Društvo / Intervju
Instagram je broj jedan za promociju dizajnerskih radova
Svetlana Živanović je grafička dizajnerka i dve godine provela je u gejmerskoj industriji i arhitektonskoj vizuelizaciji. Sada je freelance logo dizajner i gaji ljubav prema tipografiji i ćirilici.
Kakav je gejmerski svet kada ga stvaraš, a ne igraš?
Studije sam završila u Beogradu i želela sam da se zaposlim u nekoj kreativnoj industriji, gde ću moći da radim nešto što je meni zanimljivo i izazovno. Videla sam oglas da se u Novom Sadu nudi pozicija 2D artista u Eipix firmi. Tamo sam konkurisala i dobila sam posao. Kreirala sam scene, karaktere, objekte, sve što je potrebno za video igru. Ja zapravo nisam gejmer, nego sam se samo našla u toj priči, zbog kreativnosti. Naučila sam puno toga. Upoznala sam divne ljude. Sveukupno bilo je dobro i kvalitetno iskustvo, baš sam zadovoljna.
Na kojim igrama si radila?
Hidden objects igre, uglavnom za stariju populaciju, za bake i deke u Americi. To su misterije u kojima klikćeš i pronalaziš objekte, otkrivaš slučaj. Kako radnja prolazi, tako otkrivaš neko ubistvo ili nešto slično. Postajala su posebna pravila što se tiče vizuelnog dela tih igara. Sve je moralo da bude jarkih boja, dosta upečatljivo, specifičnih silueta kako bi stariji ljudi mogli lakše da ih primete. Bilo je zanimljivo razmišljati na taj način. Bilo je prilike da dolaze fanovi naših igara, mislim iz Australije. Žene su dolazile da posete našu firmu, što je bilo baš zanimljivo. Dolazile su do naših stolova da vide šta radimo, fotkali smo naše ljude zaposlene u firmi koji su bili karakteri u igrama, tako da su mogli da prepoznaju ljude u hodniku, što je bilo baš kul.
Ceo intervju poslušajte ovde:
Kako ti se čini gejmerska industrija kod nas?
Još uvek je u razvoju. Vrlo mi se sviđa, ljudi jako podržavaju jedni druge. Mislim da će da imaju veliki potencijal, da će to biti samo još bolje i bolje. Ima puno zainteresovanih ljudi, posebno dizajnera i artista, dosta programera. Mislim da će biti samo bolje. Za sad je okej, ali može uvek i biće bolje.
Zašto si otišla iz te industrije?
Otišla sam jer nisam imala dovoljno ispunjene finansijske uslove, to je bio jedini razlog.
Da li bi se nekad vratila u tu sferu?
Uvek će me privlačiti ta industrija, bila sam, probala sam, naučila sam puno toga i nakon te firme nastavila sam nešto deseto da radim. Posle toga uvek krećem u nešto novo jer sam radoznale prirode, uvek želim nešto novo. Za sada se ne bih vraćala toj industriji, ali u budućnosti, ko zna.
Koji je razlika u raditi firmi i biti freelancer, kad je tvoja sfera u pitanju?
Pre svega, kontrolišeš svoje radno vreme. Sam biraš kada ćeš da radiš, koje projekte, imaš više kontrole. Ima više varijacija, možeš da radiš više projekata, a uglavnom, kada radiš u firmi, radiš na jednom projektu jako dugo i onda može da ti dosadi. Ja sam uzela logo, nekako malo brže ide, više se stvari menjaju, zdravije je za kreativnost i produktivnost. To mi sad više odgovara, smena brzih projekata.
Kako je izgledao početak tvog rada pomoću freelance platforma?
Vrlo je bitna preporuka. Kao početnik, ti nemaš preveliku gledanost na socijalnim mrežama, nisi poznat, u tom smislu preporuke su vrlo korisne i treba ih imati. Treba sam prilaziti ljudima, sam se konektovati sa drugim dizjanerima, što sam i uradila i donelo mi je puno beneficija. Od nečeg se mora krenuti. Podrška je najbitnija za svakog početnika. Svesni smo u kojoj zemlji živimo, to su neizbežni koraci.
Kako doći do toga da postaneš nekog ko će preporučiti?
Uvek je bila fora da smo svi dizajneri uvek u svemu. Kada je loše, zajedno smo u tome, kada je dobro isto smo zajedno u tome. Kad sam radila u firmi, svi smo bili početnici, to nam je bio prvi posao. Držali smo se zajedno, pomagali jedni drugima. I dan danas mogu da preporučim te ljude i znam da će oni mene. Dovoljno dobro smo se upoznali, jedni drugima znamo ambicije. Sviđa mi se ta kultura koju negujemo. Uglavnom tako ide u kreativnoj industriji.
Na kojoj freelance platformi si počela da radiš?
Imala sam veliki problem sa tim platformama, posebno sada za vreme pandemije, zato što je potražnja prevelika, vrlo je teško dobiti profil trenutno. Ako te odbiju, imaš zabranu godinu dana ponovo da apliciraš. Ne treba ljudi da se obeshrabre, ja se držim za sada Behansea i Instagrama. Koristim LinkedIn, dosta pomaže u konekciji. Fejs može da posluži. Za sada ne bih preporučivala nikakve freelance sajtove jer je velika potražanja. Uglavnom prolaze oni koji imaju profile tamo godinama, ali neko novi, vrlo je teško.
Koja platforma je najbolja za promociju tvog rada?
Najbolji je Instagram. Svi umetnici, dizajneri su prešli tamo. Nikad nisam imala Instagram ranije, otvorila sam ga isključivo zbog posla. Jedino što mi se ne dopada je to što slike ne mogu da se objavljuju preko desktop verzije, ali rešiv je problem. Mislim da stvarno dosta znači. Kao dizajner ja otkrivam druge dizajnere, tako sam započela sa komunikaciju sa drugim ljudima, što je super. Po meni Instagram je broj jedan za sada.
Svetlana Živanović
Zašto ćirilica?
Svaki dizajner je specifičan po nečemu. Ćirilicom se mali broj dizajnera bavi. Treba ljudi da znaju više, mislim na strance, da se približi njima. Uspela sam Meksikancu da približim naše pismo i jako mu se svidelo. Radila sam ime jednog drugara koji živi u Meksiku. Želeo je svoje ime na ćirilici, ja sam mu uradila. On se oduševio. Imam ga postavljenog na Instagramu. Tako da, to je prilika. Videla sam tu šansu i zgrabila sam je i držim je se.
Postoji li neki dizajner koji te je posebno inspirisao?
Baš taj dizajner za kojeg sam radila njegovo ćirilično ime, on me je pre svega iinspirisao. On se zove Yeraldo. Otkrila sam njegov rad pre nekoliko godina. Slučajno sam naišla na njegove logoe, njegov stil me je oduševio. Imala sam priliku da ostvarim komunikaciju s njim i puno sam naučila od njega. Bilo mi je fascinantno da neko otvoreno priča o svemu, o svom procesu, o finansijama. To me je baš oduševilo i drago mi je da pripadam toj industriji.
Šta planiraš u ubuduće?
Želim da se mnogo više fokusiram na ćirilicu. Želim da moj Instagram profil poraste. Da imam više pratilaca, klijenata, da nastavim da radim sama. Sviđa mi se to, odgovara mi. Za sve kasnije videćemo.
S.P.
foto: Privatna arhiva sagovornice