Lifestyle / Tehnologija
YoutubePartnership konačno u Srbiji
Kompanija Google najavila je pokretanje YouTube programa za partnere u Srbiji, što otvara nove mogućnosti monetizacije lokalnim stvaraocima video sadržaja, ali i opciju praćenja učinka te povezivanja na nove načine – sa raznovrsnom domaćom i međunarodnom publikom.
Status YouTube partnera omogućava stvaraocima video sadržaja ne samo da zarade novac od relevantnih reklama, nego i da zadobiju posebne i fleksibilne uslove zahvaljujući ugovoru o ne-ekskluzivnosti. Ovaj ugovor znači da YouTube ne ograničava gde partneri mogu da postave ili distribuiraju svoj sadržaj, pa se on može monetizovati kako na Youtube, tako i na drugim platformama.
U saopštenju se kaže da, pridruživanjem programu i sticanjem statusa partnera, svi stvaraoci sadržaja dobijaju pristup nizu resursa i programa koje YouTube stavlja na raspolaganje – kako bi pomogao izgradnju kanala i njihove publike. Među njima su Creator Helpbook, Creator Academy i pristup Creator Hub zajednici koja nudi programe i alatke koji pomažu u pravljenju boljeg sadržaja, uvećanju baze fanova i pretvaranju kraetivnosti u svetlu karijeru.
Među alatima nalazi se i YouTube Analytics – niz mogućnosti koje pružaju izveštaje za praćenje performansi i zarade.
Direktor kompanije google za Adriatic region, Joško Mrndže, izjavio je da postoji više od million kanala koji ostvaruju prihode zahvaljujući YoutTube programu za partnere u više od 30 zemalja.
“Mi želimo i hoćemo da budemo tamo gde su potencijalni korisnici. Sa milijardom pojedinačnih korisnika svakog meseca i 100 sati video sadržaja koji se na YouTube postavljaju svakog minuta, postoji mnogo korisnika koji su angažovani na pretraživanju, gledanju, linkovanju, razmeni ili komentarisanju video klipova na YouTube platformi.
Veoma smo zadovoljni što će od sada i autori u Srbiji moći da se pridruže ovoj zajednici, a mi ćemo uložiti posebne napore da im pomognemo da monetizuju svoj sadržaj, unaprede i uvećaju svoje veštine i kreativnost. Pomoći ćemo im i da se umreže sa drugim partnerima.”, rekao je Mrndže.
Iz Google Adriatics ističu da će u predstojećem periodu biti organizovane i radionice na kojima će zainteresovani moći da saznaju više o YouTube platformi, opciji monetizacije i programima za kreatore video sadržaja u Srbiji, ali i širom regiona.