Lifestyle / Tehnologija
Twitter testira downvote
Twitter, dugo poznat po sporoj i pažljivoj evoluciji svog osnovnog proizvoda, tvita, pokreće test koji bi omogućio korisnicima da stave downvote na odgovore. Ovo je trenutno test samo za deo korisnika
To bi moglo značajno da promeni način na koji usluga funkcioniše. Koncept je jednostavan – korisnici koji pronađu problem sa objavom mogu da stave downvote. "Naučili smo mnogo o vrstama odgovora koje ne smatrate relevantnim i proširujemo ovaj test – više vas na vebu, a uskoro će iOS i Android imati opciju da koriste downvote odgovora", navedeno je u tvitu koji je objavila kompanija.
Glasovi protiv (downvotes), mač su sa dve oštrice. Mogu biti korisni za označavanje komentara koji ne doprinose razgovoru ili su uvredljivi ili na drugi način štetni. Ali mogu se koristiti i za uznemiravanje i gušenje razgovora. U trenutnom testu Twittera, odabranim korisnicima biće ponuđena opcija da glasaju za i protiv odgovora na tvit. Samo sam Twitter i korisnik koji je dao glas mogu da vide negativan glas – ni korisnik koji je postavio odgovor ni onaj koji je postavio originalni, prvi tvit, ne može da ih vidi. Glasovi se pretvaraju u lajkove i prikazuju se svima.
Twitter navodi da ovaj test koristi za prikupljanje povratnih informacija o tome šta se smatra korisnim – drugim rečima, podaci prikupljeni tokom testa verovatno se koriste kao podaci za obuku za njegov algoritam rangiranja. Twitter može da kaže da glasovi protiv "nisu dislike dugme", ali je sasvim sigurno da će neki korisnici to tako protumačiti.
Konkurentski Facebook testirao je tu ideju pre nekoliko godina, ali je na kraju "ubio" funkciju pre nego što je mogla da bude široko rasprostranjena. YouTube, koji je dugo pokazivao i broj sviđanja i nesviđanja ispod video snimaka, sakrio je broj nesviđanja u novembru, nakon što je eksperiment pokazao da je ta praksa smanjila verovatnoću da korisnici ciljaju dugme za nesviđanje videa kako bi povećali broj.
Iako Twitterovo dugme za nesviđanje može da poboljša kvalitet razgovora na platformi – dopuštajući nekim korisnicima da daju glas tako što će glasati protiv, umesto da ostavljaju gadan komentar – to bi takođe moglo imati negativan efekat. Da li će negativni glasovi na kraju pomoći ili naštetiti kvalitetu razgovora na Twitteru, zavisiće u velikoj meri od toga kako kompanija implementira ovu funkciju. Facebook je, na primer, dodao reakcije emodžija umesto glasova protiv, dajući im do pet puta veću težinu od običnog "lajka" u algoritmu za rangiranje. Kao rezultat toga, angažovanje je poraslo, ali sopstveno istraživanje Facebooka pokazalo je da su se ljutite reakcije češće pojavljivale na toksični sadržaj. Na kraju, kompanija je smanjila težinu reakcije na nulu.
Izvor: PC Press