...
TRENUTNO22:00 - 00:00Music mix by Anja

Lifestyle / Tehnologija

Mobilni gejming ozbiljno prestigao PC i konzole

30.05.2022.

Gejming industrija je u, čini se, konstantnoj ekspanziji, pa su informacije o tome kako je gejming segment vredniji i od filmske i od muzičke industrije zajedno već neko vreme stara vest. Međutim, ono što jeste zanimljivo pogledati je statistika o tome gde i na kojim platformama se najviše igra. Sagledavanjem informacija vezanih za popularnost određenih platformi unutar gejming zajednice možemo dobiti odgovor na to šta je potencijalno najzaslužnije za trenutnu rasprostranjenost igranja video igara kao omiljene opuštajuće aktivnosti mnogih.

 

 

.

Mobilne platforme

U ovom trenutku, daleko najveći broj igrača uživa u gejmingu ne na računaru ili konzoli, već na svom pametnom telefonu. Dakle, najveći segment gejming industrije jeste upravo “mobile gaming”, ili ti video igre napravljene za sprave koje svako od nas ima u svom džepu.

Tja, reći će konzolaši i ljubitelji igranja na personalnim računarima, podići pesnicu u vis, ljutito zamahnuti prema Suncu i uzviknuti kako mobilni gejming nije pravi gejming. Ali, hajde na trenutak da sagledamo potencijalne razloge tolike popularnosti ove vrste igranja.

  • Komfor: Pametni telefon u ruku, pa na kauč, terasu, ili čak kupatilo. Jednostavno, pametni telefon možete poneti svuda i iz koje god poze uživati u vašoj omiljenoj video igri. Svakako, tu su i Nintendo Switch, Valve Steam Deck, i druga prenosiva rešenja, poput Aya Neo, ali ona su ili mnogo skuplja, ili se jednostavno posmatraju kao nepotreban luksuz, dok je mobilni telefon nešto što koristite svaki dan.
  • Dostupnost: Kada već pričamo o ceni, konzole i računari su daleko skuplji od pristupačnijih mobilnih telefona srednjeg segmenta koju su sasvim dovoljni za uživanje u “casual” video igrama, pogotovo na današnjem tržištu i sa trenutnim cenama.
  • Brzina: Veoma je lako odigrati brzu rundu ili dve neke mobilne igre, što je u današnje doba opšteg manjka slobodnog vremena možda čak i najbitnija stavka.
  • Pristupačnost: Jednostavno, razne mobilne igre lakše su za igranje mnogim ljudima, pa je samim tim i pristupačnost tih igara znatno veća nego kod onih koje su dostupne na konzolama ili računarima.

Naravno, nisu ovo svi razlozi, ali jesu neki od najbitnijih koji su svakako uticali na ozbiljnu ekspanziju gejminga na mobilnim telefonima.

Prema informacijama dostupnim na portalu Gizchina, a u skladu sa podacima do kojih je došla kompanija za istraživanje tržišta International Data Corporation, mobilni gejming raste već dve godine, a poseban rast primećen je tokom pandemije virusa COVID-19. Čini se da su svi želeli da pobegnu od mrske stvarnosti, a najlakše je staviti ruku u džep i uzeti mobilni telefon.

Tokom 2022. godine, očekuje se da će mobilni gejming doneti najmanje 136 milijardi dolara zarade. Android i iOS video igre čine neverovatnih 61% svetskog tržišta video igara, a takve igre donosile su zaradu od 1,6 milijardi dolara nedeljno. Sa druge strane, tržište konzola će zaraditi ne manje od 42 milijarde dolara, dok će personalni računari zaraditi najmanje 40 milijardi. Nikako malo, ali svakako manje u poređenju sa mobilnim segmentom.

 

Izvor:www.benchmark.rs

Možda te još zanima:

.

Retro gejming nije samo prolazni trend!

Tokom proteklih decenija, definicija retro gejminga se prilično menjala. Kako je tehnologija iz godine u godinu napredovala, menjale su se…

.

Da vam piri po leđima

Cougar predstavlja stolicu koja pomaže u sprečavanju znojenja leđa.

.

Heroji 3: Video igra koja prkosi godinama

Retko koja video igra može da se pohvali trajanjem dužim od 20 godina. Takav je slučaj sa igrom "Heroes of…

.

Može li gejming da pomogne u poboljšanju koncentracije?

Da su video igre, kao i celokupna gejming industrija, sve više prisutni u svakodnevnom životu velikog broja ljudi, samim tim…

.

Into the Breach: Robotska šahovska borba

Konačno je stiglo lepo vreme, što je idealan trenutak da se sa velikih ekrana i konzola prebacimo na mobilne telefone…

.

Video igre konzumira 3,7 milijardi ljudi, ali nisu svi strastveni gejmeri

Najnoviji izveštaj analitičke kompanije DFC Intelligence pokazuje da je broj onih koji konzumiraju video igre porastao na 3,7 milijardi.

  • 20:00 O tome se priča
  • 21:00 Superoperater
  • 22:00 Music mix by Anja

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo