...
TRENUTNO05:00 - 11:00Music Mix by Bea

Društvo

Neizvesna budućnost parkića kod Muzeja Vojvodine

11.04.2017.

Informacija da plan regulacije parking garaža na području grada Novog Sada podrazumeva uklanjanje parka iza Muzeja Vojvodine naišla je na oštre kritike javnosti. Međutim, ovaj plan koji je trenutno na javnom uvidu ne predviđa garažu u parkiću kod Muzeja.

.

Foto: Marijana Mutavčieva

Kako je za O radio rekao Aleksandar Bede iz Društva arhitekata Novog Sada je nesporazum nastao zbog toga što u tabelarnom planu regulacije piše da je u pitanju ulica Miloša Bajića, ali nije precizirano koji deo.

"Grafički prikaz nije dovoljno detaljan da bi se sagledalo gde je tačno garaža predviđena. Obeležen je jedan blok pored parkića, a nije jasno kako se garaža može naći u tom bloku kada iz ulice Miloša Bajića ne postoji nikakav prolaz ka unutrašnjosti. Ostaje nam da vidimo u daljoj razradi plana na javnom uvidu o čemu se zapravo radi. Ako do plana za garažu u parkiću ipak dođe, bunićemo se svim sredstvima", rekao je Bede.

Marijana Mutavčieva iz Građanske inicijative za očuvanje zelene površine kaže da je Konceptualnim okvirom plana regulacije parking garaža ponovljena namera da se staro gradsko jezgro pretvori u parking.

"U tabelarnom prikazu ima garaže pod rednim brojem 29, međutim kada se otvori grafički prikaz tu garaža nije ucrtana. Mi smo se obratili direktoru Urbanizma sa zahtevom da nas primi na sastanak kako bismo razjasnili tu situaciju, što će se i desti u četvrtak 13. aprila", kaže Marijana i naglašava da će svakako pisati primedbe, jer je zabranjena gradnja na toj površini.

"Zato što postoji uredba iz 2007. godine kojom se ta zelena površina proglašava za zaštićenu okolinu spomenika kulture od velikog značaja, a to su Muzej Vojvodine i Arhiv Vojvodine. Smatra se da bi bilo kakva izgradnja i kopanje ugrozilo i statiku zgrada, a isto tako nije povoljno ni za muzejski fundus", rekla je Marijana za Oradio.

1 jpg

Profesorica na Departmanu za arhitekturu i urbanizam na FTN-u, Ksenija Hil kaže da mesta garažama u centru grada da nema, ukoliko želimo pešački grad, odnosno grad po meri građana pešaka i turista, a ne automobila i prevoznih sredstava.

"Prvo treba imati strategiju za razvoj grada u smislu pešačkih zona pa onda videti po periferijama tih zona u strateškom planiranju gde će se one završavati i na tim lokacijama predvideti garaže i parking prostore. Naravno, to podrazumeva razvoj gradskog prevoza i biciklističkih staza", objašnjava profesorica Hil.

Aleksandar Bede kaže da plan uvođenja podzemnih garaža nema smisla ukoliko se ne planira i širenje samog centra grada.

"Na primer, ja bih očekivao da se pešačka zona u budućnosti širi. Međutim ovaj plan predviđa podzemnu garažu u ulici Modene, što zapravo znači da vi stimulišete građane da dolaze kolima maltene direktno do gradskog trga, a to nije rešenje".

3 jpg

Arhitekta Milan Šijakov kaže da postoje potrebe za goste grada da se parkiraju negde u blizini centra, ako ne i u samom centru. On misli da je podzemna garaža u centru apsolutno neminovna i potrebna.

"Ta podzemna garaža ne mora da naruši izgled grada, mogao bih da dam primer Budimpešte gde u samom centru postoji podzemna robot garaža. Parkirate na platformu koja vaš automobil odveze na slobodno mesto. Ta garaža funkcioniše i apsolutno ni na koji način nije narušila izgled grada", objašnjava Šijakov i kaže da kada govorimo o postojećem izgledu parka o kome je reč, potpuno je jasno da je reč o zapuštenoj zelenoj površini.

"Razumem da je građani koriste i vole, ali moje lično mišljenje je da bi ova zelena površina sa završetkom izgradnje zelene podzemne garaže bila mnogo lepša. Verujem da bi izgradnjom podzemne garaže i ponovnim postavljanjem parka iznad nje, park bio uređen. Ne znam da li će se neko složiti sa mnom, ali ja nisam protiv izgradnje podzemne garaže, naprotiv, mislim da bi to parku donelo određeni boljitak i da je to nešto najbezbolnije što može da se desi u ovom trenutku".

Marijana Mutavčieva kaže kako su iz nepotvrđenih izvora saznali da je Parking servis taj koji želi garaže, jer imaju metalnu konstrukciju na Rimskim šančevima koju žele da iskoriste i sa minimalnim ulaganjem reše deo tog problema. Prema njenim rečima, to je veoma nepogodna situacija u momentu kada je Novi Sad spao na svega četiri odsto zelenih površina, kao i da je bilo kakvo iskorišćavanje u svrhu parkinga luksuz.

Do završetka ovog teksta nismo dobili zvanične odgovore na pitanje gde će se garaža nalaziti, koje smo postavili Zavodu za urbanizam, Gradu i članici Gradskog veća za urbanizam i zaštitu životne sredine.

Tonski prilog poslušajte u plejeru.

 Jelena Mijatović

Možda te još zanima:

.

Saut park slavi 25 godina, u najavi još minimum pet sezona

Autori serije Parker i Stoun nedavno su potpisali ugovor vredan 900 miliona dolara za nastavak produkcije serije za sledećih pet…

.

Street workout te vodi ka zdravom životu, a možda i na Olimpijadu

Street workout se najlakše može opisati kao umetnost vežbanja. Najrazličitije akrobacije, vežbe ponavljanja i izdržljivosti - sve to može da…

.

South Park: Uvek aktuelni, a traju više od dve decenije

Mali broj crtanih filmova može da se pohvali sa više od 300 epizoda i trajanjem više od dve decenije. Jedan…

.

Kakva budućnost čeka Saut Park?

Poslednja sezona "Saut parka" emitovana je krajem 2019. godine, a pored nastavka koji se planira za narednu godinu u najavi…

.

Pametno zeleno ostrvo

Grčka je počela transformaciju ostrva Astipalea u Egejskom moru u evropsko "Zeleno ostrvo"

.

Grafičarka na rolerima

U red akademskih građana Novog Sada uskoro će stati i mlada Violeta Ivan, studentkinja Akademije umetnosti, koja sa velikim uspehom svoj…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Leto na O radiju
  • 11:10 Pesma dana

Anketa

Da li se plašite novog talasa korone?

Oradio logo