...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music Mix by Bea

Društvo / Zdravlje

Deca do 150 cm moraju u auto sedišta

22.02.2015.

   Studije o bezbednosti u saobraćaju i rigorozni testovi, koji se sprovode u okviru Evropske unije, pokazuju da se pravilnom upotrebom auto sedišta smanjuje smrtnost dece pri sudarima za više od 50 odsto, a novorođenčadi čak za oko 70 odsto.

.

   Predlog za dodatne izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je Udruženje "Roditelj" danas uputilo Ministarstvu unutrašnjih poslova, predviđa da deca niža od 150 centimetara moraju da se prevoze u auto sedištima.

   "U nacrtu ovog zakona Radna grupa predlaže da se deca niža od 135 centimetara moraju prevoziti vezana u dečijim sedištima. Imajući u vidu komparativnu praksu, kao i regulative Evropske komisije, predlažemo da se izmenama obuhvata deca niža od 150 centimetara", rekla je predsednica tog Udruženja Dragana Soćanin.

   Kako se navodi u saopštenju, predlaže se i pooštravanje kazni za kršenje tog člana zakona. 

   Iz Udruženja su poručili da važeće zakonsko rešenje nije predviđalo obaveznu upotrebu dečijih sedišta za veliki broj dece koja, nezavisno od uzrasta, ne ispunjavaju uslove da budu bezbedno vezana samo pojasevima, prema visini i težini. 

   Udruženje "Roditelj" je, istakla je Soćanin, još prilikom usvajanja važećeg zakona ukazivalo na taj propust i zato je izrazila zadovoljstvo što predložene izmene idu u pravcu ispunjavanja tih praznina - proširivanju kruga dece za koju će upotreba sedišta biti obavezna, kao i pooštravanje kazni za kršenje odredbi.

   "To će dugoročno uticati na promenu praksi kada je u pitanju vožnja dece, ali će isto tako stvoriti navike kod dece da se od najranijeg uzrasta ponašaju odgovorno u saobraćaju", ocenila je Soćanin.

   Ona je naglasila i da studije o bezbednosti u saobraćaju i rigorozni testovi, koji se sprovode u okviru Evropske unije, pokazuju da se pravilnom upotrebom auto sedišta smanjuje smrtnost dece pri sudarima za više od 50 odsto, a novorođenčadi čak za oko 70 odsto. 

   "Roditelji izbegavaju korišćenje auto sedišta iz raznih razloga, pogotovo u gradskoj vožnji i na kraćim relacijama, jer smatraju da spora vožnja ne može ozbiljnije da ugrozi bezbednost deteta", objasnila je ona.

   Međutim, naša sagovornica ukazuje da roditelji pogrešno misle da je dete bezbedno u njihovom naručju ili vezano pojasom za odrasle. 

   "Treba imati na umu da prilikom sudara, pri brzini od samo 25 kilometara na sat - deluje sila oko 20 puta veća od težine objekta. To znači da dete čija je telesna težina, na primer, deset kilograma, u takvim okolnostima postaje ''teško'' 200 kilograma, tako da majčine ruke i krilo ne predstavljaju adekvatnu zaštitu", upozorila je Soćanin.

   Pored toga, ukoliko mališani nisu dostigli dovoljnu visinu i težinu da bi koristili pojas za odrasle, on im ne pruža zaštitu, a može im čak naneti dodatne povrede usled nepravilnog korišćenja.

   Predloge i komentare na izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima sačinile su članice specijalizovanog tima Udruženja "Roditelj", koji se bavi bezbednošću dece u saobraćaju i edukacijom roditelja o pravilnoj upotrebi auto sedišta. 

 (izvor: Tanjug)

Možda te još zanima:

.

Otkriveno masovno curenje podataka: 184 miliona lozinki kompromitovano

Više od 184 miliona korisničkih naloga, uključujući lozinke, email adrese i korisnička imena za popularne servise kao što su Google,…

.

Najbolji antivirusni softver za 2024. godinu

Virusi i drugi zlonamerni softver mogu ukrasti vaše informacije, zaključati uređaje i oštetiti operativne sisteme ili hard diskove. Antivirusni softver…

.

Mladi u riziku nemaju pravo na grešku

Nedavno je osnovana Koalicija za unapređenje položaja mladih u riziku, kako bi se osigurao sistemski pristup rešavanju izazova sa kojima…

.

Heroji u zelenoj boji

U okviru petogodišnjeg projekta "Zajedno za životnu sredinu", Mladi istraživači Srbije pozivaju aktiviste za zaštitu prirode, koji su organizovani kroz neformalne grupe…

.

Sve je više predatora na lične podatke

Sve su teže povrede podataka o ličnosti poslednjih godina, ali i izazovi koje pred nas postavlja razvoj tehnologije. Hakovanje velikih…

.

Stipendije za istraživački boravak u Nemačkoj

Nemačka fondacija za životnu sredinu (Deutsche Bundesstiftung Umwelt - DBU) objavila je informaciju o stalno otvorenom konkursu za stipendije za…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Leto na O radiju
  • 10:30 Tehnologija

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo