Društvo / Intervju
Najbolje ideje su spontane
Ako ste korisnik društvenih mreža, a verujemo da jeste, nije vas mogla zaobići stranica zanimljivog imena Škrabac. Ali nije u pitanju samo stranica, mogli ste da vidite, ili već da nosite majice sa vickastim natpisima i pratećim crtežima. Autorka ovog brenda Ana Babić ispričala nam je kako je došla na ideju, odakle crpi inspiraciju i kakvi su joj planovi.

Kako si postala Škrabac?
Završila sam dizajn enterijera, a ovo čime se sad bavim je u vezi sa grafičkim dizajnom i ilustracijom, neki kažu i modnim dizajnom, mada ga ja ne bih tako percipirala. Dizajn je nešto što me prati celog života, oduvek volim da crtam, a baka mi je krojačica pa sam uz nju i šila. Prosto su me uvek zanimale umetničke stvari, nešto što je u vezi sa tom sferom, spontano se došlo do Škrabca u smislu da mi je trebala prilika da izrazim svoju kreativnost. Prvi crtež koji se pojavio na društvenim mrežama bio je o moje dve drugarice, tačnije, anegdota iz njihovog izlaska u grad. Toj drugarici je to bilo užasno simpatično i ona je okačila taj crtež na društvene mreže, a on je dobio zanimljive reakcije. I onda sam bukvalno iz zabave krenula da kačim crteže koji su nastali u skečbuku, koji su stvarno bili na raznorazne teme, što anegdote, mudrosti, poslovice... Zapravo je tako i počelo, na to je počela da se okuplja i neka publika koju je to interesovalo.
Koliko je teško smisliti keči tekst i crtež?
Jeste izazov, pogotovo sa sve većim brojem pratilaca, da ne kažem fanova. Oni su željni novih stvari. I pored svih ovih manje zabavnih stvari na dnevnom nivou, u smislu neke operative, logistike, planiranja proizvodnje jeste teško. Izazov je ostati kreativan u smislu da uvek ponudiš svež sadržaj. Najbolje u stvari budu spontane ideje.
Koliko su ti društvene mreže pomogle u vidljivosti?
Veliki uticaj su društvene mreže imale na Škrabac. Zapravo, mi smo imali sreće, ako je to pravi izraz, da za kratak period organski skupimo veliki broj pratilaca. Što se same reklame tiče tek smo nedavno aktivno počeli da plaćamo reklamu. Ali, pre toga kroz promišljen sadržaj koji je zanimljiv, nešto sa čim će se ljudi poistovetiti, mesto gde će prepoznati i pronaći svoje navike i afinitete. Bilo da je u pitanju crtež ili majica. Ali poenta je da ljude morate konstantno da zabavljate, nema pauze i odmora.
Da li ti prvo dolaze reči ili crtež?
Uglavnom prvo dolaze reči koje su mi već neka slika u glavi, čim čujem nešto. Jedno vreme sam imala rečenicu, kad pričam sa nekim pa mi nešto zazvuči zabavno, kažem 'joooj ja to moram odmah da nacrtam'. I onda sam nosila skečbuk sa sobom, nosim ga i sada u torbi. Prosto i ova situacija sada može da bude povod za neki dobar crtež.
Gde nalaziš inspiraciju?
Kliše odgovor ali stvarno je tako - svakodnevica, bukvalno kafa sa drugaricom koja ispriča zanimljivu priču, usput u prodavnici ako nešto čujem, sa bilborda, reklame, nešto što će da me asocira na nešto sasvim moje...
Planovi za dalje?
Ima ih raznih. U svakom slučaju ideja je da se u Škrabac asortimanu nađe što više proizvoda i da što više ljudi čuje za nas. Imamo i neki master plan o kome je za sada rano da govorimo.
Tonski intervju sa Anom poslušajte u plejeru.
Photo by: Škrabac Fejsbuk
Jelena Mijatović