...
TRENUTNO13:30 - 13:45Pesma dana

Društvo

Content marketing diktira naše želje

22.11.2016.

Znate li kakve tekstove čitate na internetu i koliko su oni tu da vas informišu, a u kolikoj meri postoje da bi vam stvorili želju za nekim proizvodom? Ako znate razliku onda ste verovatno usput čuli za content marketing, promotivnu disciplinu koja tiho i dugoročno stvara vaše stavove o brendovima kojima smo okruženi. 

.

Onog trenutka kada je publici dosadilo izvikivanje reklamnih parola i napadno nametanje proizvoda, content marketing je doživeo svoj veliki uspon, pre svega jer korisnici interneta sve više traže smisaone poruke, pažnju, malo zabave i kvalitetne informacije. Danas je sveprisutan u svim industrijama, uključujući i politiku, a ima cilj da poveća vidljivost brenda,proizvoda, usluge ili ličnosti, kao i da uspostavi kvalitetan odnosa između brenda i kupca. Bez obzira da li dolazi u obliku teksta, infografike, video-klipa, newsletter-a ili nekom drugom, content marketing često liči na klasično medijsko informisanje iako ne deli većinu ciljeva sa klasičnim medijima.

Stručnjak za content marketing Goran Mirković iz domaće hosting firme unlimited.rs kaže da je ova vrsta promocije postojala oduvek, ali da je internet potpuno promenio način na koji je sada vidimo.

"Content marketing je vid promovisanja koji koriste brendovi svih dimenzija u kojem putem strategijskog poristupa kreairanja sadržaja izlaze pred publiku i nude im tačne informacije i sadržaje koji im pomažu da ih kasnije kroz nekoliko nivoa konvertuju u kupce. On postoji od kada i sam marketing , ali se malo drugačije zvao i drugačije se gledalo na njega. On je način da brendovi kapituliraju na popularnim frazama koje ljudi ukucavaju u pretraživače kada traže neke proizvode", objašnjava Goran

dove jpg

Content marketing je, pokazalo se, veoma prisutan bio i u američkoj predsedničkoj kampanji. Mirković kaže da nema oblasti niti industrije u kojoj kontent marketing nije primenjiv. Kao odličan primer on navodi viralnu kampanju kompanije ’Dove’ pod nazivom 'Real beauty'. Stručnjaci su se odlučili za žene koje nisu profesionalni modeli i dali im zadatak da crtaču portreta koji radi za FBI opišu sebe kako bi im napravio portret, a onda su ih istom autoru opisivali stranci koji su ih videli samo jednom. Kampanja je pokazala da se lepota nalazi u oku posmatrača, kao i da su ljudi skloni tome da preuveličavaju svoje mane. Video je pogledalo preko 67 miliona ljudi, što je reklama kakvu kompanija nikada ne bi uspela da izvede klasičnim metodama. Evo i kako je to izgledalo:

 

Sa druge strane, kampanja za film Deadpool pokazala je da jedan, po uloženom, autsajderski projekat može da osvoji najviše vrhove, ako se pažljivo osmisli njegova promocija na društvenim mrežama. Ljudi koji su pravili kampanju stvorili su mnogo virtuelnog sadržaja koji nije imao nikakve veze sa radnjom filma, ali je mnogo govorio o karakteru anti-superheroja Deadpoola. Kako je to sve izgledalo možete videti ovde.

"Za razliku od klasičnog blogovanja i novinarstva, content marketing koristi strategijski pristup. Pre nego nastane tekst ili neka druga vrsta sadržaja prvo se odradi istraživanje ciljne grupe i kreiraju se potrošačke persone. Na osnovu toga brend ili bilo koji proizvođač sadržaja tačno zna gde treba da gađa publiku i šta ih zapravo zanima. On je taj koji edukuje masu, nudi im informacije o onome što oni inače traže u bilo kojoj oblasti", kaže Mirković.

Internet je content marketing izveo na daleko viši nivo. Teško je izračunati i razlučiti šta je od sadržaja koje svakodnevno čitamo tek autorski tekst, a šta pripada ovoj vrsti promocije. Goran kaže da ovakvog sadržaja na internetu ima beskonačno.

"Osnova samog interneta je sadržaj. On funkcioniše tako da daje odgovore na zadata pitanja. Dokle god je tako i dokle god postoje nova pitanja, internet će biti prepun sadržaja u kojima možete naći odgovore strategijski kreirane", objašnjava Goran.

deadpool jpg

Kod nas content marketing čini mali deo promotivnog kolača jer malo kompanija ulaže u ovakvu promociju. Goran kaže da je razlog što content marketing zahteva vreme, a domaće kompanije nisu strpljive.

"Ovakvi sadržaji grade se mesecima, pa i godinama i to je glavna prepreka. Međutim, on utiče na sve aspekte brenda: na prodaju, reputaciju, svesnost publike o njegovom prirustvu. Najveća njegova prednost u odnosu na klasične reklame, je u tome što hrani potrošača informacijama koje mogu da kreiraju njegove stavove. On u glavi potrošača pravi željenu svest o nečemu. Da bi to bilo efektno, osoba koja kreira sadržaj mora dobro da bude upoznata sa brendom i ne samo da prvi tekstove i klipove već da poznaje pravu prodajnu priču", kaže Goran.

Koliko je, međutim, moguće razaznati da li se u onome što čitate radi o content marketingu ili o klasičnoj novinarskoj formi, za O radio govori Sanja Jovanović koja se godinama bavi digitalnim marketingom.

"Content marketing i novinarstvo dve su potpuno drugačije stvari i nikada neće biti ista stvar. Cilj novinarstva je da informiše, a cilj content marketinga je da zadovolji neku potrebu publike. Njegov pravi cilj je da natera posetioca nekog sajta na akciju. Ne vide svi ljudi razliku. Oni koji su upoznati sa novinarstvom ili kontent marketingom će to shvatiti, ali večina neće. Većina marketing sadržaja kreirana je tako da je teško uočiti razliku, što je dobro sa poslovnog satnovišta", objašnjava Sanja.

Content marketing verovatno nikada neće istisnuti klasične informativne formate niti im može nauditi, slažu se naši sagovornici. Kako bismo dobili jasnu razliku između informisanja i promovisanja brendova, u kojoj god oni sferi bili, potrebno je ozbiljnije edukovati korisnike na internetu, ali to već nije posao kreatora content marketinga.

P. K.

 

 

Možda te još zanima:

.

Okupljanje posvećeno content marketingu

Content marketing iliti najopštije rečeno kreiranje sadržaja na internetu u marketinške svrhe sve je popularnija delatnost kojom mnogi mladi odlučuju…

.

Filozofski fakultet u Novom Sadu obustavlja sve aktivnosti

Zbog potencijalnog ugrožavanja bezbednosti studenata, njihovog prava na obrazovanje i bezbednost zaposlenih, Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu obustavlja sve…

.

Niko ne sme da bude ugrožen zbog svog stava

“Nismo mogli da ćutimo. Došli smo ovde da pošaljemo jasnu poruku da montirani snimci, napadi na bilo koga od nas…

.

Bez rodne ravnopravnosti gubimo potencijal polovine društva

Stavovi, tvrdnje i dezinformacije koji se suprotstavljaju rodnoj ravnopravnosti, odnosno jednom rečju - antirodni narativi, u Srbiji su zastupljeni i…

.

Sajam zapošljavanja u Novom Sadu

Exiem sajam zapošljavanja će biti održan na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu, 2. i 3. aprila. Samo neke od…

.

Gen Z posmatra kako njihovi stariji otkrivaju internet i mimove

Ako pitate starije pripadnike Generacije Z, reći će da u početku beše Fejsbuk. Milenijalci će reći da je postojao i…

  • 13:10 Vredi pročitati
  • 13:20 Tehnologija
  • 13:30 Pesma dana
  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 Superoperater

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo