Lifestyle / Tehnologija
Kada će virtualna stvarnost postati svakodnevnica?
Osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg izjavio je da virtuelna realnost predstavlja sledeću masovnu komunikacionu i kompjutersku platformu, ali da ćemo za njenu svakodnevnu upotrebu morati da se strpimo.
On je naime u intervjuu za Biznis Insajder (Business Insider) napomenuo da je ovoj tehnologiji potrebno još vremena da dopre do tržišta.
"Iskreno ne znam kada bi to moglo da se dogodi. Moglo bi da prođe pet ili deset godina, pa čak i 15 ili 20. Ipak, pretpostavljam da će proći decenija pre nego što se to desi", napominje Zakerberg.
Ova procena Zakerberga je u kontrastu sa drugim, optimističnijim stavovima tehnoloških entuzijasta.
Štaviše, i sam Fejsbuk je kupio kompaniju koja proizvodi naočare za virtuelnu stvarnost Okulus Rift (Oculus Rift) za dve milijarde dolara. Očigledno da u Fejsbuku razmišljaju dugoročno, što ih je i dovelo na suverenu poziciju najpopularnije društvene mreže na svetu.
U svakom slučaju, oblast virtuelne stvarnosti se poslednih godina ubrzano razvija, i pored industrijskih džinova, mnogi mali igrači pokušavaju da pronađu mesto pod suncem.
Naočare poput Okulus Rifta se upotrebljavaju za video igre, filmove, i druga, trodimenzionalna iskustva. Takođe, već danas je moguće iskusiti virtuelnu realnost preko običnog smart telefona.
Najveći problem, međutim, je to što čak i najbolja softverska i hardverska tehnologija današnjice ne daje željene rezultate. Korisnici se često žale da imaju osećaj mučnine ili dezorijentisanosti posle duže izloženosti virtuelnoj stvarnosti.
Mnogima ne prija ni još uvek vrlo visoka cena ove tehnologije. Primera radi, naočare HTC Vive, na kojima rade HTC i Valve koštaće u Evropi oko 900 evra. Ukoliko vam to nije previše, upravo od danas možete poručiti ovu spravu koja vam pruža prozor u čudesni virtualni svet.
Stoga, čini se da procena Zakeberga i nije toliko daleko od istine. Ipak, jednom kada virtuelna realnost postane "stvarna" koliko i smart telefoni, LED ekrani, i bežični internet, novo unosno tržište biće rođeno, a naši životi još jednom promenjeni čudima ljudske inventivnosti.
Izvor: MIT Technology Review