...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Tehnologija

Drejk tvrdi da Spotify "veštački strimuje" u korist njegovog rivala

26.11.2024.

Američki reper Drejk podneo je tužbu protiv kompanija Universal Music Group (UMG) i Spotify, optužujući ih za veštačko povećanje popularnosti pesme "Not Like Us" Kendrika Lamara. Ove tvrdnje su deo šireg konflikta između Drejka i Lamara, koji uključuje i međusobne distrekove i pravne pretnje u vezi sa korišćenjem AI-generisanih glasova u pesmama.

.

foto: freemalaysiatoday.com

Drejk je optužio UMG i Spotify da su svesno manipulisali i preplavili platforme za strimovanje i radio-talase koristeći "payola praksu" kako bi veštački povećali popularnost pesme "Not Like Us". 

Payola je nezakonita praksa u muzičkoj industriji, kada izdavačke kuće, umetnici ili menadžeri plaćaju radio stanicama ili DJ-evima da puštaju njihove pesme kako bi ih učinili popularnim, što može dovesti do veće medijske pažnje i komercijalnog uspeha, ali se smatra neetičnim jer utiče na fer konkurenciju i izbor publike.

U tužbi podnetoj Vrhovnom sudu države Njujork, Drejk tvrdi da je UMG pokrenuo kampanju usmerenu na manipulaciju strimovanjem i zasićivanje medijskog prostora, uz upotrebu botova i plaćenih dogovora za povećanje vidljivosti i popularnosti pesme "Not Like Us", čineći je viralnom na veštački način.

Portparol UMG-a Džejms Murtah-Hopkins rekao je, međutim, da su te tvrdnje uvredljive i netačne. "Nijedan izmišljen i apsurdan pravni argument ne može prikriti činjenicu da fanovi sami biraju muziku koju žele da slušaju", kaže on.

Neki umetnici ranije su uhvaćeni kako koriste automatizovane alate za veštačko povećanje broja strimova, dok sam Spotify na svojoj veb stranici upozorava na opasnosti veštačkih strimova.

U tužbi protiv UMG-a, Drejk tvrdi i da je ta izdavačka kuća omogućila platformi Spotify nižu licencnu naknadu za pesmu "Not Like Us" u zamenu za češće preporuke pesme korisnicima.

Advokati američkog repera takođe tvrde da ni UMG ni Spotify nisu javno otkrili da je ta striming platforma primila bilo kakvu nadoknadu za tako aktivno preporučivanje suparničke pesme.

izvor: theverge.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Apple predstavio novu generaciju pametnog interfejsa za automobile

Apple je lansirao CarPlay Ultra, značajno unapređenu verziju svog popularnog softverskog sistema za automobile, koji sada omogućava dublju integraciju sa…

.

Apple menja pravila App Store-a u EU zbog pritiska Evropske unije

Apple je najavio značajne izmene pravila i naknada u App Store-u za korisnike i programere u Evropskoj uniji, kako bi…

.

Eksperimentalna kapsula nestala pri povratku iz svemira

Eksperimentalna svemirska kapsula evropske kompanije The Exploration Company izgubila je kontakt sa kontrolom misije neposredno pre sletanja u Tihi okean,…

.

Od parnjače do aviona: Generacije X i Z na putu

U novoj epizodi “Rose u podne“ putujemo kroz vreme i prostor. Petar Vla, pripadnik generacije X, još kao mladić obožavao…

.

Trump Mobile ipak nije "Made in USA"

Trump Organization je ovog leta najavila lansiranje sopstvene mobilne mreže i pametnog telefona T1, koji je prvobitno reklamiran kao "napravljen…

  • 00:00 Music Mix by Bea
  • 05:00 Music mix by Anja
  • 10:00 Leto na O radiju

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo