...
TRENUTNO00:00 - 05:00Music Mix by Bea

Društvo / Intervju

Sinergija vizuelnog i muzičkog sadržaja je recept za uspešan događaj

20.08.2022.

Primenjena vizuelna umetnost, posebno u kombinaciji sa muzikom, dugo je bila u random modu, barem kada je reč o domaćoj sceni. Svetske tokove pokrenula je nova generacija umetnika koja se izborila za svoje mesto i pokazala da je za potpun nastup, uz ton majstora i majstora svetla, neophodan i vizuelni umetnik kao neodvojivi deo ekipe. Jedan najtraženijih u regionu i šire svakako je Izvanredni Bob (poznat i kao Incredible Bob) - VJ, majstor svetla, vizuelni umetnik, autor sopstvenih projekata i još mnogo toga. Svoj rad udružio je sa mnogim muzičarima u raznim muzičkim pravcima, a novosadska publika moći će da uživa u njegovoj vizuelnoj umetnosti na koncertu početkom septembra, u okviru novog izdanja Kaleidoskopa kulutre, zajedno sa LP duom. 

.

foto: Milica Kolarić

Prethodne nedelje bio si deo Malomfesztivala u Oromu. Kakvi su ti utisci sa tog festivala?

Mnogo mi se dopao "Festival vetrenjača" u Oromu. Fenomenalna atmosfera, prilično je drugačiji od većine festivala na kojima sam bio. Sve je jako cool, sa puno stila i ukusa, upakovano, svaki detalj je poseban, drugačiji, od infrastrukture, ograda, stejdževa, pa do bicikala koji mogu da se iznajme i gospođa koje prodaju grožđe, breskve ili prave langoš. Baš je specifičan format i mnogo mi se svidelo. 

Kako se generalno pripremaš za određeni nastup?

Prvo malo istražim scenu, kakav je to okvir i format, kakvi ljudi će biti u publici. Shodno tome smišljam koncepciju, sve, naravno, zavisi od toga da li je nastup na otvorenom ili u zatvorenom prostoru, sa kojom tehnikom raspolažem, kojim sredstvima ću da se igram. Sve to najviše, naravno, zavisi od muzike, jer za džez ili klasiku ću raditi jednu stvar, a za tehno ili elektroniku nešto sasvim drugačije. Kada sve to uzmem u obzir i promešam, nešto dobro ispadne.

bob3 jpg

Kakvi tehnički uslovi su potrebni za posao kojim se baviš?

Meni jako pomaže filmsko iskustvo koje imam, jer sam tu savladao neke osnove fotografije, snimanja, montaže, a kasnije i motion graphic. Nekada radim s fotografijama, nekad sa slajdovima, a nekad se igram osciloskopima ili analognim video mikserima. Za tehno ili neku vrstu elektronske muzike koristim razne softvere koje u realnom vremenu generišu sadržaj koji se projektuje.

Koliko često taj sadržaj pređe u improvizaciju i postane nešto što se nisi ni nadao da ćeš dobiti?

Pa, često, gotovo uvek. Sve su to materijali koje pravim unapred, odnosno, to je samo izvor koji koristim, a onda uživo miksam. Nikada to nije plejbek koji pustiš da ide, nego se stalno nešto menja, dodaju se efekti, miksuje se i prati se muzika.

 

Ostvario si mnoge saradnje sa raznim muzičarima koji dolaze iz različitih muzičkih sfera. Koliko misliš da su naši muzičari svesni značaja video radova?

Rekao bih da su sve svesniji. Nekada je to možda delovalo suvišno, nepotreban trošak, međutim, danas, odlazak na žurku nije samo da bi se video neki hedlajner, nego je to jedno kompletno iskustvo. Muzički festivali danas jako često imaju skulpture, poput festivala Coachella koja se reklamira sa tim džinovskim skulpturama i sve se više pakuje oko umetnosti, jer posetioci nisu više samo pasivni posmatrači nego postaju i učesnici u tom događaju.

Koliko te inspiriše i utiče na tebe magija nekog prostora?

Veoma utiče, pogotovo kada sam negde u klubu ili zatvorenom prostoru. Veoma me zanima istorija samog prostora, to je prosto nerazdvojivo i može da se oseti energija mesta koje nosi u sebi.

bob2 jpg

Da li ti se nekad desilo da "ukradeš" nekom muzičaru šou, da više gledaju u video nego što slušaju muziku?

Dešavalo se (smeh), mada se uvek trudim da ostavim dovoljno prostora za muzičare i da ne pravim distrakciju i ne odvlačim pažnju, ne kradem šou. Naravno, kada je velika žurka sa džinovskim led ekranom, onda je neminovno da će ljudi iz nekog dvadesetog reda više gledati u projekcije nego u DJ-a, ali baš se dosta trudim da ostavim prostora za muziku i muzičare.

Šta te očakuje u narednom peridou?

Stižem u Novi Sad 4. septembra u Kinesku četvrt, gde ću nastupati na Kaleidoskopu kulture sa LP duom. Posle toga idemo na Ars Elelctronica u Linc, nakon toga radimo u Beogradu, a onda sledi i program za jesen, tehno žurke, festivali i svašta nešto.

Jovan Vanja Marjanović

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Blokada Filozofskog fakulteta se nastavlja, profesori ne žele da napuste zgradu

Blokada Filozofskog fakulteta u Novom Sadu se nastavlja, nakon neuspšenih pregovora sa policijom. U zgradi se osim predstavnika Studentskog parlamenta…

.

Filozofski fakultet u Novom Sadu obustavlja sve aktivnosti

Zbog potencijalnog ugrožavanja bezbednosti studenata, njihovog prava na obrazovanje i bezbednost zaposlenih, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu obustavlja sve…

.

Niko ne sme da bude ugrožen zbog svog stava

“Nismo mogli da ćutimo. Došli smo ovde da pošaljemo jasnu poruku da montirani snimci, napadi na bilo koga od nas…

.

Bez rodne ravnopravnosti gubimo potencijal polovine društva

Stavovi, tvrdnje i dezinformacije koji se suprotstavljaju rodnoj ravnopravnosti, odnosno jednom rečju - antirodni narativi, u Srbiji su zastupljeni i…

.

Sajam zapošljavanja u Novom Sadu

Exiem sajam zapošljavanja će biti održan na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu, 2. i 3. aprila. Samo neke od…

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

  • 00:00 Music Mix by Bea
  • 05:00 Music mix by Anja
  • 10:00 Pre podne na O radiju

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo