Lifestyle / Putovanja
Prava putnika kada kasni let
Svako kašnjenje koje je manje od dva sata smatra se normalnim u avio saobraćaju i pravno prihvatljivim.
Smatra se da let kasni ukoliko je njegov polazak odložen na određeno vreme zbog neplaniranih okolnosti. Kakva prava ima putnik u tom slučaju? Svako kašnjenje koje je manje od dva sata smatra se normalnim u avio saobraćaju i pravno prihvatljivim. Aviokompanije u tom slučaju nemaju nikakvih obaveza prema putnicima.
Međutim, u drugim slučajevima putnici mogu da ostvare razne vrste pomoći u zavisnosti od toga koliko je dugo čekanje na sledeći let i odlazak na destinaciju.
Osnovna pomoć
U svim predviđenim slučajevima kašnjenja putnici imaju pravo na besplatan obrok i osvežavajuće napitke primerene vremenu čekanja, kao i dva besplatna telefonska poziva ili dve poruke putem teleksa, faksa ili elektronske pošte.
Dodatna pomoć
U situacijama kada se očekuje kašnjenje od najmanje jednog dana, putnici imaju pravo i na hotelski ili drugi odgovarajući smeštaj, kao i na transfer između aerodroma i mesta smeštaja i nazad.
Posebna pomoć
Ona pripada putnicima koji su pogođeni izuzetno dugačkim kašnjenjem. U tom slučaju putnik ima pravo na vraćanje troškova ili preusmeravanje puta. On ima pravo na izbor između sledećih mogućnosti:
- Nadoknada troškova u visini pune cene putne karte po kojoj je kupljena
- Preusmeravanje puta do krajnjeg odredišta što pre moguće, u organizaciji aviokompanije
- Putnik može, uz ličnu saglasnost, biti preusmeren i na alternativni aerodrom u regionu ali u tom slučaju aviokompanija snosi troškove transfera
Odšteta i pomoć prema tipovima kašnjenja
Putnici imaju prava i na odštetu koja zavisi od dužine kašnjenja i udaljenosti krajnje destinacije. Može se podneti žalba aviokompaniji, a ako odgovor ne bude pozitivan putem formulara za reklamacije, može se obratiti Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
O svim detaljima u vezi sa kašnjenjem leta putnik se može informisati u okviru Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju.
M.L.
Izvor: aviokarta.net