...
TRENUTNO16:30 - 16:45Tehnologija

Lifestyle / Web

Budućnost je u digitalnom marketingu

31.05.2017.

Reklame i razne oglasne ponude su se iz štampe, radija i televizije odavno preselile i na Internet. Svakodnevno smo na društvenim mrežama posmatrani kao potencijani kupci i korisnici raznoraznih usluga koje nam se nude. Ukoliko ste i vi pokrenuli neki biznis i želite da ga razradite, bitno je da znate da su društvene mreže u proteklih nekoliko godina postale glavno mesto za reklamu.

.

Ivan Bidl je vlasnik agencije koja je prepoznala uticaj društvenih mreža na marketing. On kaže da su društvne mreže postale sinonim za Internet i da je tu usmerena najveća pažnja ljudi.

"One će se u narednom periodu još razvijati, mi smo realno u ranom stadijumu razvoja društvenih mreža. Poslednjih pet godina su one postale nešto o čemu se priča ali je to još uvek mlada disciplina u smislu marketinga. Društvene mreže će preuzeti ulogu koju su dominantno imali web sajtovi i pretraživači. Sve više ćemo biti na društvenim mrežama a manje na sajtovima, one će postati mesto gde se sadržaj hostuje i nalazi. Zanimljivo vreme je ispred nas", rekao je Bidl za O radio.

Marko Cvetković se takođe bavi digitalnim marketingom. On smatra da danas, zahvaljujući Internetu koji apsolutno nema granica, možete da plasirate šta god želite prema jasnoj ciljnoj grupi koja to prati i voli.

"Ja to percipiram kao kad, na primer, uđete u neki supermarket. Nekada ste imali jednu čokoladu, žvake, jogurt i prosto si znao šta jedeš - sladoled Kapri ili Sneška Belića i to je to. Međutim, danas živimo u svetu izobilja ponude, a da bi ste vi bili drugačiji prosto morate da se izdvojite. Ne znam kako je ranije marketing funkcionisao i kako su ljudi dolazili do informacije. Imate apsolutnu slobodu da plasirate bilo šta, ljudi će u veoma kratkom roku da saznaju za vaše postojanje, vrednosti, proizvod i usluge. Danas ste bez digitalnog marketinga apsolutno mrtvi na tržištu", objašnjava nam Marko.

Ana Babić je kreatorka brenda Škrabac i kaže da je iz zabave krenula da postavlja crteže na društvene mreže.

"A onda se okupila publika koju je to interesovalo. Društvene mreže su imale veliki uticaj na naš posao. Imali smo sreću da smo za veoma kratak period od kada smo se pojavili, organski sakupili veliki broj pratilaca. Što se reklame tiče, tek smo skoro počeli aktivno da je plaćamo, pre toga je sve bilo organski. Prosto, kroz neki promišljen sadržaj koji je uvek zanimljiv. I morate konstantno da zabavljate".

marketing jpg

Ivan Bidl kaže da je pre sedam godina prepoznao mogućnost oglašavanja putem društvenih mreža. Tada je osetio da tu postoji nešto više od pukog shvatanja idemo na neku društvenu mrežu da se dopisujemo i kačimo lepe fotke. On savetuje da ukoliko želite da vaš sadržaj bude vidljiv, on mora da bude izuzetan.

"Prosečan i loš sadržaj više nije vidljiv zato što ga je previše, čak i onog dobrog. Mora da bude izuzetan i da pogodi interesovanje publike. Na primer, ako se bavite prodajom ježeva, napravite sadržaj koji će da bude izuzetan za ljubitelje ježeva. Morate da kreirate sadržaj koji će ljudi hteti da čitaju i da će vas u moru drugog sadržaja primetiti i želeti da konzumiraju", savetuje Ivan. Marko dodaje da je tajna dobrog digitalnog marketinga biti drugačiji.

"Poenta je da se predstavite na pravi način i da prosto izazovete bilo kakvu reakciju. Ako ste mrtva linija onda je bolje i da niste prisutni na Internetu. Bitno je biti drugačiji i skrenuti pažnju na sebe. Uvek prvo napravite analizu gde ste i šta ste i pogledajte šta je to što vas izdvaja od drugih. To što vas najviše izdvaja je vaša osnovna vrednost i onda samo gradite priču na toj vrednosti".

Kada u moru informacija kojima smo preplavljeni na društvenim mrežama uspete da se brendirate i osvojite pratioce ostaje vam samo da im zadržite pažnju. Naravno, radom i odličnim proizvodom.

Jelena Mijatović

Možda te još zanima:

.

Nauči kako da napraviš sajt i da ga promovišeš

Otvorene su prijave za peti Forum zapošljavanja mladih koji organizuje Evropski omladinski centar Vojvodine. Forum će biti održan 25. novembra…

.

Mladi moraju biti spremni da se prilagode novim zanimanjima

Početkom ovog meseca, svoje mesto na webu pronašla je besplatna edukativna platforma GoStudy. “Škola digitalnog preduzetništva - Od kauča do digitalnog…

.

Besplatne obuke za nezaposlene mlade.

Centar za omladinski rad otvorio je poziv za besplatne šestomesečne obuke iz programiranja i digitalnog marketinga za nezaposlene mlade.

.

Vodič za digitalni marketing

Predavanje na temu digitalnog marketinga biće održano 17. aprila u Areni Cineplex, u organizaciji OPENS-a. 

.

Besplatan kurs onlajn marketinga u Novom Sadu!

Udruženje "Prevent" iz Novog Sada uputilo je poziv mladima od 15 do 30 godina da se prijave za tromesečni kurs…

.

Uvodi se obavezeno označavanje AI generisanog sadržaja

U Americi je predstavljen zakon za označavanje dubinski falsifikovanih sadržaja (deepfake content). Ima za cilj da se suprotstavi takvom sadržaju…

  • 16:10 Pesma dana
  • 16:20 Popodne na O radiju
  • 16:30 Tehnologija
  • 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Radio Grafiti

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo