...
TRENUTNO18:45 - 19:00Lampica

Muzika

Konstantan protok ritma

18.10.2020.

Peđa Milutinović je jedinstveno vešt, ultra kreativan bubnjar, čije je sviranje zasnovano na muzičkim iznenađenjima. Na svom prvom autorskom izdanju "Veritas Vincit", Peđa kombinuje kompozicije koje uključuju tradiciju i semplove, ugođaj dalekih zemalja ali i uvek primamljiv retro gruv. Sve to kroz metaforu neprekidnog spoja vizuelnog i čujnog.

.

Koja je to vizija po kojom si se vodio kroz ovih sedam kompozicija na albumu?

U trenutku kada sam odlučio da ću da snimam album, ljudi sa kojima sam želeo da snimam nisu bili u Srbiji. Moji prijatelji i muzičari, saksofonista Dejvid Bini (David Binney) i basista Petar Krstajić žive u Los Anđelesu. To zanči da nismo snimali pesme svi u isto vreme, nego smo se malo bavili tom "Trans Pacifik" metodom snimanja. Kod kuće sam pravio matrice, neke skice, da bi vremenom sve kompozicije dorađivao. Magija se nije stvarala samo u studiju jer je, u ovoj situaciji, bilo dosta postprodukcije. Kompozicije su bazirane najviše na ritmu, logično, zato što sam bubnjar. Krenuo sam od određenih motiva kako bi kasnije razvijao ritmičke ideje koje sam snimao/pevušio na voice recorder. Najveći muzički uticaj mi je basista i pevač pod umetničkim imenom Tanderket (Thundercat) iz Los Anđelesa. On pravi unikatnu verziju nekog istripovanog retro fanka i modernog hip hopa. Tu je, između ostalih i Luis Kol iz benda Nowhere i ostali saradnici koji se vode modernijim pristupom sviranja  i stvaranja u džezu.

Spot za pesmu "Sve je u redu"

Da li kompozicije na albumu imaju zajednički motiv ili su zasebne?

Nisam uopšte razmišljao o ideji da uskladim sve pesme i da se čuje isti kompozitorski potpis kroz njih. Pesme se baš razlikuju. Sa druge strane, bubanj je sniman u jednom istom studiju, dok je sve pesme producirao isti čovek. Hteo sam da produkcija zvuči moderno. A što se motiva tiče, ja sam prilično raspevan lik. I kada učim tuđu muziku, trudim se da sve melodije zapamtim, kako bi proživeo te pesme. Slična stvar se desila i sa mojim kompozicijama koje su završile na albumu "Veritas Vincit".

U podnaslovu album donosi fin odnos vremena i ritma. Na koji način si ti uskladio te dve jedinice?

Vreme ovde stoji više kao osećaj za tempo. Meni je uvek bila ideja i smatram da je funkcija bubnjara da napravi atmosferu u bendu, tako da se svi muzičari osećaju dobro. Znači, tempo i gruv su odlični i da se taj protok oseća u svakoj pesmi. Ne sme da dođe do ikakvog prekida, kao kada puštiš vodu sa česme i ona ide. Isto je i sa inspiracijom – uvek mora da bude prisutan konstantan flou koji te tera da se ljuljaš.

pedja123 jpg

Omot albuma "Veritas Vincit"

Kako bi nam opisao album po atmosferi?

Definitivno mogu da kažem kako je atmosfera malo sajber. Retro pristup se možda čuje u svirci i zvuku tih akustičnih instrumenata, ali sam ja overdabovao neke elektronske efekte, a ubacivao sam i dosta semplova. Definitivno jedan moderniji pristup.  

Zašto si insistirao na modernosti u zvuku?

Mislim da je to odraz mog senzibiliteta. Mogu da kažem da sam odrastao na elektronskoj muzici. Kao klinac sam išao na rejv žurke i meni je taj glasni bas i konstantan glasni ritam ostao zauvek urezan u srce i mozak. A da ne pričam koliko me je inspirisao kolega, pomenuti Dejvid Bini. On mi je puštao dosta modernijih američkih bendova koji se služe raznim mešavinama žanrova, a sve te stvari su uobličile moj album.

djape345 jpg

Fotografija sa beogradske promocije albuma

Ko je sve snimao album, a sa kojom ekipom nastupaš uživo?

Album je snimila ekipa vrhunskih muzičara. Dakle, Dejvid Bini (saksofon), Luka Ignjatović (saksofon), Petar Krstajić (bas), Ilija Nikolić (klavijature), Nikola Milenković (gitara), Branko Trijić (gitara), Andrija Gavrilović (truba), Ron Varburg/Ron Warburg (truba) i Ivana Vukmirović (vokal). Takođe, moj prijatelj Stefan Todorović – Misti mi je pomogao da za jednu kompoziciju isproduciramo gruv. Što se tiče lajv benda, tu je takođe odlična ekipa. Na saksofonu je Luka Ignjatović, imamo dvojicu klavijaturista, Stevana Milijanovića i Bojana Cvetkovića, a tu je i basista Akoš Forgač, koji je diplomirao na Berkli akademiji. Kada se on pojavio ovde, odmah sam organizovao promociju albuma, a sve pesme smo odsvirali na neki još luđi način.  

Koliko je teško održavati jedan džez ansambl u Srbiji?

Jako je teško, zato što kod nas ne postoji veliki broj džez festivala i klubova, pa čak ni publike koja to sluša i prati. U principu, to najviše zavisi od samog lidera projekta i od entuzijazma ostalih članova. Koliko im se sviđa ta muzika i koliko veruju u tu viziju. Sa druge strane, meni je neprocenjivo zadovoljstvo da konačno imam bend i da mogu da guram svoju muziku sa svojojm ekipom. Teško je, ali je izvodljivo, a ljudi vrlo lako prepoznaju kada se stvari rade iskreno i kada se čuje posvećenost. Ja sam optimista i prihvatam izazov jer su nagrade zaista velike.

Kompozicija "Sign"

Kako si došao do toga kako ćeš nasloviti album?

Dok sam pravio pesme, bili su razni radni nazivi. Naslovna pesma se na početku zvala "Hladna torta". Kasnije sam, dok se album miksovao, pokušavao da se setim nekih stvari, kako bi pesmama dao neko značenje, a da ljude ostavim u rebusu. Ili da kroz njih reše neke rebuse. Dao sam taj naziv jer mi se u stvari nešto tog tipa i desilo u životu. Korisio sam neke semplove na hindu jeziku, a kompozicija Vagosens zapravo na tom jeziku znači mala lisica. Opet, Blazing Star sam zamislio kao neku kometu koja energično sleće na zemlju... Hteo sam možda da pomognem ljudima da vizualizuju moju muziku.

Pojavio se spot za kompoziciju "Sve je u redu". Koji su planovi za dalju video promociju?

U pregovorima sam sa jednom devojkom koja je od skoro u Londonu na studijama za film i ona ima vrhunske uslove da snimi ovaj materijal. Spot će biti za pesmu "Vagosens" a sve će biti pretvorenu u jednu zanimljivu priču od četiri minuta.

Na koju destinaciju bi mogao da se ponese ovaj album?

To može da bude putovanje van ove planete, ali može da bude i putovanje u selo u Srbiji, u selo u Indiji... Drago mi je što ima motiva u kojima se čuje Balkan. Čuje se i veliki uticaj Afrike i tog bubnja kao starog vida komunikacije.

U nastavku poslušajte kompoziciju "Vagosens".

Dušan Majkić

Možda te još zanima:

.

Terminal fest: Promocija urbanog stila života

Festivalima ovog leta ne vidimo kraj. Tako da se deo ekipe O radija od četvrtka seli u Sombor gde počinje…

.

Četiri mačke na krovu dok u pozadini svira punk džez

Bend Jolly Little Bunch osnovan je 2017. godine u Novom Sadu. U bendu su Dragutin Šuković Šule (gitara/vokal), Marko Ramone Vanović…

.

Nedeljni vodič od 25. do 31. marta

Poslednja nedelja marta donosi u Novi Sad veliki broj interesantnih događaja, među kojima je najviše koncerata.

.

Nedeljni vodič od 18. do 24. marta

Ove nedelje vas očekuje dosta zanimljivih događaja, tu su razni koncerti, žurke, stand up večeri, radionice i izložbe.

.

Too much of such: Udruženi muzikom, inspirisani hranom

Muzičko istraživanje melodija i ritmova specifično je za muzičare velikog znanja i iskustva. Iako spada u mlađu generaciju novodaskih muzičara,…

.

Nedeljni vodič od 11. do 17. marta

Ove nedelje vas očekuje dosta raznovrsnih događaja. Tu su filmske projekcije, stand up večeri, koncerti i žurke.

  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:30 Album nedelje
  • 18:45 Lampica
  • 19:00 Popodne na O radiju
  • 19:10 Vredi pročitati

Anketa

U kojoj formi najčešće pratite Oradio?

Oradio logo