Lifestyle / Tehnologija
Leti leti taksi
Leteći taksi bi uskoro mogao da postane stvarnost, zahvaljujući novoj tehnologiji baterija, koja je trenutno u fazi razvoja...
Možda će zvučati čudno, ali najteži deo projektovanja i konstruisanja male električne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem (eVTOL) nije sama letelica, već njeno napajanje.
Bilo koja baterija koja je dovoljno jaka da podigne letelicu i da je održava u vazduhu, gotovo sigurno je previše teška i sporo se puni da bi njena upotreba bila isplativa.
Međutim, tim inženjera Državnog univerziteta Pensilvanije radi na novoj vrsti baterija koje mogu da se pune brzo i da izdrže veliki broj ciklusa punjenja. Nova vrsta litijum-jonskih baterija, koja veoma gusto skladišti energiju, predstavlja veliki korak napred ka komercijalizaciji električnih letelica i vozila uopšte.
One bi i jednima i drugima omogućile da sa 10 minuta punjenja mogu da pređu 80 kilometara, čime bi leteći taksi postao potpuno izvodljiv i ekonomski isplativ, pošto bi mogao da izvodi više letova dnevno i da se dopunjava između njih.
Vodeći stručnjak na ovom projektu, direktor univerzitetskog Centra za elektrohemijske motore, Čao Jang Vang, za britanski Independent kaže da je rad njegovog tima usmeren na to da ne moramo da čekamo još 20 godina da bi takve letelice postale stvarnost.
Njihove nove brzopuneće baterije za sada su testirane samo u laboratoriji, pa su tvrdnje da bi one u skorijoj budućnosti mogle da dovedu do ostvarenja eVTOL letelica za sada još uvek samo pretpostavka, prenosi Futurism.
Ipak, sasvim je razumno pretpostaviti da bi otklanjanje jedne od glavnih prepreka za ostvarenje letećih automobila moglo da ubrza početak njihove primene. Naravno, do tada bi baterije trebalo da prođu sve testove, kao i da se stvore svi uslovi za početak njihove proizvodnje.
I. M.
Izvor: Telegraf