...
TRENUTNO21:00 - 00:00Music Mix by Bea

Društvo

Imate pravo da se žalite na neadekvatne usluge

06.09.2018.

Ako iz Beograda ili Novog Sada želite da putujete za Sarajevo, trebalo bi da znate da u taj grad autobus ne ulazi, već vas ostavlja u Istočnom Sarajevu, a za dalje morate sami da se snalazite. To su iskoristile razne agencije za prevoz putnika, pa tako imaju organizovan kombi prevoz za Sarajevo. Skupljaju vas i ostavljaju na adresi koju vi odaberete, putujete kraće i brže, a i cena je povoljnija. Iako zvuči kao da je sve u potpunom redu, iskustva putnika nisu takva.

.

Jovana M. iz Novog Sada vraćala se iz Sarajeva i rezervisala mesto u kombiju preko jedne od agencija za prevoz putnika koje imaju redovne linije za Sarajevo. Kako kaže za O radio, već je čula da su pojedini putnici imali loša iskustva, ali ta agencija drži monopol na toj relaciji i osim redovne autobuske linije, ništa joj drugo nije preostalo nego da zove njih.

"Vozač je kasnio nekih sat i po vremena, a niko me nije obavestio. Pri tom neće da vam daju kontakt telefon vozača da možete da pitate šta se dešava. Pomislila sam da su otišli bez mene. Onda zovete agenciju, onda oni zovu vozača, vas vozač zove i to je to. I mene je vozač nazvao, izvinjavao se i rekao mi da se izgubio u Sarajevu i da stiže za deset minuta. Naravno stigao je 30 minuta nakon toga."

Kako kaže sagovornica O radija kašnjenje je zapravo bilo najmanji problem, jer se kombi uopšte nije pojavio.

"Po mene je u Sarajevo došao automobil za gradsku vožnju. Oni jesu imali gore krovni nosač za kofere i druge stvari, ali automobil je gradski u koji staje pet putnika i nije baš preporučljivo da se u njemu vozi petoro nego četvoro, zato što je manji. Mene je dočekalo mesto na zadnjem sedištu u sredini, zato što je jedna putnica bila krupnija, a druga trudna i bilo je logično i normalno da ja sednem u sredinu. Niko iz agencije vam ne daje tu vrsu obaveštenja iako vi insistirate na kombi prevozu, jer to je put od pet i po do šest sati sa pauzama, pritom se vozite kroz BIH koja je puna krivina, pa kada sedite nazad, u sredini, vrlo je neudobno i nezgodno. Dakle niko vas o tome ne obavesti i cena koju platite ostaje potpuno ista. Smatram da to nije u redu jer su u pitanju različite stvari, komoditet i sve ostalo ne može da se poredi."

putovanje2 jpg

Ilustracija: Oradio

Naša sagovornica je dodala da ni pristup vozača nije bio profesionalan, već neposredan, kao da sve putnike dobro poznaje. Pauze su pravljene u vreme i na mestima koji su njemu odgovarali, bez obzira na to što su putnici ranije tražili da se napravi pauza jer su ukočeni, a kao izgovor zašto ne staje na nekoj od pumpi pored kojih su prošli naveo je lošu kafu i neljubazne prodavačice. Kada su napokon napravili pauzu, na pumpi su sreli i vlasnika agencije koji je takođe u putničkom automobilu prevozio nagurane putnike, a od njegovih putnika su čuli i da je jeo u toku vožnje i da se ni on nije ponašao kao profesionalac.

"Bilo je mnogo ozbiljnijih problema, gde su oni bili životno ugroženi. Niko u toj agenciji nije sankcionisan, kao ni od vozača, niti je bilo ko snosio bilo kakve posledice. Stvarno su bili životno ugroženi i to su samo neki od primera, a mnogo ih je. Tako da smo shvatile da žaliti se agenciji i njihovom nadređenom prosto nema smisla."

putovanje jpeg

U Asocijaciji potrošača Srbije kažu da bi ovakve slučajeve trebalo prijavljivati kako se loša iskustva putnika ne bi pretvorila u praksu. Lela Tasić iz APOS-a kaže da je u ovom slučaju u pitanju obmanjivanje putnika, jer za svoj novac niste dobili adekvatnu uslugu.

"Praksa je takva da se prvo obratite samoj agenciji. Ukoliko ne dobijete adekvatan odgovor možete se žaliti i preko udruženja potrošača, a možete i preko inspekcije. Dakle kako god, ako ste potrošač i oštećeni ste i želite da potrošite malo vremena, možete da dobijete i određeni povrat novca. Ali uvek je dobro to reći javno zbog loše prakse."

Lela je dodala da biste kao potrošač koji se žali prvi odgovor trebalo da dobijete posle osam dana. Ako niste zadovoljni i žalite se nadležnoj inspekciji, ona bi odgovor morala da vam da u roku od 15 radnih dana.

Alma Kovčić

Možda te još zanima:

.

Petru Klaiću godišnja nagrada NDNV za analitičko novinarstvo

Novinar O radija Petar Klaić, dobitnik je ovogodišnje nagrade Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) za analitičko novinarstvo, jer, kako je…

.

Dobre vesti!!!

Generalni direktor Radio televizije Vojvodine Goran Karadžić saopštio je redakciji Oradija da naša energija ne može da se zanemari i da možemo…

.

Neizvesna budućnost Oradija

Prethodnih dana sve vas, kao i redakciju Oradija, neprijatno je iznenadila vest objavljena u drugim medijima da će platforma oradio.rs…

.

Preuzmi iOS aplikaciju Oradija!

Oradio sada možeš da pratiš i preko iOS aplikacije. Za razliku od dosadašnjeg plejera koji je postojao u app store-u, sada…

.

Oradio ponovo dobio odlične ocene za izveštavanje o mladima

Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) objavila je istraživanje "Mladi u medijskom ogledalu 2022", koje između ostalog analizira i sadržaj omladinskih…

.

Bas i stega: I dalje "Na istom putu“

Retko se dešava da novosadska publika verno prati određeni bend i njihove nastupe, bez obzira na vremenske prilike. Uglavnom se…

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo