasove mladih i promoviše njihovo učešće u stvaranju pozitivnih društvenih promena. U anketi "Kako igrice utiču na decu i mlade" učestvovalo je oko 900 mladih U-Reportera iz svih regiona Srbije, a oko dve trećine njih pripada starosnoj grupi od 15 do 19 godina.

Prema ovom istraživanju, 70 odsto ispitanika voli da igra video igre. Za nešto manje od trećine ispitanika (29%) glavni razlog igranja je zabava, za 12 odsto to je opuštanje, 12 procenata igra iz dosade, 8 odsto kao razlog navodi virtuelno druženje, za pet odsto to je izazov, dva procenta tvrdi da je u pitanju samo navika, dok dva odsto uči nešto novo.

Izvor: www.novaenergija.net

Možda te još zanima:

.

UNICEF-ov program za sticanje radnih praksi

UNICEF u Srbiji uskoro započinje nacionalni program za sticanje radnog iskustva i praktičnih znanja i veština traženih na tržištu rada.…

.

Generation Unlimited prvi put u Srbiji

Generation Unlimited okuplja mlade (od 14 do 24 godine) koji u svojoj zajednici žele da doprinesu rešavanju problema iz oblasti…

.

Veštačka inteligencija misli da ima dete

Sajt 404 Media izveštava o neobičnoj situaciji kada je u pitanju veštačka inteligencija, a u glavnoj ulozi se našao Metin…

.

Štampana ljudska krv za bolje lečenje teških bolesti

Jedan biotehnološki startap ima neobičnu zamisao - 3D štampanje ljudske krvi, kako bi se pravili bolji lekovi za retke ili…

.

Pretplata za nove korisnike društvene mreže X?

Novi korisnici društvene mreže X, ranije poznate kao Tviter, navodno će morati da plate skromnu cifru ukoliko žele da objavljuju…

.

Poleteo prvi komercijalni cepelin proizveden u Kini

"AS700 Sjangjun" je naziv prvog komercijalnog cepelina proizvedenog u Kini, koji je tokom probnog leta bezbedno prevalio oko 180 kilometara na relaciji između…

  • 13:00 RetroTips
  • 14:00 Eko linija
  • 15:00 Vaš DJ sat
  • 16:00 Music mix by Anja
  • 22:00 DiskOradio

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo