...
TRENUTNO15:00 - 16:00Vaš DJ sat

Lifestyle

Slaven stigne u kolicima tamo gde drugi ne kroče nogom

04.12.2023.

Ima nekih ljudi kojima, jednostavno, morate da se divite. Čiji su energija i strast prema životu zarazni. Jedan od njih je Slaven Škrobot. On je u pravom smislu reči influenser, iako prezire egzibicionizam i površnost na društvenim mrežama. On je travel bloger, ali kod njega nećete videti selfi ispred Ajfelovog tornja i druga opšta mesta. Međutim, posle čitanja tekstova na njegovom blogu dobićete takav "boost" da ćete pomisliti - daj, čoveče, iskuliraj to što je apartman mali, iskuliraj to što kasni prevoz, nemoj se žaliti zato što terasa ne gleda na more. Uživaj u putovanju, kao da sutra ne postoji.

Ovaj momak je prošle godine proglašen za najboljeg svetskog putnika sa hendikepom, po izboru reprezentativnog sajta za putovanja Nomadmania. Slaven Škrobot živi u Zagrebu, ali ceo svet je njegov dom.

Na ostrvu Krk 2009.godine Slaven je doživeo nesreću kada je, pri skoku u vodu, pao na prijatelja koji je izranjao i pritom polomio vrat. Zahvaljujući prisebnosti ostalih koji su ga izvukli iz vode, ostao je živ, ali nepokretan od grudi na dole. Situacija koja bi za mnoge značila kapitulaciju. Ko bi tada mogao znati da će za Slavena, kraj dotadašnjeg života, zapravo značiti početak novog.

"Jednostavno, u tom trenutku sam rekao - ne želim da ostatak života provedem u kolicima sedeći na plaži i gledajući prijatelje kako se kupaju ili pecaju. Želim da iskusim sve, kao normalna osoba. Rekao sam frendovima, idemo zajedno na vodu i to je prošlo bez problema. Išao sam zatim na festival u Šibenik sa frendom, pa u Sarajevo. Do tada nisam znao da sam sposoban da sedim u autu četiri sata", priseća se Slaven.

Posle toga je išao na proslavu Nove godine u Tivtu, to je bio put automobilom od 11 sati. Prvi let avionom bio je u Madrid, sa majkom i prijateljima.

Slaven lljudi800533

Ljudi su najvažniji deo putovanja

"Išao sam posle u Berlin sa bivšom curom, tamo smo zaboravili vrećice za mokrenje pa sam se snalazio. Putovao sam pod temperaturom što je bio poseban trip. Tako sam počeo da putujem Evropom, ali to mi je dosadilo pa sam mislio da idem negde dalje, egzotičnije. Prvo sam se odlučio za Maroko", kaže on.

Maroko je. po njegovim rečima, odličan izbor, zemlja puna kontrasta. Nije daleko, nudi puno i nije skupo. Ima i pustinju, koju Slaven obožava.

"Nas šestoro je išlo. Puno sam stvari tu morao da naučim na svojoj koži. Nemaš ti gde da guglaš kako kolicima u pustinju, kako na wc, kako da spakujem katetere i sve što mi treba u mali kofer za avion. Sve sam morao sam da improvizujem i nauči. Zahvaljujući prijateljima put je bio fantastičan, sve sam doživeo - i pustinju i sve ostalo. I tada sam shvatio da volim da putujem", priča Slaven.

slaven hram 800533

Tako je Slaven, koji je i pre nesreće bio aktivan i voleo prirodu i sport, ponovo rođen u liku pustolova, avanturiste, rešen da iskoristi život do kraja. Za ovih 14 godina, proputovao je veliki deo Azije, Kambodžu, Vijetnam, Šri Lanku, išao na Bliski istok, u Afriku, Rusiju... Penjao se na planine, na vulkane i stigao tamo gde se običan turista retko usudi. Recimo, na vrh Petre, u Jordanu. Za njega svako novo putovanje nije samo istraživanje sveta nego i granica sopstvenih mogućnosti.

"Zapravo, ja sam prva osoba na svetu koja se u kolicima popela gore, na Petru, odnosno, koju su odneli tamo. I onda sam zapravo shvatio - čoveče, pa ja mogu puno više od toga što sam mislio. Bilo je tu još 'podviga'. Recimo, na Šri Lanki, gde smo se penjali na Pitorangalu. Popeo sam se na planinu Sinaj, u Egiptu. Pa ostrvo Palagruža, najudaljenije ostrvo u Hrvatskoj", kaže on.

Ne čudi to što su njegova putovanja postala inspiracija za mnoge ljude sa hendikepom, ali i za sve ostale, naravno. Postao je poznati travel bloger, sa više od 4o hiljada pratilaca na Fejsbuku i oko 15 hiljada na Instagramu. Prekretnica u tom iskoraku u javnost bio je konkurs poznatog hrvatskog putničkog bloga "Putoholičari" gde je Slavenov putopis pobedio, pa je osvojio dve karte za put u Australiju. To je bio poseban izazov, priča Slaven, jer je u pitanju let od 25 sati. Trebalo je sve pripremiti i organizovati, ali je uspeo.

"Ljudi nemaju predstavu o tome kako izgeda putovati u kolicima, kada ste 100 odsto invalid i zavisite od tuđe pomoći. Koje su to pripreme i logistika! Za put u Aziju od tri meseca, samo da bih mogao da mokrim, poslao sam dva velika paketa od deset kilograma u Kambodžu i Bangkok, sa 300 katetera. To je 300 evra! Gde su ostale stvari? Ljudi nemaju pojma o tome, kažu - daj malo više fotografija, ali ne shvataju šta smo mi morali da napravimo za te fotke. Za rođendan sam postavio fotografije sa 2.700 metara, sa ivice vulkana u Šri Lanki, a jedna žena napiše - savršeno, za sledeći rođendan očekujemo spektakl. Šta očekujete, bre, šta više od ovoga? Jedino da se bacim u vulkan", kaže Slaven.

pomagaci800533

Nemate pojma šta znači put u kolicima

Slaven sada sprema novo putovanje, u Južnu Ameriku - Argentina, Čile i Peru. U toku je potraga za asistentom koji bi trebalo da bude dovoljno psiho-fizički jak da izdrži sve izazove, brigu o Slavenu, ali i da fotografiše i pravi sadržaje za mreže. Više stotina kandidata se do sada prijavilo, ali izbor nije jednostavan.

Kako je zamišljen taj put, šta će tamo posetiti, ali i koje su zemlje najpogodnije za putovanja ako ste u kolicima, slušajte u novoj epizodi ŠpacirBećara, na podkastu Oradija.

Saznaćete i koje to zemlje Slaven sanja da poseti. Svakako, zapratite njegove stranice i blog Slavenskrobot.com.

M. Jakovljev

Tagovi

Možda te još zanima:

Tik-tok neće biti prodat, navode kineski vlasnici

Kompanija "Bajtdens", u čijem vlasništvu se nalazi Tik-tok, saopštila je da ne namerava da prodaje tu društvenu mrežu nakon što…

Google otpušta one koji su protiv "Projekta Nimbus"

Google je otpustio 28 zaposlenih koji su učestvovali u protestima protiv "Projekta Nimbus", odnosno, ugovora sa izraelskom vladom i vojskom…

Zabrana Tik-toka prošla Kongres

Paket za nacionalnu bezbednost, koji uključuje i mere zabrane Tik-toka širom SAD, usvojen je velikom većinom glasova u američkom Senatu.

Plata u Nemačkoj 9.000 evra mesečno, bez da ustanete iz kreveta

Nemački centar za avijaciju traži 12 kandidata koji će provesti 60 dana u krevetu, za potrebe nove studije koju sprovode…

Obiđite Srbiju za Prvi maj i Uskrs

Ako nas vreme ne prevari, kao što je to čest običaj za 1. maj, mogli bi ovo biti stvarno dobri…

Kina uklanja strane mrežne čipove do 2027.

Kina pokušava da eliminiše čipove strane proizvodnje do 2027. godine.

• 13:00 RetroTips
  • 14:00 ŠpacirBećar
  • 15:00 Vaš DJ sat
  • 16:00 Music mix by Anja
  • 22:00 DiskOradio

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?