Lifestyle / Web
Virtuelni presek 2017.
Došlo je i to doba godine. Sabiramo urađeno, pravimo planove za narednu godinu, i osvrćemo se za sobom kako bi videli gde smo potrošili prethodnih 365 dana. Pored poslovnih, privatnih i društveno korisnih trenutaka dosta vremena smo proveli i za računarom dajući sebi oduška od svakodnevice. Uvek je zanimljivo videti koja su nam bila interesovanja, koje smo to filmove i serije iščekivali, pesme slušali i koje vesti su nas prodrmale.
Gugl je zabeležio šta je izazvalo najviše interesovanja u raznim kategorijama. Ove godine, prema godišnjem izveštaju Gugla, smo se najviše zanimali za vremenske prilike i vremensku prognozu. Košarkaška reprezentacija Srbije se u Istanbulu izborila za srebrnu medalju, pa ne iznenađuje što je na prvom mestu u kategoriji događaja Eurobasket, Evropsko prvenstvo u košarci i naravno Bogdan Bogdanović koji se našao na devetom mestu najtraženijih pojmova. Izbori u Srbiji su zauzeli četvrto mesto na pretraživaču.
Pored toga, veoma su popularne bile i pretrage televizijskih sadržaja, pre svega domaćih ali i stranih igranih serija koje su zabavljale građane u 2017. Tako se na prvom mestu u globalnom pretraživanju našao film IT, zatim Wonder Woman, Beauty and the Beast i na četvrtom mestu je Logan. Ovogodišnje sezone serija su opravdale očekivanja i iščekivanja. A najviše se govorilo, raspitivalo i guglalo o Stranger things, Game of thrones i Walking dead. Kada je o pesmama reč, apsolutni prvak u broju pretraživanja je Despacito, da zaista neočekivano. I Ed Sheeran se našao na ovoj listi, odnosno njegova pesma Shape of you zauzela je drugo mesto u global trendovima.
Dragan Varagić, bloger i onlajn strateg kaže da su u ovoj godini razne osobe postale popularne, poznate i pretraživane.
"Mislim da je tu najinteresantnije što su različite osobe postale stvarno veoma vidljive. Na primer ove godine se desilo da imamo prvu osobu koja na You Tubu ima preko milion ljudi koji ga prate. Imate i određen broj žena u sektoru mode koje su postale još popularnije. Sa druge strane uozbiljio se i sam taj biznis. Imate na primer Branislavu Antović koja je najuspešniji bloger na području čitave bivše Jugoslavije", objasnio je Varagić gostujući na O radiju u emisiji O tome se priča.
Kada je reč o globalnom pretraživanju, osobe čije ime je najviše puta ukucano u pretraživač je Harvi Vajnstin, zbog optužbi za seriju seksualnih napada na žene u filmskoj industriji. Ovaj događaj je izazvao lavinu ispovesti žena širom sveta koje su tokom života bile žrtve seksualnog uznemirivanja, one su se udružile pod heštegom me too. Magazin Tajm je #metoo zbog jačine kojom je odjeknuo svetom izabrao za ličnost godine 2017.
Hešteg stvoren je u svrhu osvešćivanja i hrabrog hvatanja u koštac sa seksualnim uznemiravanjem i uvredama. Na naslovicu magazin Time postavio je žene koje su započele pokret The silence breakers. Dragan Varagić kaže da čitava priča ima mnogo veću težinu nego što je sam haštag. I da je njegova misija da vam olakša praćenje neke priče.
"Realno posmatrano haštagovi nemaju toliku jačinu koliko su mediji od toga proizveli bitnost. To nije samo ove godine, to ga je bilo i ranije. Mnogo više mediji proizvode tu čitavu frku oko Tvitera. U Srbiji se više puta moglo videti da Tviter nema neki naročit uticaj. Ljudi dobijaju određenu prednost koristeći ih, vidljivost je veća ako potrefe haštag koji se traži. Ali generalno posmatrano je to mnogo više izvikano. Konkretno čitava priča #metoo ima mnogo ozbiljniji kontekst nego što je sam haštag. Haštag je jedna simpatična pričica koja omogućuje da lakše pratite neku priču, naročito preko Tvitera, i ne mnogo više od toga".
Na listi najkorišćenijih heštegova je i #notmypresident koji se odnosi na Donalda Trampa i njegovu funkciju predsednika, a Varagić kaže da se u onlajn svetu vidi koliko smo svi slični po interesovanjima.
"Ono što je veoma važno vezano generalno za internet, kao i stvari koje su zanimljive ljudima što se može videti po trendovima, kada pogledate malo po državama vidite da su ti trendovi vrlo slični. Ljudi su u osnovi veoma slični i slične ih stvari interesuju. Bilo da je u pitanju sport ili izbori, to je nešto što zaokuplja pažnju ljudi. A zna se da zabava budi najviše interesovanja. I ljudi koriste internet odnosno društvene mreže najviše zbog zabave, to je osnovna stvar. Ono što je interesantno pod zabavom se podrazumeva i kocka i pornografija koji su u osnovi najprofitabilniji na internetu".
Stalni komentator emisije Vragolaž kaže da je ove godine najviše pretraživao bila šta što ima veze sa hranom.
"Samo hrana, hrana, hrana. Svi vole fotke hrane. A pored toga moja omiljena kategorija posle hrane su fejlovi ali tu su i filmovi. A kada bih pravio moj top idealnih pojmova koje pretražujemo to bi izgledalo otprilike ovako: više istraživanja bivše SFRJ, da se više konektujemo, više guglanja stvari o nauci. Pošto sam ja čovek umetnosti to znači da umetnost i sve što ima veze sa njom. Muzika je najbitnija a tu su i filmovi i knjige".
Kako gledati pomračenje sunca, kako pomoći migrantima, koliko izbeglica ima na svetu, kako pomoći životinjama usred oluje, kako postati superheroj, samo su neka od pitanja koja su najčešće postavljena Guglu ove godine. Do kraja 2017. godine ostalo nam je svega dve nedelje, taman da stignemo još po nešto da otkrijemo kod najveće onlajn sveznalice.
Emisiju O tome se priča poslušajte na našem podkastu.
J.M.