Lifestyle / Zanimljivosti
Labubu postaje biznis vredan milijardu dolara samo u ovoj godini
Pop Mart, kineska kompanija koja stoji iza Labubu franšize, ove godine je prodala proizvode u vrednosti od 670 miliona dolara - više nego legendarne američke igračke linije poput Barbie i Hot Wheels.

foto: gettyimages
Kineska kompanija, poznata po viralnim Labubu lutkicama, zabeležila je izuzetan rast profita u prvoj polovini 2025. godine, sa ostvarenom dobiti većom za 350 odsto. Prihodi su joj se više nego utrostručili, a kompanija sada vredi više od 40 milijardi dolara.
Labubu lutke, sa svojim unikatnim i pomalo jezivim izgledom, prodaju se u "blind box" pakovanjima, što kupcima pruža iznenađenje o modelu koji dobijaju, što pomalo podseća na kockarsko ponašanje. Popularnost ovih lutkica eksplodirala je globalno, naročito u SAD, gde je prodaja porasla za čak 5.000 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Podstaknute slavnim ličnostima poput Kim Kardašijan i Lise iz Blackpink, lutke su postale modni i kolekcionarski fenomen. Pop Mart danas ima više od 2.000 prodavnica i automata širom sveta, a skoro 40 odsto prihoda dolazi sa međunarodnog tržišta.
Visoka potražnja dovela je do privremenog obustavljanja prodaje u nekim prodavnicama, dok se cene na sekundarnom tržištu penju i do nekoliko stotina dolara. Jedna lutka ljudske veličine prodata je za 150.000 dolara na aukciji u Pekingu.
Zbog pojave lažnih proizvoda, kineske vlasti su u junu zaplenile desetine hiljada falsifikata. Pop Mart ima ambiciju da u 2025. godini premaši prihod od tri milijarde dolara i planira dodatno širenje na globalnom tržištu, koje trenutno čini oko 40 odsto prihoda kompanije.
izvor: wired.com