Društvo / Intervju
Vicostein: Cilj mi je da budem prvi, da pokrenem trend
Šta je danas dokaz popularnosti? Ako su u pitanju lajkovi i broj pratilaca, onda je osamnestogodišnji Vuk Vico jedan od najpopularnijih vojvođana. Na TikToku ga, na primer, prati skoro 800 hiljada ljudi, a broj lajkova na njegovom profilu veći je od 30 miliona. Snima uglavnom humorističke skečeve, ali i motivacione video snimke. U razgovoru sa Vukom smo pokušali da saznamo kako algoritimi društvenih mreža funkcionišu i koja je tajna njegovog uspeha kod publike.
(Foto: Instagram / vicosteinn)
Kako kod tebe izgleda taj proces kreiranja videa - kako biraš teme, kako snimaš?
Što se tiče TikToka - ako mi padne neka ideja na pamet, ja je odmah zapišem, ukoliko ne mogu odmah da je snimim. Dešava se da vidim i nešto od stranaca, pošto uglavnom njih pratim. Oni imaju dosta dobre ideje, pa onda to prilagodim našoj publici, da im bude zanimljivo.
IDA PRESTER: NISAM NI CECA NI BRENA, ALI SVE ŠTO RADIM IMA SMISLA
Trendovi i forme na TikToku se satalno menjaju, kako ti uspevaš da ispratiš sve?
Kada sam krenuo non-stop sam istraživao algoritam i pokušavao da shvatim kako funkcioniše. Kako bih uhvatio neki trend, moram da listam "for you" stranicu bar sat vremena. Ako je, na primer, neki "sound" u trendu, ona će mi izaći više puta i znam da bi trebalo da je koristim u video. Isto je i za efekte ili bilo šta drugo.
Koliko je potrebno biti brz u svemu tome?
Uglavnom se menjaju brzo, dok oni "stalniji" trendovi potraju dve, dve i po nedelje. Imam rok od možda tri ili četiri dana od kako izađe neki sound ili efekat da snimim nešto. Ako zakasnim, gledanost i lajkovi će biti slabiji. Cilj mi je da budem prvi, da pokrenem neki trend.
Oprobao si se u raznim formama, od skečeva do motivacionih videa. Koji formati su, po tebi, trenutno najpopularniji i zašto?
UVEK MOŽE BITI PRAVO VREME ZA NOVOG PSA
Najpopularniji su mi skečevi jer sam oduvek želeo da se bavim glumom. Bavim se njom sa strane i želim da se ostvarim i u kinematografiji jednog dana. Trudim se da skečevi budu zanimljivi i starijima i deci. Bilo je tu i motivacionih i ozbiljnijih videa, ali skečevi mi najbolje prolaze i uživam u njihovom snimanju.
Kada gledamo sve te klipove, može nam izgledati kako da sve to jako lako snimljeno. Koliko tebi sve to oduzima vremena?
YouTube mi oduzima najviše vremena, maksimalno pet do šest sati. Treba mi vremena da smislim sve, na snimanje ode možda nekih sat vremena a najviše vremena mi treba za montažu - dva do četiri sata. Tu je onda upload, pa pravljenje tambnejla. Sve to, ipak, brzo prođe. Što se tiče TikToka, nekad mi treba 15 minuta, a neki videi su mi trajali i do sat vremena. TikTokovi se snimaju i montiraju mnogo brže, zato što su, pre svega, kraći.
TikTok ili YouTube? Kakve su razlike, šta je tebi draže?
YouTube mi je draži, proveo sam puno vremena na njemu i navikao sam se na njega. Na TikToku je lakše uspeti i probiti ti se. Ko sada krene sa YouTubeom, bez TikToka, to je muka živa. Jako je teško da se neko tako progura. Sada svi koriste TikTok pa kasnije prebacuju publiku na YouTube. Da me neko pita jedno ili drugo - izabarao bih YouTube, ali za snimanje je ipak bolji TikTok.
STVARI NISU KAKVE DELUJU U REKLAMAMA: SLUČAJ CRNOG PETKA
Tu je i Instagram. Kako ti vidiš njegovu poziciju danas?
Tamo sam najprirodniji, ljudi tamo vide kakav sam. Pošto ljudi u skečevima vide kako glumim nekog lika, oni ne znaju kakav sam. Na Instagramu kroz storije mogu to da vide.
Imaš veliki broj pratilaca online, ali kako izgleda kada se sa njima sretneš uživo?
Cilj mi je da sledeće godine dođem do milion pratilaca na TokToku. Kada vidim pratioce uživo baš mi bude drago. Vidim veliki osmeh kod njih kada uhvate sliku sa mnom. Kažu mi - idem sad da se pravim važan po školi. Nikada nisam imao problema, svi budu okej. Dosta ljudi ne voli da se slika sa pratiocima, ali "takav je posao" i moraš da prihvatiš sve što sa tim dolazi.
M. L.