...
TRENUTNO20:00 - 21:00Y2K

Lifestyle / Zanimljivosti

Oprezno sa informacijama na Tik Toku

17.01.2023.

Popularna društvena mreža Tik Tok sve više raste. Prema alternativnom izveštaju Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS) za 2022. godinu 69,6 odsto ispitanika svakodnevno koristi tu platformu. Zanimljivo je i da mladi sve više koriste društvene mreže kao alat za pretraživanje na internetu. Tako prema podacima Google-a, skoro 40 odsto generacije Z preferira Tik Tok i Instagram za pretragu u odnosu na Google. S obzirom na to da je Tik Tok društvena mreža koja najbrže napreduje, postavlja se pitanje koliko su informacije na toj platformi kvalitetne i da li Tik Tok može da preuzme ulogu medija.

.

Prof. dr sa Matematičkog fakulteta u Beogradu Tijana Prodanović aktivna je na Tik Toku pod imenom @drcosmicray gde se bavi promocijom nauke. Ona tu platformu vidi kao kraću formu pretrage u odnosu na YouTube. Kako su mladi nekada koristili YouTube umesto Google-a, tako danas koriste Tik Tok, jer im on omogućava brzu pretragu informacija, smatra Tijana.

"Videli smo prošle godine da je Tik Tok uzeo prvo mesto od Google-a po tome koliko je popularan bio sajt, baš zbog tih pretraga. Čak vidimo da se i sam Tik Tok tome prilagođava, u smislu da je dužina karaktera za opis videa bila mala, na nivou jednog tvita. Ali, sada je Tik Tok dao mogućnost da možete više da pišete u opisu, što opet olakšava dalju pretragu sadržaja. I to je prosto realnost. To je sredina u kojoj su mladi najopušteniji, tu se oni informišu. Oni tu pretražuju, zato što su oni skapirali da sa Tik Toka i iz tih sadržaja dobijaju korisne informacije. Samim tim su i počeli da traže te korisne informacjie na Tik Toku. Tako da mislim da na to treba da se naviknemo. Nadam se da će to podstaći veću ponudu korisnih, edukativnih i informativnih sadržaja", kaže Tijana.

tiktok jpg

Kada je u pitanju kvalitet informacija koje se nalaze na Tik Toku, vlasnik agencije zadigitalne komunikacije "DP media" Nikola Ristić ističe da za to ne postoji tačan odgovor.

"Mislim da je to više bazirano na onome što je trenutno neki trend u javnosti. Samim tim, tu ima i kvalitetnijih informacija i manje kvalitetnih, pouzdanih i lažnih, tako da nema preciznog odgovora na to. Ali, ono što je uvek važno da napomenemo, jeste da na bilo kojoj društvenoj mreži, kao i generalno na bilo kojoj platformi danas, treba da preispitamo informacije koje dolaze do nas. I kada deluju pouzdano, da ih svakako proverimo", naglašava Nikola.

Da li to što je Tik Tok postao glavna platforma za pretragu i informisanje kod mladih znači i da ta aplikacija preuzima ulogu medija? Ako pitate Tijanu, odgovor je da.

"Potpuna je demokratizacija alata sa kojima vi možete da kreirate takve sadržaje. Tako da svako može sada da izbaci neke informacije, da informiše ljude iz prve ruke. Videli smo, recimo, celu situaciju sa Tviterom i Elonom Muskom i tim otkazima koji su se naglo desili. Mnogi ljudi, koji su otpušteni, davali su svoja svedočanstva na Tik Toku i informisali ljude. Znači možete iz prve ruke da saznate neke informacije. Opet to nosi sa sobom i rizik da imate netačnih i neproverenih sadržaja, tako da tome moramo da pristupimo oprezno. Trebalo bi da edukujemo mlade, ali i sve koje koriste Tik Tok, da ne veruju svemu što se tu nađe, već da se nekako proveravaju ti izvori i da se traži od kreatora, koji postavljaju te sadržaje, izvor i odakle te informacije", ističe Tijana.

tiktok png

Sa druge strane Nikola smatra da Tik Tok, kao i bilo koja društvena mreža, nikada ne može da preuzme ulogu medija.

"Društvene mreže su zapravo samo kanal komunikacije, odnosno jedna platforma putem koje čak i mediji mogu da plasiraju svoj sadržaj. Samim tim, mislim da je pre poruka za medije da što pre prilagode svoj sadržaj i Tik Toku ukoliko žele da dobiju novu publiku i ukoliko žele da njihove informacije i vesti dođu i do najmlađe publike. To je ono na šta mediji u Srbiji često nisu spremni da se priviknu. Ista priča je bila i sa Facebookom nekad ranije, pa sa Instagramom, sad je i sa Tik Tokom. Dakle, samo je poenta da se menjaju kanali komunikacije, da se menjaju formati, ali mediji uvek ostaju mediji, a društvene mreže su nešto sasvim drugo", poručuje Nikola.

Činjenica je da se društvo dolaskom novih generacija menja. Nekada se za pretragu i informacije na internetu koristio Google, pa YouTube, sada je to Tik Tok, a sutra ko zna šta. To je nešto što ne možemo da promenimo. Možemo samo da ponovimo da nije sve što nađete na internetu istina, tako da svaku informaciju treba uzeti sa rezervom.

S. Rudakijević

Tagovi

Možda te još zanima:

.

TikTok: Mislili smo da tu zavisnost nikada nećemo imati

Od višesatnih filmova, preko YouTube videa od pola sata, do nekoliko sekundi TikToka – sadržaj na internetu postaje sve kraći.…

.

Snapchat pomaže da brže napraviš video klip

Možda nećete razmišljati kada sledeći put budete birali zvučni zapis za Snapchat video. Snap je uveo automatske funkcije zvukova koje vam pomažu…

.

Bojanče: Na društvenim mrežama se glupiram, a zapravo sam teški introvert

Luka Bojanović, poznatiji pod imenom Bojanče, najpopularniji je crnogorski tiktoker. Njegov profil na toj platformi broji skoro milion pratilaca. Popularnost…

.

Meta Verified - nalozi sa plavom značkom

Kompanija Meta, koja poseduje društvene mreže i platforme Fejsbuk, Instagram i WhatsApp, najavila je pokretanje pretplatničke usluge Meta Verified, koja…

.

Meta štiti tinejdžere od oglašivača

Fejsbuk i Instagram ce pooštriti ograničenja koja se odnose na podatke o tinejdžerima, kako firme ne bi mogle da ih…

.

Ostati priseban u doba korone

Vesti o smrtonosnom virusu koji se od decembra, kada se pojavio u kineskom Vuhanu raširio po čitavom svetu (i koji…

  • 19:30 Pesma dana
  • 19:45 Prava stvar
  • 20:00 Y2K
  • 21:00 Music Mix by Bea

Anketa

Koliko verujete veštačkoj inteligenciji?

 
Oradio logo