Društvo / Obrazovanje
Kreatori sadržaja traženiji od programera
Filozofski fakultet u Novom Sadu svake godine iškoluje u proseku 70 novinara, već deset godina. Na birou ih je trenutno preko hiljadu. Ta statistika trenutno ne brine aktuelne studente novinarstva, budući da se nisu u većem broju pojavili na predavanju "Zašto studenti novinarstva teško pronalaze posao nakon studija".
Nekolicina koja je došla mogla je da čuje kako se tržište kreiranje sadržaja u Srbiji tek otvara i da je potražnja za tim umećem veća od konstanto traženih programera. Mali odziv studenata profesor na Odseku za medijske studije Dejan Pralica objašnjava time da oni čekaju da im se stvore uslovi za sjajno radno mesto samo od sebe, te da nemaju pravu sliku realnosti u kojoj žive.
"Ovde ako nemate mehanizam prinude, studenti i uopšte ljudi neće nikome odgovarati, dolaziti na posao ili predavanja i tu se priča završava. Fakulteti prinuđuju ocenama, kompanije platama ali to je generalno način na koji funkcionišu ljudi ovde, isto je i sa obukom koja se ovde nudi", rekao je Pralica.
Stručnjak za poslovnu primenu interneta Dragan Varagić kaže da nema mesta "kukanju" jer prostora za učenje i posao u Srbiji ima.
"LINK Mentorship Premium Program", koji studentima nudi priliku da uz sertifikat kasnije nametnu svoja umeća brojnim kompanijama, način je kako da se odlično zaradi i u Srbiji.
Ovaj program je osmišljen tako da ljudi mogu da se obuče da budu kvalitetni i znaju kako da zarade dovoljno novca kreiranjem sadržaja na internetu. Pored toga, važno je istaći da „LINK Mentorship Premium Program" ispunjava zahtev privrede te studentima i nezaposlenima nudi efikasno znanje i obuku", izjavio je Varagić i dodao:
"Na ovaj program ne mogu da se prijave oni koji ne znaju da pišu, već ljudi koji hoće da dođu do posla, a imaju problem da se zaposle".
Kreiranje sadržaja na internetu sve je potrebnije čak i medijima, koji moraju da se prilagode zahtevnim čitaocima koji više nisu verni jednom mediju. Ovaj recept podržava i urednik Radija 021 Slobodan Krajnović, koji kaže da i ovaj medij ima potrebu za kvalitetnim kreatorima sadržaja jer su najčitanije priče one koje se predstave na zanimljiv način.
"Internet je postao brutalan u smislu egzaktnih podataka koji vam odmah govore koliko ste čitani, lajkovani i šerovani i tako se može videti šta ljude zanima. Ljudi vole da čitaju i zanimaju ih svakodnevne životne stvari koje se predstave kroz dobar naslov, priču i fotografiju", izjavio je urednik portala i radija 021.
Već na samom predavanju predstavljena su i potencijalna radna mesta u nekoliko medija kojima je potreban kreator sadržaja, a primer odličnog kreiranja sadržaja pokazala je i poznata blogerka o ženskom tenisu Marija Zivlak. Ona je sadržaje pisala za medije kao što su Guardian i New York Times, što nije uspelo nijednom novinaru tradicionalnih medija na ovaj način. Ovim povodom, Dragan Varagić je rekao – "ako hoćete da nađete posao i zaradite od njega – naučite ga".
*Ovo nije plaćeni tekst
Nataša Šaru