Lifestyle / Tehnologija
Fejsbuk postao mreža za penzionere: Mladi beže glavom bez obzira
Generacija Z (rođeni između 1995. i 2010. godine) sve više koristi internet, ali se broj tinejdžera na Fejsbuku ubrzano smanjuje, pokazalo je istraživanje američkog istraživačkog centra "Pew".
Istraživanje je ustanovilo da 32 odsto tinejdžera između 13 i 17 godina koristi Fejsbuk, a podaci prethodnog istraživanja iz 2014. i 2015. godine su pokazali da ih je tada bilo 71 odsto.
Autorka sadržaja Žul Terpak za "TekKranč" kaže da tinejdžeri jednostavno ne pronalaze vrednost u Fejsbuku.
"Sada postoji više od pet društvenih platformi koje se mogu beskonačno pregledati. Zbog vremena i razuma, ljudi moraju eliminisati platforme u kojima ne prepoznaju nikakvu vrednost", izjavila je Terpak.
Čak i 2013. godine, kada je 77 odsto onlajn tinejdžera koristilo Fejsbuk, mladi korisnici su imali negativan stav prema toj platformi.
"Većina mladih vidi Fejsbuk kao mesto za ljude u četrdesetim i pedesetim. Mladi ljudi smatraju da je sadržaj dosadan, obmanjujući i negativan", navodi se u internom dokumentu Fejsbuka iz 2013. godine.
OBRATI PAŽNJU
Čak i u tom istraživanju starom devet godina je navedeno da tinejdžeri pokazuju više entuzijazma za druge platforme, čak i ako ih ne koriste toliko kao Fejsbuk. Taj trend je ostao konstantan, a nove generacije koje se pridružuju društvenim mrežama gotovo potpuno napuštaju Fejsbuk.
Iako su tinejdžeri umorni od Fejsbuka, od Instagrama ipak ne odustaju tako lako. Iako je i on platforma u vlasništvu "Mete", oko 62 odsto tinejdžera koristi Instagram, što je povećanje s 52 posto u istraživanju obavljenom u 2014. i 2015. godini.
TikTok nije ni postojao u vreme posednjeg istraživanja, a sada ga koristi 67 odsto američkih tinejdžera. Oko 95 posto mladih kažu da koriste Jutjub, mnogi samo zbog gledanja videa, ali ne i kao mesto za povezivanje s drugima.
Oni koji smatraju da je Generacija Z zavisna od mobilnih telefona, varaju se. Oko 45 odsto tinejdžera tvrdi da se lako može odreći društvenih mreža.
Izvor:www.nova.rs