...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music mix by Anja

Društvo / Intervju

Kultura dostupna svima

16.01.2017.

U moru različitih portala koji se bave kulturom, Kultur Kokoška se ističe svojim kreativnim, originalnim i nepretencioznim pristupom ovoj širokoj i ozbiljnoj temi. Kroz duhovite i zanimljive tekstove, ova skupina mladih entuzijasta postala je jedan od omiljenih portala o kulturi mladim kreativcima, delimično zbog načina na koji vešto barataju informacijama i pretaču ih u prividno lako štivo za čitanje, ali i zbog redovne komunikacije sa publikom preko društvenih mreža. Razgovarali smo sa jednom od autorki portala Milicom Naumovski.

.

Kultur!Kokoška magazin je više o kulturi nego o kokoškama. Bavi se književnicima koji uporno umiru od sifilisa, spaljenim rukopisima, antičkim skandalima, nedovoljno voljenim umetničkim formama, zabavnim režiserima i skandaloznim dirigentima. !Kokoška meša uznemiravanja, umetnost, istoriju i histeriju, na odličan i vrlo neprofitabilan način, stoji u opisu ovog onlajn magazina. Ideja o pokretanju je nastala kada je grupa mladih ljudi, od studenata književnosti do studenata tehničkih nauka, odlučila da počne da piše o kulturi na način koji pre tri godine, kada su počinjali, nije bio zastupljen toliko u medijima, a internet je tada bio najpovoljnija opcija što se tiče distribucije.

"U suštini, ideja vodilja za nas je bila da kultura treba da bude lako dostupna svima, na način koji nije isključujući i elitistički i koji ne stavlja kulturu na poziciju nekakve ulaznice u povlašćeno društvo. Kultura je za nas nešto što treba da otvara vrata i da daje prostor za stvaralaštvo i razmišljanje svakome ko želi da dođe u kontakt s njom. Težimo predstavljanju ozbiljnih tema na opušteniji, razigraniji i otvoreniji, a da pritom ne izgubimo na ozbiljnosti i kvalitetu", kaže Milica.

hiterija png

Za redakciju Kultur Kokoške, kultura je sve što čovek stvara oko sebe, pa tako ne zaziru od lakih tema i pop kulture. Odlikuju ih dve rubrike – Uznemiravanje i Histerija, koje se bave različitim uznemirujućim stvarima koje čine život, ali i pojave u kulturi koje su orijentisane na pitanje rodne ravnopravnosti, a autori vrlo ozbiljno shvataju edukativni karakter ovog portala.

"Mi smo oduvek želeli da se angažujemo oko obrazovne strane umetnosti i kulture, međutim, rekla bih da je naša misija popularizacija umetnosti, naročito kod mlade publike. Želimo da ih podstaknemo da i sami traže nešto zanimljivo u sadržaju koji im se nudi", objašnjava Milica.

Iza svakog teksta na Kultur Kokoški stoji podrobno istraživanje, jer se autori trude da obezbede tačnost podataka svojim čitaocima koji će biti upakovani u jedan atraktivan i zanimljiv članak.

"Sve što se saopštava publici onlajn mora biti upakovano tako da im bude zabavno, prosto da bi pročitali nešto do kraja. Treba privući pažnju, a bitka za pažnju je vrlo napeta trenutno zbog velike ponude. Mislim da je izazov za sve nas koji u svoj rad ubacujemo edukativnu komponentu da nađemo balans između kvalitetnih i ozbiljnih tekstova i podataka i elementa zabave koji na internetu zarad čitanosti mora biti prisutan", ističe Milica.

hiterija png

Kultura i umetnost se često dovode u relaciju sa elitizmom, a i sama Milica kaže da kada grupa ljudi koja se poznaje od ranije pokrene neki projekat, teško se izbegava nastajanje klike. Međutim, upravo zbog svog nekonvencionalnog i nepretencioznog pristupa bavljenju kulturom i umetnošću, ali i čestim komuniciranjem sa publikom putem društvenih mreža, Kultur Kokoška spada u retke primere gde se to ipak nije dogodilo.

"Sa velikim zadovoljstvom mogu da kažem da je Kokoška taj problem uspešno prevazišla. To jeste u velikoj meri ključ našeg uspeha, pogotovo zato što su članovi redakcije koji su najkraće tu sada zaslužni za neke od najboljih, najčitanijih i najlepših tekstova na našem sajtu. To su ljudi koji su došli preko konkursa i koje mi nismo poznavali od ranije i ogromno nam je zadovoljstvo da ih poznajemo. Uspeli smo da se složimo kao redakcija", objašnjava Milica.

Iako su neprofitna organizacija, pristupaju svom poslu sa velikim entuzijazmom, ističući da je ceo projekat nastao iz želje da podele nešto sa ljudima, a njihove aktivnosti su se proširile i van okvira sajta.

"Odlučili smo ove godine da počnemo da radimo više stvari. Pokrenuli smo ciklus radionica i predavanja na temu 'Godina žene'. Jednom mesečno ćemo u beogradskom kafeu Polet prikazivati po jednu spisateljicu. Nadamo se da ćemo uspeti da ih prezentujemo na interesantan način koji će pokrenuti ljude da razmišljaju i da se pitaju i svakako ne želimo da to bude samo suvoparno predavanje", otkriva Milica.

Rad Kultur Kokoške možete pratiti na sajtu kulturkokoska.rs, ali i na njihovim nalozima na Tviteru, Fejsbuku i Instagramu.

Sofija Balać

Možda te još zanima:

.

Blokada Filozofskog fakulteta se nastavlja, profesori ne žele da napuste zgradu

Blokada Filozofskog fakulteta u Novom Sadu se nastavlja, nakon neuspšenih pregovora sa policijom. U zgradi se osim predstavnika Studentskog parlamenta…

.

Filozofski fakultet u Novom Sadu obustavlja sve aktivnosti

Zbog potencijalnog ugrožavanja bezbednosti studenata, njihovog prava na obrazovanje i bezbednost zaposlenih, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu obustavlja sve…

.

Niko ne sme da bude ugrožen zbog svog stava

“Nismo mogli da ćutimo. Došli smo ovde da pošaljemo jasnu poruku da montirani snimci, napadi na bilo koga od nas…

.

Bez rodne ravnopravnosti gubimo potencijal polovine društva

Stavovi, tvrdnje i dezinformacije koji se suprotstavljaju rodnoj ravnopravnosti, odnosno jednom rečju - antirodni narativi, u Srbiji su zastupljeni i…

.

Sajam zapošljavanja u Novom Sadu

Exiem sajam zapošljavanja će biti održan na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu, 2. i 3. aprila. Samo neke od…

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

  • 00:00 Music Mix by Bea
  • 05:00 Music mix by Anja
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:10 Pesma dana

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo