...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music mix by Anja

Društvo

Mladi moraju biti spremni da se prilagode novim zanimanjima

15.11.2022.

Početkom ovog meseca, svoje mesto na webu pronašla je besplatna edukativna platforma GoStudy“Škola digitalnog preduzetništva - Od kauča do digitalnog preduzetnika” obuhvata 12 modula koji sadrže 180 lekcija o digitalnom marketingu, digitalnom preduzetništvu, strategiji i troškovima poslovanja.

.

Predavači na ovoj platofrmi su iskusni marketinški profesionalnci - Irena ĐorđevićVladimir Mladenov, naš sagovornik.

"Pokrenuli smo besplatnu edukativnu platformu GoStudy koja ima za cilj da edukuje ljude o digitalnom preduzetništvu. Pre svega nam je u fokusu digitalno preduzetništvo i marketing, jer smatramo da u ovom trenutku svaki pojedinac ima dobru šansu da napravi svoj biznis. Da ga promoviše i napravi od njega posao od koga će živeti i dobro zarađivati. Mislim da internet pruža mnoge mogućnosti koje ljudi ne poznaju i zapravo je naš cilj da damo ljudima uvid u sve ono što internet i digitalni marketing pružaju", objašnjava Vladimir.

vladimir png

Kako ste došli na ideju da pokrenete ovu platformu?

Dugo godina se rađala ideja, ali je nekako sazrela ove godine. Pronašli smo mogućnost da napravimo platformu koja će da bude potpuno besplatna. Omogućili smo ljudima da dođu do nečega što ima veliku vrednost. Mi smo uložili veliki trud. Više od 20 ljudi je učestovalo u projektu, od snimanja, montaže, produkcije, pripreme tekstova, produkcije platforme i sličnih stvari. Tako da je projekat ozbiljan, stvarno smo se potrudili da ljudima damo veliku vrednost.

Da li potrebno prethodno znanje iz oblasti digitala ili se u lekcijama kreće od "nule"?

Koncipirali smo edukaciju tako da krenemo od osnovnih stvari. Da može da je prati neko ko nema nikakvo znanje o toj oblasti. Uspeli smo i da ostvarimo saradnju sa RTS-om. U njihovom jutarnjem programu imamo 20 emisija, koje zapravo imaju za cilj da ljude upoznaju sa onim što radimo i onim što dobijaju na platformi, koja je za najširu moguću publiku. S tim da kroz kasnije module, a imamo ih ukupno 12, ljudi se upoznaju detaljnije. Nakon tih završenih modula, ljudi već mogu da shvate razliku između društvenih mreža, toga kako mogu da koriste sajt, kako da šalju mejlove, kako da prave internet prodavnice, šta su inovacije i kako mogu da ih iskoriste za razvoj biznisa. To je jedna sveobuhvatna platforma koja pruža mnogo znanja. Nakon pogledanih modula vi ćete biti spremni da nešto preduzmete, što je i najbitnije. Jer jedno je učiti, a druga je potpuno stvari primeniti u praksi. Smatram da smo napravili takav program da ćemo dovoljno ljude obučiti da mogu da krenu da rade samostalno.


Zbog čega je platforma besplatna?

Želimo da na taj način pomognemo ljudima u Srbiji i regionu da se osamostale, da nauče mnogo o digitalnom preduzetništvu i da vide koje su to sve mogućnosti da zarade, kako da implementiraju neku svoju biznis ideju i da prosto dobro žive radeći na internetu.

Da li nakon odslušanih modula korisnike očekuje sertifikat ili nekakav dokaz da su usvojili znanje?

Što se tiče sertifikata, da, obezbedićemo sertifikate svima koji su poslušali ceo kurs. S tim što moram da napomenem za sve ljude koji se registruju na kurs, da ne razmišljaju toliko o sertifikatu, da završe još jednu lekciju, modul i tako dalje. Nego samo da se fokusiraju na ono što koleginica Irena i ja pričamo u modulima. Da uče, pamte, slušaju i na kraju da procene šta mogu da primene za svoj posao i praksu. To je najbitnije.
 
mladi png
 
Da li je moguće pristupiti lekcijama bez registracije ili je ona neophodna?
 
Da, zbog tehničkih postavki, potrebno je da se registrujete na platformu. To je jako jednostavno. Gledali smo da to bude maksimalno jednostavno, da bi što više ljudi moglo da koristi plarformu. Samo treba da ostavite ime, prezime i email adresu i vi već možete da gledate module.

Zbog čega si ti odlučio da se baviš digitalnim preduzetništvom i marketingom? Koliko dugo se baviš ovim poslom?

Pa, u principu sam još kao dete bio zaljubljenik u kompjutere. Posle došao i internet. I onda 2008. sam krenuo sa fejsbukom da radim, da pravim oglase, stranice, počeo da se igram. Od toga je sve krenulo. Od prve firme gde sam se zaposlio. Tu sam već na neki način pogurao da radimo fejsbuk oglase, gugl oglase i slično. Kroz celu karijeru, sad evo već skoro 15 godina se bavim digitalnim tehnologijama.

Zbog čega smatraš da bi mladi trebali da se okrenu ka digitalnim zanimanjima?

Suštinski, u tome je budućnost. Mislim da svi treba da se preorijentišemo i da znamo nešto o digitalnim tehnologijama. Bitno je da ih dobro upoznamo, da bismo mogli da koristimo dobre stvari koje nam pružaju i izbegnemo one loše. Mislim da živeti u neznanju u 2022. godini može samo dosta toga lošeg da nam donese. Informacije su ključni resurs kojim možemo da raspolažemo u današnje vreme. Treba da se edukujemo, treba da znamo šta nam tehnologije donose. Treba da znamo da digitalne tehnologije i internet menjaju strukturu i način funkcionisanja ljudi. Pojavljuju se nova zanimanja, koja su tražena, neka stara nestaju, tako da čovek mora biti spreman da se prilagodi i transformiše.

Razgovor s Vladimirom možete poslušati u novom izdanju emisije Pop up:


D. Predin


Tagovi

Možda te još zanima:

.

Sve je OK - platforma koja pruža pomoć

Savetodavno-edukativna platforma pod nazivom Svejeok.rs počela je da radi. Razvijena je u saradnji sa UNICEF-om, a namenjena je mladima od…

.

Google Earth oduzima i dodaje

U svom prvom većem ažuriranju u dosta vremena, Google Earth uvodi redizajniranu Android aplikaciju koja dodaje dugo očekivanu podršku za Projects, ali…

.

Google Meet stiže u pomoć poslovnim korisnicima

Na Google Workspace Updates blogu pojavila se informacija da korisnici Business Plus, Enterprise Standard, Enterprise Plus i Education Plus paketa…

.

Novi igrač donosi nove odnose na tržištu muzike

Muzički striming servis Spotifaj (Spotify) od nedavno je dostupan u svim zemljama Balkana i bivše Jugoslavije. "Sada korisnici mogu da…

.

Zanimljivi tutorijali za Apple korisnike

U vreme pandemije Apple je poželeo da nešto korisno uradi za svoje korisnike. Zbog toga je ova kompanija napravila je…

.

Bezbednost u saobraćaju: mladi lošije procenjuju rizik

U saobraćajnim nezgodama u Srbiji ove godine su život izgubile 333 osobe, od čega četvrtinu čine mladi između 15 i…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Leto na O radiju

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo