...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music mix by Anja

Lifestyle / Kuhinja

Kako je hrana osvojila društvene mreže?

09.01.2024.

Hrana je jednostavno deo svakodnevice. Bilo da sam spremaš nešto, naručuješ dostavu, jedeš u menzi... Samim tim je i priodno da se o hrani toliko piše, da se snima toliko emisija, da se toliko veliki broj kreatora bavi upravo tom temom. Food blogeri su u suštini, ljudi koji pišu o hrani. No, danas je definicija tog pojma dosta šira i obuhvata i, na primer, kreatore koji na YouTube-u  ili TikToku sadržaj posvećuju hrani, bez obzira da li se radi o receptima ili nekim recenzijama.

.

Foto: Pexels

Ovakve sadržaje danas prate svi, i stari i mladi, što najbolje ilustruje podatak da su neki kreatori, kao što je Pavle Branković, poznatiji kao Pakito, postali prave zvezde upravo zbog zanimiljvih recenzija i komentara.

"U ovom kontekstu, da, mogu da se predstavim kao neki food bloger, mada mislim da je taj food blogging prevaziđen termin, ali ne postoji noviji i adekvatniji. Ja sam neko ko predstavlja neku finu hranu širom regiona. Konkretno, znam za ovo što ja radim, restorani koje sam snimao su na kraju super prošli. Dosta ljudi to vidi i dosta ljudi je ta mesta stavilo na mapu, pa ako idu negde oni svrate", objašnjava on.

Pioniri u svemu su svakako momci sa Jutjub kanala "Almažan kitchen", Boban i Aleksandar Almažan. Neverovatna priroda, jedinstveni recepti - bila je to njihova formula za uspeh. Celu priču je dodatno podstakao i TikTok, koji je otvorio prostor za kreatore poput Dot Pota, koji se trudi da na zanimljiv način predstavi svakodnevna jela.

"Ja sam počeo da snimam za TikTok, tu sam krenuo, negde 2021. godine. Tad sam dobio dete. Tada moraš da blejiš malo više kod kuće, nema više izlaska, kafana i ostalog. Ušao sam u to kao jedna velika neznalica što se tiče snimanja, montiranja... To je krenulo mic po mic, jedan recept, drugi recept, treći... Neka indukcijska ploča koju sam dobio za svadbu, bez rasvete, bez ničeg i to je krenulo malo po malo", priseća se Dot Pot.

Danas su njegovi klipovi među od najgledanijim na društvenim mrežama, kada je u pitanju sadržaj posvećen hrani. Sve veću pažnju publike u poslednje vreme prilače i recenzije. Marko Aćimović i Nikoleta Krstić vode blog pod nazivom "Two greedy Balkanians", koji je fokusiran upravo na recenzije.

"To je naša strast - svo slobodno vreme mi podredimo uživanju, a baš volimo da jedemo. Mi nismo neki influenseri koji rade promociju restorana, mi radimo kritiku. Dođemo, jedemo, uživamo, sami sve platimo, nemamo nikakvu obavezu prema vlasnicima restorana da mi sad kažemo - ovo je bilo divno, ovo je bilo sjajno. Sa druge strane, od mora drugih food blogera izdvaja nas to što smo se opredelili za fine dining, a to je neka scena koja je trenutno u povoju, ne samo kod nas, nego uopšte na čitavom Balkanu", kaže Marko.

twogreedyblkanianslogo jpg

Foto: Instagram / Two Greedy Balkanians

Da li će neko biti uspešan u tome, odnosno, da li će uspeti da se izdvoji i postane prepozatljiv na food bloging sceni, to je već druga stvar. Kao i u svemu i ovde je važno biti jedinstven, ne kopirati druge i na pravi način prezentovati ono što pripremate. Dot Pot, na primer, za sve ove godine na mrežama nije nikada otkrio svoj identitet, ali su njegovi recepti opet preoznatljivi svima.

"Zaključio sam da ne treba pričati o hrani, treba pričati fore. Mogu da kažem da sam među prvima, možda i prvi sa naših prostora, koji je počeo da priča nepovezane stvari tokom kuvanja. Volim da gledam kuvanje, ali YouTube je u tom trenutku imao veoma dosadnu scenu. Počeo sam i taj duži format, jer, nekako, YouTube je opet kruna svih društvenih mreža. Malo se više povezujem sa ljudima, nekako su realniji pregledi, više se ljudi uključuju", kaže on.

Osim zabave i kulturne raznolikosti, food bloging pruža prostor za eksperimentisanje s hranom i deljenje kreativnih recepata. Uprkos raznolikim ukusima, važno je razumeti da su recenzije i recepti više smernice nego apsolutni sudovi o kvalitetu hrane. Food bloging u Srbiji ne samo da oživljava gastronomsku scenu, već i gradi mostove između kreatora, publike i ugostiteljskih objekata.

Poslušajte novo izdanje emisije Pop up u kojoj smo se bavili ovom temom:

M. L. 

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Dođite gladni na Gastro fest

Vojvodina je poznata po mnogo čemu, ali se nekako najčešće vezuje za hranu. Možda ona tradicionalna nije prema nekim novim…

.

Taco Bell uvodi veštačku inteligenciju u drive-thru restorane širom Amerike

Sledeću kasno-noćnu porudžbinu brze hrane brojnih američkih korisnika mogao bi da preuzme robot!? Još uvek nije potpuno jasno da li…

.

Transformacija otpada u hranu: revolucija iz uljane repice

Jeste li razmišljali o tome šta ćete jesti sutra? Pod sutra ovde podrazumevamo blisku budućnost u kojoj ćemo morati da…

.

Nova godina sa novim režimom

Sigurno ste nekada u životu odlučili da od Nove godine počnete da doterujete liniju ili ste bar čuli kako je…

.

U Srbiji ima mnogo toga što vredi čuvati

Kada razmišljamo o Srbiji, uz sve probleme koje ova naša balkanska zemlja ima, nemoguće je ne pomisliti i na one…

.

Vegeterijanska hrana je skupa - mit ili istina?

U vremenu kada cene neprestano skaču, pronalaženje balansa između cene i kvaliteta nikad nije bio veći izazov. To je pogotovo…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Leto na O radiju

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo