...
TRENUTNO19:10 - 19:20Vredi pročitati

Lifestyle / Web

I koja je uopšte poenta lajka?

18.11.2019.

Instagram želi da natera korisnike da prestanu da jure za lajkovima i nauči ih da cene i prate pravi sadržaj, onaj koji vole, koji će im koristiti i koji će ih na bilo koji način ispuniti, čime će zadovoljstvo aplikacijom i Instagramom biti samo veće.

.

fotografije: Pexels.com

Na godišnjoj F8 konferenciji, Facebook je predstavio niz promena koje bi u narednom periodu mogle da oblikuju korisničko iskustvo. Jedna od tih promena tiče se Instagrama - ukidanje prikaza broja lajkova. Instagram CEO Adam Mosseri kaže da time žele da smanje pritisak koji mladi osećaju kada koriste ovu mrežu, a to je jurnjava za lajkovima.

Trka za što većim brojem lajkova već godinama poprima zabrinjavajuće proporcije, pa su i razne studije dokazale da "neuspeh" na društvenim mrežama može da ima loše dejstvo na mentalno zdravlje, naročito mladih ljudi.


Emisiju "O tome se priča" možete da poslušate u plejeru

Razgovarajući sa našim mladim sugrađanima o ovoj temi, uglavnom smo dobili odgovore da bi novina koju Instagram planira pre svega mogla da utiče na ego onih osoba koje svoj život "baziraju na Instagramu", odnosno, više se neće tačno znati koliki uticaj "influenseri" imaju na društvo i mlade. Pojedini sagovornici smatraju i da bi uvođenje te novine moglo da dovede do pada popularnosti ove društvene mreže.

"Koliko je dobro toliko je i loše, sigurno da u svemu tome postoje i neke posledice. Kada su uklonili following opciju verovatno je nekim stranicama smanjena posećenost. Ali to ima i svoje benefite, jer nećemo gledati ko koliko ima lajkova, već ćemo graditi mišljenje na osnovu onoga što prikazuju", glasio je jedan od odgovora.

"Meni to ne predstavlja neku veliku promenu jer mi ta opcija nikada u suštini i nije bila bitna. Jedina olakšavajuća okolnost jeste što devojka neće moći da mi iskopa oči zbog toga što sam pre sedam godina godine lajkovao fotku nekoj drugoj devojci", kazao nam je jedan sagovornik.

instagram fotke jpg

Ekspert za digitalni marketing Ivan Bildi kaže da ova novina neće mnogo toga promeniti kada je marketing u pitanju, jer je on postojao i pre lajkova. Prema njegovim rečima, ono što će se promeniti je to kako će se u budućnosti percipirati oni pojedinci koji su zasnivali svoje prisustvo na internetu na broju lajkova.

"Influenseri koji su prodavali lajkove na svojim fotkama, a ne realan uticaj koji imaju među svojom publikom, naravno će biti pogođeni. Sada će brendovi više gledati kakve to realne marketinške rezultate donosi, a ne samo broj lajkova. Iz tog ugla mislim da taj potez ima smisla. Koliko god mi voleli društvene mreže, mislim da one imaju jedan veoma negativan uticaj na populaciju, uostalom kao i bilo šta drugo", rekao je Bildi za O radio.  

Prema njegovim rečima, sve što je ekstremno popularno ima svoje pozitivne i negativne strane. Negativna strana je, kako kaže, to što mladi traže potvrdu o sebi kroz lajkove, odnosno, broj lajkova je postao merilo uticaja i statusa u svom društvu.

"Mislim da je dobro ako Instagram izgura s tim da tu metriku ukine. Nadam se da će onda i marketinški struučnjaci, a posebno oni koji 'žive od tih lajkova' početi da gledaju stvari na drugačiji način. I da će na drugačiji način validirati neke sumnje i nedostatke koje imaju prema sebi. Ukidanjem vidljivosti lajkova će jedan deo prosto propasti i moraće da potraže novi posao, dok će oni koji su se bavili suštinom a ne formom nastaviti da funkcionišu. Brendovima su potrebni ljudi koji imaju pravi uticaj u svom okruženju, bilo ono off ili onlajn", objasnio je naš sagovornik.

selfi na klupi jpg

Angelina Popović je sociološkinja, digitalni marketar i osoba koja stoji iza modnog bloga Svilene bube. Na Instagramu ona svakodnevno nudi raznovrstan sadržaj i skreće pažnju na veoma bitne i aktuelne stvari, ali njeg blog nije i njen izvor prhoda. Niti ona to želi. Gostujući u emisiji "O tome se priča" rekla je da su danas društvene mreže veliki deo naših života, a da su njihovi vlasnici takođe svesni uticaja i mogućnosti koje pružaju.

"Ono što sam saznala iz tog sveta digitalnog marketinga jeste da su Instagram i Fejsbuk shvatili da postoji veoma velik broj influensera koji zarađuju enorman novac na njihovim platformama i oni žele nekako da se uključe u to. Sada su na nekoj konferenciji pričali o tome kako žele da se staraju o mentalnom zdravlju svojih korisnika. Mislim, to su priče za javnost, dobar PR. Uvek treba, kao dobar sociolog, pogledati šta se krije iza priče koja se predstavlja javnosti, a ja sam sigurna da ako nije ovaj deo sa influenserima, onda je neka druga finansijska priča u pozadini", kaže Angelina.

 tekst jpg

Angelina je na svom blogu Svilene Bube pitala pratioce šta misle o ovoj promeni

Prema ovoj teoriji, kaže Angelina, samo bi Instagram trebalo da bude vlasnik informacije koliko zapravo imate lajkova. Druge osobe ili brendovi koji bi možda želeli da vas angažuje to neće moći da vide pa će morati da se obrate direktno Instagramu za te podatke, najverovatnije uz određenu nadoknadu.

"Oni žele da postanu posrednik, jer živimo u vremenu kada informacija može baš mnogo da vredi i može da se unovči. Mislim da će to baš biti veliki udarac za influensere, jer oni žive od toga. Dan im se menja na osnovu toga kako im je objava prošla. A oni testiraju da bi videli i kako se mi ophodimo prema tome. Da li ćemo i dalje imati želju da lajkujemo nešto, ako se ne vidi da smo lajkovali. Da li onda naš lajk ima poentu", pita se Angelina.

Ona dodaje da bi svi trebalo da razmislimo o tome da li je lajk naša jedina vrednost, da li je to jedino u čemu se ogledamo kao osobe.

"Možda će to biti, što je jedna moja čitateljka rekla ,'metaforički šamar' jer su oni uverenja da su vredni ukoliko imaju lajkova. Ja sam čak sa privatnog profila brisala pratioce za koje mislim da ne želim da gledaju moj sadržaj, jer želim da to gledaju samo oni koji su meni bitni. Onda sam ukapirala da ću imati manje lajkova i pomislila 'Bože, o čemu ja razmišljam', ne zanimaju me lajkovi ljudi koji me ne poznaju. Čak me više ni ne zanimaju lajkovi na privatnom profilu, sad samo kačim lepe fotke. E sad, da li će da ima pedeset ili dva, stvarno nije bitno, jer na to gledam kao na moju slikovnicu", kaže naša sagovornica.

selfi grupa jpg

Ukidanje vidljivosti broja lajkova na Instagramu nekima zvuči kao horor priča od šest reči, mnogi korisnici širom sveta su negativno dočekali ovu vest, ali treba napomenuti i da test faza i dalje traje (za sada samo u Kanadi i još šest država), te da se još ne zna tačan datum kada bi broj lajkova koji se prikazuju vašim pratiocima na Instagramu mogao da bude zamenjen samo njihovim imenima. Činjenica je da mnogi korisnici (pogotovo influenseri i njihovi klijenti) ovu mrežu upravo percipiraju na statistici broja pregleda 24-časovnih priča i lajkovima postova – kao osnovnim elementima popularnosti i interakcije sa drugim korisnicima.

Verzija naše aplikacije je Instagram v120.0.0.18.115, sa poslednjim ažuriranjem od 14. novembra (bilo ih je nekoliko tokom dana). Ukoliko i dalje vidite lajkove sačekajte neko vreme, lajkovi će biti skriveni kad vaš nalog na serveru dođe na red. Ovo je globalni eksperiment u kojem učestvuju svi korisnici i na osnovu toga će biti donete odluke o daljim koracima za razvoj ove situacije.

J.Mijatović

Možda te još zanima:

.

Florida zabranjuje pristup društvenim mrežama

Guverner Floride Ron DeSantis potpisao je zakon kojim se deci mlađoj od 14 godina zabranjuje pristup društvenim mrežama. Takođe, za…

.

Tajna igra s prijateljima

Instagram se redovno ažurira i dobija nove opcije. Jedna od njih je i skrivena igra kojoj se može pristupiti samo…

.

Petnaest minuta da ispraviš grešku

Instagram je uveo novu opciju koja korisnicima omogućava uređivanje direktnih poruka 15 minuta nakon slanja. To podrazumeva ispravljanje gramatičkih grešaka,…

.

Zbog čega su pali Fejsbuk, Instagram i Mesindžer

U utorak je došlo do prekida rada Meta aplikacija za milione korisnika širom sveta. Ljutiti korisnici su se iznenada povukli sa svojih…

.

Smanjuje se upotreba TikToka

TikTok je prošle godine bio na prvom mestu kada je u pitanju broj preuzimanja, ali nije bio prva i po…

.

Uvode se ograničenja za Facebook i Instagram

Kompanija Meta najavila je primenu novih ograničenja pristupa određenim sadržajima za adolescente na Facebooku i Instagramu, kako bi promovisala "bezbednu…

  • 18:45 Lampica
  • 19:00 Popodne na O radiju
  • 19:10 Vredi pročitati
  • 19:20 Tehnologija
  • 19:30 Pesma dana

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo