...
TRENUTNO12:30 - 12:45Album nedelje

Lifestyle / Tehnologija

Twitter testira downvote

15.02.2022.

Twitter, dugo poznat po sporoj i pažljivoj evoluciji svog osnovnog proizvoda, tvita, pokreće test koji bi omogućio korisnicima da stave downvote na odgovore. Ovo je trenutno test samo za deo korisnika

.

To bi moglo značajno da promeni način na koji usluga funkcioniše. Koncept je jednostavan – korisnici koji pronađu problem sa objavom mogu da stave downvote. "Naučili smo mnogo o vrstama odgovora koje ne smatrate relevantnim i proširujemo ovaj test – više vas na vebu, a uskoro će iOS i Android imati opciju da koriste downvote odgovora", navedeno je u tvitu koji je objavila kompanija.

Glasovi protiv (downvotes), mač su sa dve oštrice. Mogu biti korisni za označavanje komentara koji ne doprinose razgovoru ili su uvredljivi ili na drugi način štetni. Ali mogu se koristiti i za uznemiravanje i gušenje razgovora. U trenutnom testu Twittera, odabranim korisnicima biće ponuđena opcija da glasaju za i protiv odgovora na tvit. Samo sam Twitter i korisnik koji je dao glas mogu da vide negativan glas – ni korisnik koji je postavio odgovor ni onaj koji je postavio originalni, prvi tvit, ne može da ih vidi. Glasovi se pretvaraju u lajkove i prikazuju se svima.

Twitter navodi da ovaj test koristi za prikupljanje povratnih informacija o tome šta se smatra korisnim – drugim rečima, podaci prikupljeni tokom testa verovatno se koriste kao podaci za obuku za njegov algoritam rangiranja. Twitter može da kaže da glasovi protiv "nisu dislike dugme", ali je sasvim sigurno da će neki korisnici to tako protumačiti.


Konkurentski Facebook testirao je tu ideju pre nekoliko godina, ali je na kraju "ubio" funkciju pre nego što je mogla da bude široko rasprostranjena. YouTube, koji je dugo pokazivao i broj sviđanja i nesviđanja ispod video snimaka, sakrio je broj nesviđanja u novembru, nakon što je eksperiment pokazao da je ta praksa smanjila verovatnoću da korisnici ciljaju dugme za nesviđanje videa kako bi povećali broj.

Iako Twitterovo dugme za nesviđanje može da poboljša kvalitet razgovora na platformi – dopuštajući nekim korisnicima da daju glas tako što će glasati protiv, umesto da ostavljaju gadan komentar – to bi takođe moglo imati negativan efekat. Da li će negativni glasovi na kraju pomoći ili naštetiti kvalitetu razgovora na Twitteru, zavisiće u velikoj meri od toga kako kompanija implementira ovu funkciju. Facebook je, na primer, dodao reakcije emodžija umesto glasova protiv, dajući im do pet puta veću težinu od običnog "lajka" u algoritmu za rangiranje. Kao rezultat toga, angažovanje je poraslo, ali sopstveno istraživanje Facebooka pokazalo je da su se ljutite reakcije češće pojavljivale na toksični sadržaj. Na kraju, kompanija je smanjila težinu reakcije na nulu.

Izvor: PC Press

Tagovi

Možda te još zanima:

.

TikTok uklanja snimke koji negiraju klimatsku krizu

TikTok počinje da uklanja video snimke koji negiraju postojanje klimatskih promena. Kompanija je ažurirala svoju politiku o dezinformacijama koje se odnose…

.

Lemon8, zamena za TikTok ili novi hit

Osveženje koje stiže iz kompanije koja stoji iza TikToka poslednjih nedelja postalo je izuzetno popularno. Broj korisnika aplikacije Lemon8 iz…

.

Meta pravi svoj Twitter

Kompanija Meta planira novu aplikaciju zasnovanu isključivo na tekstu. Twitter je imao najveću političku moć kada su u pitanju društvene…

.

Reddit odvaja tekstualne i video postove

Reddit će ubuduće odvajati tekstualne i video postove. Tako će se video sadržaji naći u sekciji Watch feed, dok će oni obični…

.

TikTok pod istragom i u Kanadi

Kanadski regulatori za zaštitu privatnosti pokrenuli su istragu o TikTok-u zbog prikupljanja podataka korisnika. Platforma za deljenje videa, u vlasništvu kineskog…

.

Bezbednosna funkcija na Tviteru samo za pretplatnike

Twitter je objavio da će ograničiti upotrebu dvofaktorne autentifikacije (2FA) bazirane na SMS-u (2FA) na Twitter Blue pretplatnike.

  • 11:00 Pop up
  • 12:00 Pre podne na O radiju
  • 12:30 Album nedelje
  • 12:45 Lampica
  • 13:00 Pre podne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo