Društvo / Intervju
Mladi opterećeni trendovima i must have odećom
Tijana i Mila Popović već deset godina se bave modom na specifičan način. One svoje kolekcije prave od eko materijala, a njihov rad je prešao granice Srbije, pa nisu retke situacije da modele predstavljaju na nekim od najvećih evropskih nedelja mode.
Eko dizajnerke i autorke knjige "Dobar dizajn/eko-dizajn i održivi razvoj" već deset godina se uspešno bave ovim kreativnim zanatom. Kako kažu, sve je počelo od njihove kolekcije "Cash for trash" i želje da eksperimentišu sa novim materijalima i modnim konceptom.
"Tada smo želele da eksperimentišemo sa onim što je nama bilo zanimljivo, a to je upotreba već iskorišćenog predmeta i nekih nekonvencionalnih materijala u tekstilnoj industriji i to je dosta dobro prošlo. Tada smo usmerile naš modni dizajn u tom smeru", objasnila je Tijana.
Osim želje za eksperimentisanjem, kod sestara se stvorio revolt ka trendu brze mode i kako nam je Tijana objasnila, upravo kroz svoje stvaranje pokušale su da stave akcenat na eko-svesnu modu kao kontrast tadašnjoj modnoj sceni.
"Prva kolekcija je super prošla, nismo to očekivale. Mi smo to iz nekog revolta i bunta uradile. Zato smo je i nazvale Cash for trash. To je naš stav povodom brze mode koja je sve više prisutna. To je bio revolt, da pokažemo stav i ideje, a onda nam se dopalo i počele smo da istražujemo u toj oblasti", kaže Tijana.
Osim modnih kreacija zaslužne su i za pisanje prve stručne knjige na ovu temu. "Dobar dizajn/eko-dizajn i održivi razvoj" naslov je njihove knjige koja služi kao vodič svim dizajnerima koji žele da se bave odgovornim dizajnom i odnosom primenjene umetnosti prema ekologiji i zaštiti životne sredine.
"Knjiga isto tako treba da približi običnim ljudima ovu vrstu dizajna. Mislim na ljude koji nisu iz struke, koji su zainteresovani da kao konzumenti nauče kakva je prednost takvih proizvoda i takvog dizajna i koliko utiče na sve ono što nas okružuje i bez čega ne možemo", ispričala nam je Tijana.
Sa Milom smo razgovarali i o brzoj modi, na koji način oblikuje oblačenje današnje omladine, kao i o tome da li misli da su mlade devojke uniformisane u trendove.
"Kada pogledate danas na ulice Srbije, a da ne pričamo o svetu, ljudi su prilično uniformisani. Mlade devojke izgledaju identično, više nema autentičnosti, nema individualnosti. Možete biti prihvaćene i osećati se sigurno samo ako imate neki odevni komad koji je nametnuo veći brend", ispričala je Mila i dodala da su se one retko kad vodile sezonskim postulatima, te da ne obraćaju pažnju da to koje boje ili krojevi su u trendu.
Kako je objasnila Tijana, ni modnu industriju nisu zaobišle poteškoće, pa nisu retki slučajevi da upravo dobri mladi dizajneri napuštaju zemlju ne bi li svoj trud naplatili. Ipak ona vas savetuje da ukoliko želite da počnete da se bavite dizajnom, za početak osmislite dobru ideju.
"Imamo problem ovde u našoj sredini, baš to što je Mila pričala, ta uniformisanost zbog koje se mladi kreativci boje da ispolje svoje stavove i ideje jer su opterećeni trendovima i must have idiotarijama, ne samo u modnom svetu vec u i drugim oblastima primenjene umetnosti. Na takav način stvaraju okvir koji ih sputava ka stvaranju novih ideja", podvukla je mlada dizajnerka.
Tijana i Mila su se složile da, kao i muzika, moda takođe trpi posledice digitalne internet ere, te da upravo manjak selekcije može dovesti do stvaranja loših modela. One vas savetuju da se isključte i prepustite instikntu da vas vodi kroz kreativni proces.
Lea Kotlica