...
TRENUTNO17:00 - 18:00Radio Grafiti

Lifestyle / Putovanja

Prava putnika kada kasni let

09.01.2015.

   Svako kašnjenje koje je manje od dva sata smatra se normalnim u avio saobraćaju i pravno prihvatljivim. 

.

   Smatra se da let kasni ukoliko je njegov polazak odložen na određeno vreme zbog neplaniranih okolnosti. Kakva prava ima putnik u tom slučaju? Svako kašnjenje koje je manje od dva sata smatra se normalnim u avio saobraćaju i pravno prihvatljivim. Aviokompanije u tom slučaju nemaju nikakvih obaveza prema putnicima.

   Međutim, u drugim slučajevima putnici mogu da ostvare razne vrste pomoći u zavisnosti od toga koliko je dugo čekanje na sledeći let i odlazak na destinaciju.

Osnovna pomoć

   U svim predviđenim slučajevima kašnjenja putnici imaju pravo na besplatan obrok i osvežavajuće napitke primerene vremenu čekanja, kao i dva besplatna telefonska poziva ili dve poruke putem teleksa, faksa ili elektronske pošte.

Dodatna pomoć

   U situacijama kada se očekuje kašnjenje od najmanje jednog dana, putnici imaju pravo i na hotelski ili drugi odgovarajući smeštaj, kao i na transfer između aerodroma i mesta smeštaja i nazad.

Posebna pomoć 

   Ona pripada putnicima koji su pogođeni izuzetno dugačkim kašnjenjem. U tom slučaju putnik ima pravo na vraćanje troškova ili preusmeravanje puta. On ima pravo na izbor između sledećih mogućnosti:

- Nadoknada troškova u visini pune cene putne karte po kojoj je kupljena
- Preusmeravanje puta do krajnjeg odredišta što pre moguće, u organizaciji aviokompanije
- Putnik može, uz ličnu saglasnost, biti preusmeren i na alternativni aerodrom u regionu ali u tom slučaju aviokompanija snosi troškove transfera

Odšteta i pomoć prema tipovima kašnjenja

   Putnici imaju prava i na odštetu koja zavisi od dužine kašnjenja i udaljenosti krajnje destinacije. Može se podneti žalba aviokompaniji, a ako odgovor ne bude pozitivan putem formulara za reklamacije, može se obratiti Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

   O svim detaljima u vezi sa kašnjenjem leta putnik se može informisati u okviru Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju.

   M.L.

Izvor: aviokarta.net

 

Možda te još zanima:

.

Život stjuardese je organizovani haos

"Devojčice obično sanjaju o dve stvari - da budu manekenke ili stjuardese. To nikada nije bio moj san", počinje priču…

.

Kriza izazvana 5G mrežom u avio-industriji možda je konačno gotova

Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) saopštila je nedavno da bi određeni signali 5G mreže mogli uticati na altimetre koje piloti…

.

Letćim taksijem do aerodroma u Čikagu

Putnici koji sleću ili putuju sa međunarodnog aerodroma O'Her u Čikagu uskoro će moći da koriste usluge avio taksija kako…

.

Putnici iznad EU mogu da koriste telefone

Režim rada u avionu (airplane mode) više neće morati da se uključuje na mobilnim telefonima na letovima u Evropskoj uniji,…

.

Novi tip baterija može da napaja i električne avione

Nasini naučnici su razvili novi tip baterije visokih performansi i tvrde da bi ona mogla da napaja električne avione. NASA…

.

Vraćaju se nadzvučni putnički avioni

Setimo se samo nestvarnih brzina koje je ostvarivao Konkord. Ovaj francusko-britanski projekat jedan je od najbržih putničkih aviona ikada, a…

  • 16:30 Tehnologija
  • 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Radio Grafiti
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:30 Album nedelje

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo