...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Sport

Kako voziti bicikl po snegu

06.01.2016.

Novosadska biciklistička inicjativa se između ostalog bori i da za to da bicikl može i treba da se vozi preko cele godine. Kako bi to olakšali, na njihovom sajtu možete pronaći upustvo ali i korisne informacije o tome kako da na najbolji način obezbedite sebe i bicikl na zavejanim stazama i teškim zimskim minusima. 

.

1. Kada vozim bicikl po snegu?

Autor teksta preporučuje da probate vožnju prvo na malim rutama: "Niko od radoznalog entuzijaste ne očekuje da sedne na bicikl kao "leteći" Holanđanin i prevali 10 kilometara po najžešćoj mećavi. Isprobajte par krugova "u kvartu", steknite predstavu o svojoj veštini i ponašanju bicikla na putu".

2. Kako da se obučem?

Opremanje bicikliste zimi nije mnogo drugačije od opremanja pešaka. Ono što morate imati su: rukavice, šal i kapa. Bitno je zaštititi glavu (uši, sinuse i lice), kao i ruke. Korisne su hulahopke ili dugačke gaće: čuvaju kolena i toplotu u donjem delu tela. Preznojavanje zimi na biciklu nastaje uglavnom usled kombinacije viška garderobe i prebrze vožnje. 

3. Kako da vozim bicikl po snegu?

"Iako mnogi zimi preferiraju hodanje u odnosu na vožnju bicikla, hodanje (balansiranje na nogama) je kao radnja komplikovanija od balansiranja na dva točka. Zato je veća verovatnoća da ćete se okliznuti i pasti kao pešak nego kao biciklista", piše autor

Uz tri osnovna pravila (koja su već poznata vozačima automobila), vožnja bicikla po snegu je daleko od nemoguće ili opasne: ne vozi brzo, ne koči naglo i ne skreći naglo.

Relativno bezbedna brzina za vožnju bicikla po biciklističkoj stazi na kojoj ima snega na ravnoj otvorenoj deonici je do 15 kilometara na čas. Ako vozite ovom brzinom nećete ni imati potrebu dakočite naglo - videćete prepreku na vreme, a i vozači će vas videti na vreme. Pošto se bicikl održava ravnotežom, a zimi je lakše prokliznuti, pri skretanju treba voziti u širem luku pri manjoj brzini. Prosto - ne skrećite naglo ili pri velikoj brzini. Izbegavati skretanje na glatkim površinama (npr. putarskoj farbi, podlozi od pločica ili mermera i glatkim ivičnjacima) je mudra odluka, jer je na njima prianjanje gume na podlogu manje i lakše se proklizava. Pazite se i jakih bočnih vetrova: kao i za druga vozila i pešake, opasni su i za bicikliste. Korman ne treba okretati kontra, već ga okrenuti blago niz vetar. Ako je bočni vetar snažan toliko da vas skoro gura, pogotovo na utabanom snegu gde ima i leda ispod - siđite sa bicikla, nađite prohodan put na kome ne duva toliko i nastavite njim.

4. Šta sve treba biciklu? 

Zimi su vidljivost i preglednost manji, pa je osnovna stvar u bezbednosti imati dobra svetla: prednje belo i zadnje crveno. Koristite ih danju po slobodnom nahođenju, ako su vidljivost i preglednost smanjeni ili mislite da povećavate svoju uočljivost.

Zapamtite: za upaljena svetla na biciklu danju niko nije kažnjen, za ugašena noću plaća se i glavom.

Od ostalih preporučljivih stvari: šire gume sa nešto slabijim pritiskom su prednost. Ljudi koji voze brdsko-planinski bicikl sa gumama koje imaju krampone ne treba da brinu, za njih će vožnja biti uživancija. Momenat trijumfa za one sa istrošenijim kočnicama: zbog drugačijeg ponašanja pri vožnji duži hod kočnica nego inače je donekle ok (ne moraju da "hvataju" odmah). Povremeno masnom ili suvom krpom prebrišite bicikl, sneg se može skidati i metlicom. Lanac i prenos treba povremeno podmazati u ovom periodu, kako bi se izbeglo rđanje i smanjilo trošenje.

Bicikl je osetljiv na zimsko "soljenje" puteva, pa dodatno pazite da se ne "ojede". Ništa posebno, blago oprati spolja kako bi se skinula so, prebrisati. Ne ostavljati na hladnom mokar bicikl - led je uništavao armije, uništiće i jedan gradski bicikl.

Sve u svemu vožnja bicikla zimi nije posebna nauka niti fanatizam, ima brojne prednosti u odnosu na gradski prevoz, automobil i pešačenje. Svi voze sporije i manje je ljudi u pokretu, pa je i bezbednija. Efikasna je i brza, nema "saobraćajnih špiceva", čekanja na stanici, mokre obuće, niti traženja parkinga 20 minuta. Sve što zahteva je pristojno oblačenje, mala doza veštine i pažljiva vožnja.

Procenite sami da li je ovo ta zima kada ste novu godinu započeli novom navikom.

NSBI/NŠ

Možda te još zanima:

.

Kontrola navodnjavanja mobilnim telefonom

Doktorantkinja Andrea Salvai je asistent na Departmanu za uređenje voda na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu. Učestvovala je u IPA…

.

Kooperativa umetnicima nudi opremu za rad

Novosadska nezavisna kulturna scena od danas je bogatija za Biblioteku audiovizuelne tehnike, iz koje će organizacije i pojedinci moći da…

.

Plata u Nemačkoj 9.000 evra mesečno, bez da ustanete iz kreveta

Nemački centar za avijaciju traži 12 kandidata koji će provesti 60 dana u krevetu, za potrebe nove studije koju sprovode…

.

Obiđite Srbiju za Prvi maj i Uskrs

Ako nas vreme ne prevari, kao što je to čest običaj za 1. maj, mogli bi ovo biti stvarno dobri…

.

Kina uklanja strane mrežne čipove do 2027.

Kina pokušava da eliminiše čipove strane proizvodnje do 2027. godine.

.

Veštačka inteligencija misli da ima dete

Sajt 404 Media izveštava o neobičnoj situaciji kada je u pitanju veštačka inteligencija, a u glavnoj ulozi se našao Metin…

  • 00:00 Music Mix by Bea
  • 05:00 Music mix by Anja
  • 10:00 Pre podne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo