...
TRENUTNO00:00 - 06:00Music mix by Anja

Društvo / Aktivizam

Kreativnošću obojen grad

05.11.2018.

Proteklog meseca OPENS je Novosađanima postavljao pitanje – "Čime ti bojiš grad?". Od nalepnica, preko postera, grafita i bilborda, do velike cerade na Petrovaradinskoj tvrđavi. Kako kažu u OPENS-u, ideja je bila da se jednostavnim pitanjem vratimo na suštinu i da se mladima u Novom Sadu vrati osećaj vlasništva nad titulom Evropske omladinske prestonice.

.

Ivana Miloradov, portparolka OPENS-a kaže da je ideja da mladi boje grad kroz sve ono što rade i što jesu. Kako je rekla, nada se da će se desiti vidljiva i osetna promena u gradu i da će se stvoriti grad u kome se mladi nešto pitaju.

"Uključivanjem u naše aktivnosti mladi mogu da se uključe u kreiranje onog društva kakvo oni žele. Znači, da što ranije, dok su mladi, nauče da oni imaju pravo i da se pitaju i da biraju šta je to što oni žele i da vide, i u čemu da učestvuju. Kakva politika treba da bude kada su u pitanju mladi i kako grad izgleda kada su u pitanju mladi na kojima grad ostaje. Mi njima pružamo platformu u kojoj mogu lakše da dođu do donosioca odluka i  platformu koja spaja i mlade kao konačne korisnike, ali i kao bazu i osnovu svega i organizacije i donosioce odluka", rekla je Ivana gostujući u našoj emisiji "O tome se priča".

Ivana objašnjava da mladi imaju šta da kažu ali da mi ne znamo kako da dođemo do mladih.

"Mladi danas potpuno drugačije konzumiraju i informacije i sadržaje i sve i to je ono što smo najviše naučili za ovih godinu dana. Nije da su nezainteresovani. Zainteresovani su. Znaju vrlo dobro šta žele, čak i ako ne znaju, znaju šta je to otprilike, šta je to što može da im pomogne da to nađu. Ali se generacije generacije menjaju jako brzo, brzo se menja način na koji komuniciramo i na koji percipiramo stvari. Vi i ja ne razgovaramo isto kao što su naši roditelji razgovarali, ili sistem više nije isti, pa bi samim tim trebalo da se prilagodimo sistemu novog vremena", objašnjava naša sagovornica.

Kampanja "Čime ti bojiš grad?" se proteže kroz nekoliko meseci i imala je nekoliko osnovnih stubova kaže Ivana Miloradov.

2 png

"Prvi jeste bio gerilski, to pitanje čime ti bojiš grad, prosto da se nešto zavrti i da postavimo pitanje i da vidimo šta će se desiti. Desilo ono što nismo očekivali. U stvari očekivali smo to, ali ne u tolikoj meri. Da će to pitanje toliko odjeknuti, da će imati svoj novi život. Paralelno sa time smo napravili konkurs, gde smo pozvali mlade grafitere da oslikaju OPENS kamper i to u različitim delovima grada, odnosno, u onom delu grada odakle su oni, da Novi Sad dobije osećaj vlasništva nad kamperom koji će onda kroz naše aktivnosti proputovati ceo region, u najmanju ruku. Treći deo je bilo upravo ovo o čemu govorimo, a to je ovih naših 12 brend ambasadora. To je 12 uspešnih mladih ljudi koji su uspešni po našim merilima, utoliko što jako vole to što rade", navodi naša sagovornica. 

Ivan Raković je mladić koji komad drveta pretvori u prevozno sredstvo, pa njime osvaja planine i skejt parkove. Uz to je Bukovac i Novi Sad stavio na mapu svetskih kupova u mountain boardu. Ivan kaže da je ova kampanja odlična prilika za mlade ljude.

"To je dobra prilika da se napravi reklama za ljude koji se bave pozitivnim stvarima, odlična prilika da se povežu ljudi sličnih, a i različitih interesovanja. U svakom slučaju dobro je imati ovako nešto. Inače ne pratim nikakve konkurse, drugar me je prijavio. Ali najveći problem jeste u tome što mladi inače ne znaju kome da se obrate, a ovo može da bude neka vrsta reklame, da ljudi koji se bave različitim stvarima mogu da budu primećeni. Potrebno je širiti stvari koje su pozitivne", kaže Ivan.

Ivana nam je pričala i o najvećem problemu sa kojim su se susreli u toku kampanje. 

"Nama je bio problem da sa sto hiljada mladih u gradu izdvojimo samo dvanaest, za sada. Nama su brend ambasadori svi mladi u ovom gradu i zbog toga imamo toliko širok spektar programa, radionica, festivala i raznih projekata koji nude svima nešto, u skladu sa njihovim interesovanjima", rekla je Ivana.

Brojač na sajtu bojimograd.rs otkucao je vreme lansiranja novog, velikog konkursa u kome se od mladih traži odgovor na dugo postavljano pitanje - ČIME TI BOJIŠ GRAD? Najbolji kadrovi mladih, koji pokazuju njihova interesovanja, energiju i strasti prema različitim stvarima kojom boje grad postaće deo dokumentarnog filma koji će doživeti svoju premijeru 2019. godine. Time ova jesen postaje inspirativan uvod u godinu mladih i prvi dokumentarni film o mladima i njihovoj energiji.

Emisiju "O tome se priča" poslušajte na našem podkastu.

J.M.

Možda te još zanima:

.

EcoMan 2023: I Oradio u trci za očuvanje prirode

Posle uspešne prve EcoMan trke, koja je održana u septembru prošle godine, udruženje Zeleni Sad odlučilo je da ovaj događaj…

.

Za četvoronožne heroje Novog Sada

Novi Sad je nedavno postao bogatiji za još jedan mural. Ovog puta delo je posvećeno napuštenim psima, a svoje mesto…

.

Elektro zvuk na Oradiju petkom od 22

Nova muzička emisija koja je prošle nedelje krenula na O radiju zove se Floating Sounds, a uređuje je Čaba Horvat.…

.

Jedna Komuna za sve

Da li se i vama čini da u poslednje vreme mala preduzeća imaju tendenciju da privuku druga mala preduzeća, stvarajući…

.

Kezz: Kvalitet vremenom ispliva

Tamaru Ristić Kezz dosad ste sigurno upamtili po glasu i energiji. Pre nekoliko godina započela je svoj muzički put, oduševljavajući publiku…

.

Elektronska koža koja rekreira osećaj dodira

Naučnici iz Singapura su napravili elektronsku kožu koja može da se koristi na robotima i pirotetičkim pomagalima. Njena specifičnost je…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Y2K

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo