...
TRENUTNO16:20 - 16:30Popodne na O radiju

Lifestyle

Handmade je In

09.08.2021.

U moru istih, masovnih i fabričkih, lepo je videti da s vremena na vreme iskoči nešto originalno i unikatno. U poslednje vreme, tih iskakanja je sve više, što jasno pokazuju i česti bazari na kojima umetnici i zanatlije nude svoje unikatne, ručno rađene proizvode.

.

Anja Vukosavljević, Nataša Lazarević i Aleksandra Pekić su mlade preduzetnice. Iako sve tri rade potpuno drugačije stvari, vezuje ih činjenica da sve tri proizvode nešto što većina žena obožava da nosi. Anja pravi cipele, Nataša nakit, a Aleksandra torbe.

Lilt Handmade je brend ne baš klasičnih patika, ali ne ni onih strogih, elegantnih cipela. To je nešto između, nešto što Anja voli. Do ideje i osnivanja brenda je, kako sama kaže, došlo spontano, kada se zasitila rada za druge. Tada je shvatila da je bolje da ušteđevinu uloži u brend koji će vremenom rasti i koji će biti plod njenog rada i talenta.

"Obuća koju pravim je sportsko elegantna, a moja ciljna grupa su mladi ljudi koji imaju neki svoj stil i koji žele da se razlikuju od ostalih, a znaju da cene kvalitet i različitost u ovom uniformisanom svetu", kaže Anja za O radio.

lilt1 jpg

Ona svoju obuću radi isključivo po narudžbini. Svaki model, kojih trenutno ima sedam, ima određeni broj delova i svaki taj deo može da bude napravljen od drugačije kože koju sami birate.

Nataša pravi nakit od aluminijuma i ima svoj brend pod nazivom Glory Box. Kaže da su njene mušterije i mladi i stari, ljudi koji se nose drugačije, ali se u njenom nakitu pronalaze i svako ga nosi na svoj način. Imala je neke slavne mušterije.

"Bilo je raznih saradnji i editorijala sa fotografima i manekenima, sarađivala sam sa Evrovizijom i pravila sam nakit za Nevenu Božović i za Balkaniku. Sa Anom Štajdohar san radila više puta", otkriva Nataša.

glorybox1 jpg

Nataša kaže da ljudi sa strane više značaja daju toj saradnji sa poznatima, nego što to zapravo utiče na posao. Ali je uvek lepo raditi tako nešto, jer to unosi nove izazove u posao.

Aleksandra Pekić kaže da se oduvek bavila kreativnim poslovima, a da je torbe počela da pravi iz hobija pre 7-8 godina. Sama je istraživala kako se torbe prave i koji su materijali najpogodniji i pre pet godina je zvanično oformila brend Something Else Bags i fokusirala se na rančeve.

smthelse jpg

"Materijali koje koristim su uglavnom eko koža i tekstil koji se eventualno uklapa kada su letnje sezone u pitanju. Trudim se da koristim veštačke materijale, više sam za vegansku varijantu koja je i finansijski pristupačnija."

Kao i Anja, i Aleksandra ima nekoliko modela rančeva, a moguće je birati boje u zavisnosti od toga šta je njoj u tom trenutku dostupno.

smthelse2 jpg

Aleksandra i Nataša su svoj brend razvile do te mere da od njega može da živi i da im nisu potrebni dodatni prihodi.

Isto je i sa Anjom koja kaže da je u razvijanju brenda bilo uspona i padova. Brend postoji već pet godina, ali su prve tri za nju bile posebno teške.  

"To je išlo dosta sporo i mučno. Ja sam naravno morala ponovo da se zaposlim jer su kože dosta skupe, kao i druge sirovine. Moj početni kapital je brzo bio potrošen. Kako to obično biva, prvi posao ti oduzima 12 sati dnevno i ne ostaje ti vremena da budeš kreativan i da se posvetiš mušterijama i patikama i posao je stao, sve dok opet nisam poludela i odlučila da se samo bavim Liltom. To je bilo to, ili ću uspeti, ili potonuti, ali ću makar znati na čemu sam."

Sa druge strane, Nataša kaže da oduvek pravi nešto. Pravila je razne stvari, a na kraju ostala pri nakitu.

"Od srednje škole pravim nakit u raznim formama, a vremenom se to iskristalisalo u Glory Box, nakit od aluminijuma, nerđajućeg čelika. On ne izaziva alergije, ne menja boju i odgovara svima."

glorybox2 jpg

Sve tri devojke kažu da im društvene mreže dosta pomažu u poslu. Ipak, preporuka je ono što najviše cene, jer je to potvrda kvaliteta njihovih proizvoda.  Aleksandra kaže da su i marketi veoma dobar način da plasira svoje proizvode na tržište

"Marketi su dobra manifestacija na kojoj se ljudi upoznaju sa našim radom. Kupci vole da vide proizvod. Dobro je i kada imate neko stalno prodajno mesto. Mada, u poslednje dve godine, zaživela je i online kupovina", kaže Aleksandra.

Bilo da volite da imate nešto što će vas izdvojiti iz mase, ili jednostavno volite da budete drugačiji, uvek možete da potražite neki od domaćih handmade brendova, što na marketima, što na društvenim mrežama. I bolje ćete se osećati kada kupite nešto od malog proizvođača, nego kada svoj novac date velikoj kompaniji.

Alma Kovčić

Možda te još zanima:

.

Devet godina O radija

Pre devet godina održane su 23. Zimske olimpijske igre. Aleksandar Doba je pre devet godina bio prva osoba u istoriji…

.

EcoMan 2023: I Oradio u trci za očuvanje prirode

Posle uspešne prve EcoMan trke, koja je održana u septembru prošle godine, udruženje Zeleni Sad odlučilo je da ovaj događaj…

.

Zoom kafica o karijeri u HR-u

Ako te zanima karijera u HR-u, a ne znaš šta sve ona tačno podrazumeva, ili ako te zanima šta radi…

.

Vibro-akustičko inženjerstvo - novi master program

Univerzitet u Novom Sadu, prvi na ovim prostorima, otvara master program za vibro-akustičko inženjerstvo.U okviru ovog programa možete se opredeliti…

.

Prijavi se na BASF Innovation Hub

Prijave za konkurs iz oblasti održivog razvoja BASF Innovation Hub otvorene su do 30. septembra u ponoć.

.

Amazon protiv lažnih ocena

Amazon je blokirao oko 3.000 online prodavaca koji su povezani sa 600 kineskih elektronskih brendova. Amazon navodi da to nije anti-kineska…

  • 16:00 Popodne na O radiju
  • 16:10 Pesma dana
  • 16:20 Popodne na O radiju
  • 16:30 Tehnologija
  • 16:45 Prava stvar

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo